Klaipėdos savivaldybė: „Klasco“ planai miestui nepriimtini | kl.lt

KLAIPĖDOS SAVIVALDYBĖ: „KLASCO“ PLANAI MIESTUI NEPRIIMTINI

  • 5

Geležies rūdos krovą Klaipėdos miesto centre į gretimas krantines planuojanti perkelti bendrovė „Klaipėdos jūrų krovinių kompanija“ („Klasco“) turi atlikti pilną poveikio aplinkai vertinimą (PAV). Pateikta informacija atrankai Klaipėdos miesto savivaldybei kelia nerimą, kad tarša nebus eliminuota, nes ruošiant dokumentą nėra atsižvelgta nei į galiojantį detalųjį planą, nei į miesto bei Klaipėdos valstybinio jūrų uosto bendrųjų planų sprendinius.

Tokią išvadą Klaipėdos miesto savivaldybė pateikė Aplinkos apsaugos agentūrai (toliau – AAA), išnagrinėjusi bendrovės „Nomine Consult“ parengtą bendrovės „Klaipėdos jūrų krovinių kompanija“ planuojamos ūkinės veiklos – geležies rūdos (IOP) krovos proceso ir sandėliavimo „Klasco“ nuomojamoje teritorijoje prie krantinių Nr. 10 ir 11, esančių Naujojo Uosto g. 23, informaciją atrankai dėl poveikio aplinkai vertinimo.

„Mes vertiname ne žodžius, ne viešųjų ryšių žavesį, o veiksmus. Deja, pateikti dokumentai optimizmo, kad bus atsižvelgta į teisėtus klaipėdiečių lūkesčius gyventi neteršiamoje aplinkoje, neprideda, – sako Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis. – Akivaizdu, kad lakaus krovinio patraukimas „truputį į šoną“ problemos iš esmės neišspręs, o kai kuriais atžvilgiais gal ją net pagilins.“

Klaipėdos savivaldybė pažymėjo, kad miesto centrinės dalies gyventojų skundai dėl oro taršos kietosiomis dalelėmis grindžiami didele tikimybe, kad šios taršos šaltinis yra birių produktų krova uosto teritorijoje, kurioje veikia „Klasco“. Pastaroji visada neigė tokius kaltinimus. Kad įmonės pozicija nepasikeitė, atspindi ir pateiktas dokumentas, rašoma savivaldybės pranešime.

Kaip praneša savivaldybė, „Klasco“ PAV atrankoje nurodomas geležies rūdos sandėliavimo būdas (atvirose aikštelėse), krovos procesui numatomos naudoti technologijos (atviru būdu) bei numatomos oro taršos mažinimo priemonės (vandens patrankos) ne tik kad neatitinka galiojančių teritorijų planavimo dokumentų sprendinių, bet „kelia labai pagrįstų abejonių dėl jų efektyvumo ir pakankamumo“, nes toks sandėliavimo būdas, technologija ir apsaugos priemonės ne pirmus metus taikomos prie dabar įmonės eksploatuojamų krantinių Nr. 7 – 9.

Informacijoje atrankai dėl poveikio aplinkai vertinimo nurodyta, kad nuo 2019 metų vasario pradžios iki spalio pabaigos vidutinė paros kietųjų dalelių koncentracija „Klasco“ teritorijoje viršyta septynis kartus, tačiau yra planuojami devyni nauji atvirose aikštelėje sandėliuojami oro taršos šaltiniai, kurių metinė tarša į aplinkos orą kietosiomis dalelėmis sudaro beveik 900 kg metrui. 

Savivaldybė pažymi, kad PAV atrankoje naujų priemonių taršai į aplinkos orą mažinti „Klasco“ nenumato, o planuojant ūkinės veiklos perkėlimą į naujas krantines, neatsižvelgta į „Klasco“ nuomojamo uosto žemės sklypo detaliojo plano sprendinius. Be to, geležies rūdos krovos ir sandėliavimo galimybė detaliojo plano sprendiniuose išvis nenumatyta.

Klaipėdos savivaldybė tvirtina, kad siekiant tinkamai įvertinti „Klasco veiklos keliamą triukšmą, yra reikalinga atlikti suminį ūkinės veiklos akustinio triukšmo sklaidos modeliavimą – ne tik nurodyti stacionarių akustinio triukšmo sklaidos matematinio modeliavimo rezultatus.

Rašyti komentarą
Komentarai (5)

Karolis

Pinigai bet kuria kaina ir ta liga serga visos vyriausybės, o ypatingai tuo pasižymi valstiečiai. Vienas iš didžiausių pasaulio uostų-Roterdamas buvo keliamas už 50 km nuo miesto. O Klaipėdoje vietoje to, didinama arba planuojama didinti taršą. Paklauskime uosto vadovų: o su kuo mažinsite taršą ir kaip. Visame pasaulyje vis mažinamos leidžiamos taršos normos. O kada uostas nors kiek sumažino taršą ir ar iš viso, kada nors buvo mažintos leidžiamos taršos normos?

Buka klaipeda

Juros uostas issprestu problema. Bet Klaipedieciai per buki.

J

Kyšiai išdalinti tik negavo savivaldybė ir tiek žinių
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS