Klaipėdos šviesoforai – nedraugiški pėstiesiems Pereiti į pagrindinį turinį

Klaipėdos šviesoforai – nedraugiški pėstiesiems

2009-09-21 17:53
Klaipėdos šviesoforai – nedraugiški pėstiesiems
Klaipėdos šviesoforai – nedraugiški pėstiesiems / V.Liaudanskio nuotr.

Ne visi uostamiestyje eismą reguliuojantys šviesoforai draugiški pėstiesiems. Klaipėdiečiai, norėdami saugiai kirsti gatvę, kai kuriose vietose prievrsti bėgti.

Degant žaliam šviesoforo signalui, pėstieji vos spėja gatvę pereiti Pilies gatvėje, prie įmonės „Klaipėdos laivų remontas“. Klaipėdiečiai neslepia, jog, net paspartinus žingsnį, eiti leidžiantis signalas užgęsta nepasiekus šaligatvio. Dar greičiau pėstieji priversti per gatvę eiti Minijos ir Agluonos gatvių sankryžoje.

„Užsidegus žaliam signalui nėra kada galvoti, reikia eiti. Ir tai neretai pavyksta pasiekti tik pėsčiųjų salelę. Tada vėl tenka laukti, kol užsidegs žalias signalas ir kirsti toliau gatvę. Eiti pėstiesiems leidžiantis signalas dega taip trumpai, kad senyvo amžiaus žmonės greičiausiai nespėja pasiekti net pėsčiųjų salelės“, - pasakojo klaipėdiečiai.

Pėstieji skundžiasi, kad trumpai žalias signalas dega ir šviesoforo, pastatyto Baltijos prospekte, ties prekybos centru „Grandus.

Bendrovės „Sankryža“ direktorius technikos direktorius Andrius Kadagis tvirtino, jog minėtais atvejais šviesoforai veikia gerai.

„Taip turi būti. Pilies gatvėje žalio signalo degimo pėstiesiems trukmė sumažinta, nes susidarydavo automobilių spūstys. Taip pasielgti nurodė policija. Žmonės, kurie nemiega, tikrai spėja pereiti gatvę“, - tvirtino technikos direktorius.

A.Kadagis pabrėžė, jog kiekvienai sankryžai atskirai paskaičiuojama kiek laiko kuris šviesoforo signalas turi degti. Tai derinama su policija.

„Paskaičiuojama pagal poreikį. Išrenkame optimaliausią variantą - kad ir automobilių spūstys nesusidarytų, ir pėstieji spėtų pereiti gatvę“, - pabrėžė technikos direktorius.

Anot Klaipėdos Kelių policijos biuro viršininko Alvydo Katkausko, kiek dega vienas ar kitas šviesoforo signalas priklauso pėsčiųjų ir automobilių srautų, gatvės ir šaligatvių pločio.

„Jei toje vietoje didesni automobilių srautai, pėstiesiems žalias signalas degs trumpiau. Jei srautai dideli ir pėsčiųjų, ir automobilių - tuomet naudojamės salelėmis. Jei mes prailginame šviesoforo signalų degimo laiką vieniems, nukenčia kiti. Reikia konkretų atvejį pasižiūrėti. Gal įmanoma prailginti. Reikia, kad žmogus spėtų pereiti gatvę“, - aiškino A.Katkauskas.

Policijos pareigūnai planuoja apvažiuoti miestą ir pasižiūrėti, kaip dega uostamiesčio šviesoforai. Nustatyta, jog pėstiesiems eiti leidžiantis signalas trumpiausiai turi degti 8 sekundes.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra