Klaipėdiečių įmonei „Aros Marine“ patikimi prabangiausi pasaulio laineriai | kl.lt

KLAIPĖDIEČIŲ ĮMONEI „AROS MARINE“ PATIKIMI PRABANGIAUSI PASAULIO LAINERIAI

  • 10

Tarptautinę žiniasklaidą neseniai apskriejo žinia – didžiausias pasaulio kruizinis laivas „Icon of the Seas“ išsiruošė į savo pirmą kelionę. Nors nuo Majamio iki mūsų krantų lainerį skiria tūkstančiai kilometrų, jo istorijoje įamžintas ir Lietuvos vardas. Su garsiausiomis laivybos kompanijomis dirbanti uostamiesčio bendrovė „Aros Marine“ prisidėjo ne tik prie šio, bet ir gausybės kitų įspūdingų projektų.

Subūrė stiprią komandą

15-us veiklos metus skaičiuojanti įmonė per šį laikotarpį iš 5 darbuotojų išaugo į beveik 650 žmonių tarptautinę komandą.

Anuomet startavusi nuo vadinamosios darbuotojų nuomos, šiandien „Aros Marine“ teikia įvairaus tipo laivų įrengimo paslaugas, pradedant inžinerijos sprendimais, dizainu, medžiagų tiekimu ir baigiant realiais darbais laive. Klaipėdos įmonė įgyvendina projektus 15 skirtingų šalių ir įeina į pasaulinį pajėgiausių šios srities kompanijų penketuką.

Kaip pripažino bendrovės „Aros Marine“ generalinis direktorius Giedrius Valainis, šie faktai atspindi tik fasadinę sėkmės istorijos pusę. Iš samdomo darbo į verslą nėrusiam Klaipėdos universiteto Jūrų technikos fakulteto absolventui bei jo bendražygiams ne kartą teko susidurti su nepagražinta realybe.

„Turbūt nepasakysiu nieko naujo: vienas didžiausių vos susikūrusios kompanijos iššūkių – gauti projektų. Esi mažas, niekam nežinomas ir neturi kuo labai pasigirti. Tad šiuo atveju labai svarbu pardavėjų kantrybė – vis tiek atsiras tas tinkamas projektas, už kurio galiausiai užsikabinsi. Ir, žinoma, turi labai atsakingai planuoti finansus, mokėti skaičiuoti, nes kiekviename versle pinigai yra kaip kraujas venose: nelieka kraujo – užgęsta ir gyvybė“, – vaizdžiai kalbėjo pašnekovas.

Giedrius Valainis. „Aros Marine“ nuotr.

Patikimumas – pamatinė vertybė

G. Valainis neabejoja, kad prie nuoseklaus įmonės augimo didžiąja dalimi prisidėjo principinis komandos požiūris į svarbius vertybinius dalykus.

Prie nuoseklaus įmonės augimo didžiąja dalimi prisidėjo principinis komandos požiūris į svarbius vertybinius dalykus.

„Ne paslaptis, būta ir nemažai nuostolingų projektų, tačiau nė iš vienos situacijos nepabėgome, neapvylėme užsakovų, dirbome dieną naktį. Žinutė visada buvo aiški: mumis galite pasitikėti. Ir klientai vis labiau pradėjo tai vertinti, – sakė įmonės vadovas. – Gali statyti savo reputaciją 15 metų ir vos per vieną projektą ją negrįžtamai sugriauti. Ir mūsų darbuotojai tai puikiai supranta. Tačiau neneigsiu – per daugelį metų taip pat turėjome nemažai komandos pasikeitimų, nes ne visi gali atlaikyti reikalavimus, kurių kartelė yra ypač aukšta.“

Pašnekovo skaičiavimu, įmonės specialistai yra dirbę bemaž pusėje įvairių laivų, kurie visame pasaulyje buvo pastatyti per pastarąjį dešimtmetį.

„Jau devinti metai dirbame Prancūzijoje, kur kasmet pastatomi du trys nauji laivai – esame prisidėję prie maždaug trečdalio jų įrengimo. Dirbame skirtingose laiko zonose, projektų turime nuo Europos iki JAV, Panamos, Meksikos ar Singapūro. Šiandien mūsų klientai yra laivų savininkai arba gamyklos, kurios stato laivus“, – pasakojo įmonės bendraturtis.

„Aros Marine“ vardas puikiai žinomas ne tik tarp solidžių klientų – klaipėdiečių įmonės įdirbis įvertintas ir tarptautinėje „Cruise Ship Interiors“ parodoje.

Laivų „Trollfjord“ ir „Tycho Brahe“ interjerai. „Aros Marine“ nuotr.

Palaimino futbolo legenda

Kartą per metus grandiozinis „Cruise Ship Interiors“ renginys Majamyje arba Londone suburia gausią bendruomenę pasaulio kompanijų, dirbančių su kruizinių laivų įrengimu. Tai ir inžinieriai, dizaineriai, medžiagų gamintojai bei tiekėjai, rangovai, patys laivų savininkai, vardijo pašnekovas.

2022 metų pabaigoje klaipėdiečiai iš parodos grįžo su prestižiniu „Refit of the Year“ trofėjumi. Jis „Aros Marine“ komandai atiteko už kapitalinį norvegų kompanijos „Hurtigruten“ laivo „Fram“ remontą.

„Tai išties buvo įspūdingos apimties ir išskirtinis darbas, – pasidžiaugė pašnekovas. – Ne mažiau džiugina ir tai, jog mes, tokios mažos šalies atstovai, finale pranokome pačią didžiausią pasaulyje airių kompaniją „MJM Marine“.

„Aros Marine“ vardas glaudžiai siejasi ir su „Royal Caribbean International“ korporacijos „Celebrity Cruises“ kruizų linija. Čia prabangiuose laivuose įrengiamų kajučių skaičius svyruoja nuo 500 iki 1 000, o pastaruosius trejus metus klaipėdiečių įmonei patikimos aukščiausios – liukso klasės kajutės.

„Be abejo, vienas išskirtiniausių pastarojo meto projektų, prie kurio taip pat pridėjome ranką, – didžiausias pasaulyje kruizinis laivas „Icon of the Seas“. Beje, jo krikštatėviu tapo futbolo legenda Lionelis Messi“, – šyptelėjo pašnekovas.

Sparnus skleidžianti lyderystė

Į klausimą, ar pasitinkant jaunatvišką jubiliejų vis dar nestinga iššūkių, G. Valainis atviras: „Šiandienos situacija priešinga: ko gero, svarbiausias klausimas, o kaip suvaldyti visus tuos projektus, kurie išsibarstę po visą pasaulį? Kitas aktualus dalykas – kvalifikuotas personalas. Lietuvoje anuomet buvome pionieriai, tačiau ir šiandien neturime galimybės prisitraukti jau paruoštų savo srities profesionalų, tad juos turime edukuoti ir pasirengti patys. Ir tai yra bene vienas didžiausių šiandienos iššūkių.“

Specialistų „Aros Marine“ dairosi ir už Lietuvos ribų – šiuo metu vien įmonės administracijoje dešimtadalį darbuotojų sudaro užsieniečiai.

„Kviečiame žmones prisijungti prie mūsų kompanijos, apmokome juos. Ir turime gausybę įspūdingų karjeros pasiekimų. Matyti, kaip šalia tavęs esantys žmonės mokosi ir auga kartu su įmone, yra begalinis malonumas, – sakė įmonės vadovas. –  Asmeniškai man, kaip vadovui, didžiausią pasitenkinimą teikia tai, kad po Lietuvos vėliava mūsų žmonės per vienus metus apkeliauja visus penkis kontinentus ir bendrauja su tokiomis pasaulio lyderių kompanijomis, kurios daro realų pokytį, kuria inovacijas ir kurioms svarbu tvarumas. Be galo didžiuojamės, galėdami prisidėti prie įspūdingiausių nūdienos megakūrinių, būti jų dalimi.“

Laivas „Icon of the Seas“. „Icon of the Seas“ nuotr.

Ne tik gauti, bet ir duoti

Pašnekovas neneigia – tokios lyderystės pavyzdžiai nebejotinai įkvepia ir į savo paties aplinką žvelgti globaliau.

„Kai pradedi verslą, kaip bebūtų banalu, tiesiog reikia užsidirbti gyvenimui. Ir kai teiki gerą paslaugą, be abejo, ilgainiui tie pinigai ateina. O tada mąstysena pamažu ima keistis“, – svarstė įmonės vadovas.

Jau ne pirmus metus „Aros Marine“ yra vienas pagrindinių „Vilties bėgimo“ mecenatų, padeda jauniesiems socialiai remtiniems Asmenybės ugdymo kultūros centro sportininkams bei prisideda prie kitų paramos iniciatyvų.

Gaudamas pats, turi kažkiek ir grąžinti, sakė G. Valainis.

„Ypač daug stengiamės grąžinti žiniomis, nes jos užtikrina tęstinumą. Todėl ir pats nemažai savo laiko skiriu mentorystės programoms, bendradarbiauju su inovacijų agentūra „Versli Lietuva“, – pasakojo „Aros Marine“ vadovas. – Laikausi nuostatos, kad jei gali, padėk augti ir kitiems, nes kuo daugiau aplinkui bus šviesesnių, geresnių žmonių, pelningesnių įmonių, tuo tik geriau bus ir tavo miestui, ir visai šaliai.“

Rašyti komentarą
Komentarai (10)

To Sveikinu, bet...

Pavadinimas toks todėl kad dirbama tarptautiniu mastu. Tarptautinė kalba yra anglų. Visi ją supranta. Pavadinsi lietuviškai vos kas ištart galės. Pats dirbu LithuTec (Lithuanian Technology) Klaipėdoje. Kaip užsieniečiui ištarti dabar Lietuviškos Technologijos? Simple answer just use english. Japonijoje visur ženklai, užrašai jų hieroglifais ir anglų kalba tam kad suprastu kitataučiai.

Alvydas

Teko dirbti šitoje firmoje.Stipri kompanija ,idomus darbas ir su tuo susiijusios kelionės po visa pasauli.Giedrius ,šaunus vadovas,sėkmės jam darbuose

Edis

Na,buvo tik viena iš laivą statančių firmų.Kai stato laivą,ten koks šimtas firmų.Kolidorium vos praeiti įmanoma.Todėl straipsnio pavadinimas skamba netiksliai.Jei stovėtų Klaipėdoje,tai jau tada sutinku.Statytu Lietuva,ir kitos samdomos firmos.O dabar tai kogero kokias ventiliacijas vedžiojo,ar kabelius.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS