Krantinių rekonstrukcijos – pagal naujus gylius | kl.lt

KRANTINIŲ REKONSTRUKCIJOS – PAGAL NAUJUS GYLIUS

Malkų įlankoje pradedami rengti krantinių rekonstravimo projektai, planuojami pagal gylius, kurie bus ateityje.

Malkų įlankoje pradedami rengti krantinių rekonstravimo projektai, planuojami pagal gylius, kurie bus ateityje.

Laivai – iki 250 metrų

Šiuo metu rengiamasi kelių Malkų įlankos krantinių, kurios naudojamos krovai, rekonstrukcijai. Paskelbta 139 ir 140 krantinių techninių projektų rengimo procedūra. Krantines planuojama pradėti rekonstruoti jau 2015 metais.

Bendras šių rekonstruotų krantinių ilgis bus net 534 metrai. Rekonstruojama dalis sudarys apie 300 metrų. Šių krantinių rekonstrukcijos ypatybė ta, kad jas planuojama pritaikyti pagal naujus gylius. Malkų įlankoje norima priimti iki 250 metrų ilgio laivus, kurių vandentalpa – iki 100 tūkst. tonų. Tai jau naujos "Panamax" klasės laivai.

Universalios krantinės


Iki šiol tokie dideli laivai į Malkų įlanką įplaukdavo tik išimtinais atvejais kaip eksperimentiniai. Ateityje didelių laivų plaukimas į Malkų įlanką taps kasdienybe. Malkų įlankos laivybos kanalą planuojama išgilinti iki 14,5 metro, o prie krantinių būtų 14 metrų gylis.

Po rekonstrukcijos 139 krantinė bus pritaikyta biriems ir suverstiniams kroviniams krauti su požeminiu kanalu skystų medžiagų vamzdynams. 140 krantinė bus skirta krauti įvairesniems kroviniams. Abejose krantinėse bus įrengti ir pokraniniai keliai. Tai šias krantines pavers universaliomis.

Prie šių krantinių taip pat bus nutiesta per 520 metrų ilgio geležinkelio atšaka.

Krova nuolat augo

Abi krantines naudoja "Vakarų laivų gamykla". Krantinių rekonstrukcija šios bendrovės teritorijoje būdavo retesnis reiškinys nei kitose vietose. Krantinėse įvairius krovinius krauna „Vakarų laivų gamyklos“ antrinė bendrovė "Vakarų krova".

Per pastaruosius metus ši bendrovė nuolat didino krovą. Kai kuriais metais didėjimas siekė net iki 50 proc. Krova  perkopė daugiau kaip 1 mln. tonų per metus. Bendrovė yra pasistačiusi specializuotą skystųjų krovinių terminalą. Per jį dažniausiai kraunama skysta melasa.

Per "Vakarų krovą" keliauja ir specifinis krovinys – fasuoti pelenai iš Klaipėdos LEZ esančios kompanijos "Fortum Klaipėda". Jie gabenami į Norvegiją tolesniam perdirbimui.

Bendrovės "Vakarų krova" pajėgumas yra krauti iki 2 mln. tonų krovinių per metus. Šioje bendrovėje dirba per 140 darbuotojų.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS