Mokyklos statyba – tarsi nesibaigiantis egzaminas | kl.lt

MOKYKLOS STATYBA – TARSI NESIBAIGIANTIS EGZAMINAS

Šiaurinėje miesto dalyje pamažu ryškėjant naujos mokyklos kontūrams, viltingai prognozuojama, jog ilgai laukta moderni ugdymo įstaiga duris galės atverti jau kitų metų rugsėjį. Nors tiek užsakovo, tiek rangovo siekiai sutampa, statybos darbų spartą, regis, vis dar trikdo projektavimo bėdos.

Atlikta apie trečdalis darbų

Pagal dar 2019 m. birželio pabaigoje uostamiesčio savivaldybės ir bendrovės „Versina“ pasirašytą rangos darbų sutartį naujasis mokyklos Senvagės gatvėje kompleksas turėjo iškilti per 16 mėnesių.

Kol kas pastatytas tik būsimos įstaigos sporto korpusas. Klaipėdos savivaldybės administracijos vyriausiojo patarėjo Gintaro Dovidaičio skaičiavimu, iki šiol atlikta maždaug 30 proc. numatytų projekto statybos darbų.

„Kaip jau buvome informavę anksčiau, pasirašius statybos darbų sutartį buvo pakoreguotos techninio projekto konstrukcijų, vėdinimo, architektūros, vidaus vandentiekio ir nuotekų, elektrotechninė dalys. Visi projektavimo klausimai reikalauja kruopštaus darbo bei tarpusavio suderinamumo ir yra sprendžiami nuosekliai“, – komentavo G.Dovidaitis.

Pasak jo, šiuo metu koncentruojamasi į sporto korpuso konstrukcijų užbaigimą, mokomojo korpuso konstruktyvą, aplink pastatus esančių aikštelių įrengimą, tuo pat metu atliekami inžinerinių sistemų projektavimo bei kiti darbai.

Labai tikimės spartesnio sprendimų priėmimo – šiandien tai yra pagrin-dinis terminų valdymo rizikos faktorius.

Nuolatiniai tikslinimai

Kaip pripažino savivaldybės atstovas, statybos eigoje įvairūs projektavimo klausimai sprendžiami nuolat – iškyla poreikis pakeisti, papildyti, patikslinti ir panašiai.

Antai užbaigti aplink mokyklos pastatus suplanuotas įrengti aikšteles, pašnekovo teigimu, sutrukdė nesuprojektuota drenažo sistema.

„Projektuojant tikriausiai buvo tikimasi, kad dėl sklypo charakteristikų gruntinis vanduo nusidrenuos savaime, tačiau atlikus pakartotinius geologinius tyrimus, taip pat surinkus sportinio korpuso konstruktyvą bei mokomojo korpuso pamatų konstrukcijas akivaizdžiai matyti, kad neįrengti drenažo negalima. Todėl su rangovu yra derinamas papildomas susitarimas drenažui suprojektuoti ir įrengti“, – aiškino G.Dovidaitis.

Taip pat vadovaujantis pakoreguoto techninio projekto konstrukcijų dalies sprendiniais su rangovu pasirašytas papildomas susitarimas dėl gelžbetonio konstrukcijų pakeitimo.

„Pagrečiui sprendžiami ir kitų projekto dalių darbo projekto rengimo klausimai: bandoma racionalizuoti vėdinimo sistemos sprendinius, analizuojama šių sprendinių įtaka kitoms projekto dalims ir panašiai“, – vardijo savivaldybės atstovas.

Pakoreguos projekto kainą

Nors esą dedama daug pastangų, kad statybos darbai būtų spartesni, tačiau, kaip pripažino G.Dovidaitis, projektiniai sprendiniai ir jų derinimas kol kas išlieka didžiausiu rizikos veiksniu, darančiu įtaką šių darbų tempui.

„Be to, darbo projekto rengimas yra rangovo sutarties apimtyje – tai yra darbo projektą ir techninį projektą bei jo pakeitimus rengia skirtingos projektavimo įmonės“, – priminė pašnekovas.

Anot G.Dovidaičio, natūralu, kad kiekvieno statybos proceso metu neišvengiamai kyla diskusijų ir statybos proceso dalyvių nuomonės ne visada sutampa.

„Tačiau savivaldybė deda visas pastangas kad visi statybos proceso dalyviai konstruktyviai spręstų pasitaikančius nuomonių skirtumus, o reikalingi sprendimai būtų kaip įmanoma greičiau suderinami ir būtų susitelkiama bendram darbui siekiant aiškaus tikslo“, – užsakovo poziciją kitų projekto dalyvių atžvilgiu diplomatiškai įvardijo pašnekovas.

Kaip komentavo savivaldybės atstovas, iki šio momento atlikti projekto pakeitimai turėjo įtakos statybos darbams, gaminiams ir jų kainai, tačiau esą kadangi laukia dar ne vienas pakeitimas, kalbėti apie galutinį viso projekto kainos pokytį būtų ankstoka.

Laukia spartesnių sprendimų

Bendrovės „Versina“ direktoriaus Vytauto Banio teigimu, įvertinant techninio projekto korekcijų mastą, tiek užsakovui, tiek rangovui tenka nelengvi iššūkiai.

„Sudėtingas ne tiek pats objektas, o tai, jog neįmanoma racionaliai planuoti ir įgyvendinti darbų, nes daug dalių, tarp jų ir šildymo, elektros, ventiliacijos, vis dar nesuprojektuotos. Ir nors statyba jau vyksta, iki galo vis dar nėra aiškumo, kaip visos inžinerinės sistemos sąveikaus tarpusavyje, kokie bus galutiniai sprendiniai ir panašiai. Nežinoma net tai, kiek reikės saulės kolektorių, šilumos siurblių, o juk tai būsimojo pastato širdis“, – opias problemas vardijo pašnekovas.

Anot V.Banio, viena vertus, atrodytų, jog projektui įgyvendinti dar liko pakankamas laiko rezervas, tačiau realiai vykstantys procesai kol kas optimistiškai nenuteikia. „Mums, kaip statytojui, vienas svarbiausių prioritetų – kad projektas būtų įgyvendintas numatytais terminais. Tačiau šiame objekte kone kiekviename etape tenka susidurti su įvairiais keitimais, kurie daro įtaką ne tik patiems procesams, bet ir darbų sąmatoms – jas reikia sutikrinti, suderinti, o visa tai kainuoja begalę laiko. Tokiomis aplinkybėmis faktiškai neįmanoma prognozuoti nei darbų apimčių, nei jų etapiškumo, nei terminų. Todėl labai tikimės spartesnio sprendimų priėmimo – šiandien tai yra pagrindinis terminų valdymo rizikos faktorius“, – pripažino įmonės „Versina“ vadovas.

GALERIJA

  • Mokyklos statyba – tarsi nesibaigiantis egzaminas
Aurimo Skirmanto nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (8)

Anonimas

viskas cia OK ! kaip nesuprantat DDDDDDDDD KUO ILGIAU STATYS TUO ILGIAU BUS ATKATAS ! cia ir arkliui turi buti aisku

Unitazas

Mokyklai parinkta visai netinkama vieta,duobėje,prie judrios gatvės,reljefas statybą išbrangina žymiai.mūsų savivaldybė,kaip visada be racionalaus mąastymo.

>

Idomu,kas parinko vieta,kiek mums kainavo projektas,pagal straipsni neisbaigtas-niekalas ? P.S Mokykla,Baltijos stadijona Minijos gatveje nugriove,atseit "uosto pletrai" !? Kam jums stadijonas,kam jums mokyklos ???!!! viskas chebrai "auto plovyklos chebros" pletrai .... !?
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS