Daugiausiai krovinių Klaipėdos uoste apdorojanti kompanija iš Rusijos laivų statytojų sulaukė naujo vilkiko.
Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) užsakymu Sankt Peterburgo "Pella" laivų statykloje pastatytas vilkikas "KLASCO-1" yra 28,5 m ilgio ir 9,5 m pločio. 4,6 m grimzlės laivas turi du variklius, kurių bendra galia 3370 kilovatų, dvi vilkimo gerves po 80 kilovatų. "KLASCO-1" suteikta ledo klasė. Tai reiškia, kad papildomai sustiprintas jo korpusas, kuris gali laužyti ledus. Vilkikas turi azimutinius varytuvus ir tarptautinius standartus atitinkančią plaukiojančių bei pakrantės objektų gaisrų gesinimo įrangą.
Vilkikų užimtumas uoste išaugo ir poreikis kuo skubiau modernizuoti laivyną atsirado 2006 metais, kai pradėjo veikti tai pačiai "Achemos grupei", kaip ir KLASCO, priklausanti Krovinių terminalo bendrovė. Ji krauna naftos produktus, priima pačius didžiausius "Panamax" tipo laivus.
Intensyvesnė laivyba šiaurinėje uosto dalyje ir griežti laivybos saugumo reikalavimai paskatino KLASCO įtraukti į technikos investicinę programą iškart dviejų vilkikų statybą. Pastatyti vienodus vilkikus už 35 mln. litų KLASCO užsakė prieš metus. Pirmasis laivas jau atplaukė į Klaipėdą, antrasis bus baigtas kitų metų vasarą.
Naujasis vilkikas panašus į jau eksploatuojamą iš Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos nuomojamą universalų vilkiką "Stumbras".
"Palyginti su "Stumbru", vilkiko "KLASCO-1" varikliai galingesni 2600 kilovatų. Iš Rusijos šiuo laivu parplaukę "Stumbro" įgulos nariai tikino, kad naujasis laivas yra manevringesnis, lengviau pjauna bangas", – teigė Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos filialo "KLASCO Towage Assistance" direktoriaus pavaduotojas Vytautas Eidimtas.
"Turėdami jau du stiprius vilkikus būsime labiau konkurencinga kompanija, laivyno galimybės atitiks uosto taisyklių reikalavimus ir pakels Klaipėdos prestižą. Bendrovė galės teikti paslaugas visų tipų į uostą įplaukiantiems laivams", – aiškino KLASCO generalinis direktorius Valentinas Greičiūnas.
Naujausi komentarai