Po „Maximos“ – vadovauti nors ir uostui? | kl.lt

PO „MAXIMOS“ – VADOVAUTI NORS IR UOSTUI?

Neoficialiomis žiniomis, susisiekimo ministras Rokas Masiulis į Klaipėdos valstybinio jūrų uosto vadovus rengiasi prastumti žmogų, kuris susijęs su viena iš buvusių jo darboviečių.

Skelbs atrankos konkursą

Jau artimiausiu metu planuojama skelbti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovo atrankos konkursą.

Pati Uosto direkcija privalės skelbti jos vadovo viešo parinkimo konkursą. Paprastai tokie konkursai kainuoja iki 20 tūkst. eurų. Jie trunka iki trijų mėnesių. Manoma, kad tas konkursas truks trumpiau, bus šturmuojamas, stengiantis pasinaudoti vykstančiais prezidento rinkimais lyg priedanga. Mat po prezidento rinkimų, priklausomai nuo jų rezultatų, neaiškus gali būti ir paties susisiekimo ministro R. Masiulio likimas.

Klaipėdoje pasigirsta tam tikrų svarstymų, kad Uosto direkcijos vadovo konkursas gali būti rengiamas formaliai, kad būtų imituotas skaidrumas. Esą užkulisiuose jau aptarta, kad vietoje atleisto Arvydo Vaitkaus, Uosto direkcijos vadovo vietą užims Dalius Misiūnas.

Jį sieja tam tikros paralelės su susisiekimo ministru R. Masiuliu. Jis, kaip ir ministras, yra dirbęs tarptautinėje audito ir verslo konsultacijų įmonėje „Ernst & Young“.

Kai R. Masiulis buvo energetikos ministras, D. Misiūnas vadovavo valstybės valdomos energetikos grupei „Lietuvos energija“. Iš jos jis išėjo 2017 m. Tuomet buvo paaiškinta, kad D. Misiūnas traukiasi ne dėl prastų rezultatų, o dėl skandalo, kilusio dėl informacijos nutekinimo. Jis buvo apklaustas specialiųjų tyrimų tarnyboje (STT) kaip liudininkus, kokių nors įtarimų nesulaukė.

Analogų uoste jau būta

Svarstymai apie tai, kad D. Misiūnas gali užimti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto generalinio direktoriaus postą atsirado praėjusią savaitę. Kai kurie žmonės daro išvadą, kad jis prieš savaitę ir buvo atleistas iš didžiausią mažmeninės prekybos tinklą Baltijos šalyse valdančioje bendrovėje „Maxima grupė“ dėl to, kad nekliudomai galėtų pretenduoti į Uosto direkcijos vadovo postą.

Jis viešai teigė, kad sprendimą palikti šią grupę priėmė abipusiu susitarimu išsiskyrus požiūriui dėl tolesnio įmonės vystymo.

Dėl noro pasirinkti Uosto direkcijos vadovu D. Misiūną komentaro paprašyta iš Susisiekimo ministerijos. Jis kol kas negautas. Kai tik bus gautas, paskelbsime atskirai.

Jei D. Misiūnas būtų paskirtas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovu, tai turėtų analogijų su Kęstučiu Bartkevičiumi, kuris šiuo metu yra Seimo narys. Jis, atsiradęs iš niekur, Uosto direkcijai vadovavo nuo 1999 iki 2002 metų. Į šią kėdę jį „įstūmė“ savų interesų vedamas tuometis premjeras Rolandas Paksas.

Istorija tarsi norėtų pasikartoti. Ir tuomet valdančioje koalicijoje vyko nesutarimai. Konservatoriai į šį postą norėjo pasodinti savą žmogų, bet tam tikra suirute pasinaudojęs R. Paksas prastūmė saviškį. Perprasti uosto specifiką naujajam vadovui prireikė daugiau nei metų laiko. Per kiek laiko tai padarytų naujasis R. Masiulio iš niekur atitemptas Uosto direkcijos vadovas, kuris greičiausiai net ir nėra matęs uosto?

Su auditavimo praeitimi

Ministras R. Masiulis jau buvo kritikuotas už tai, kad į svarbius postus sodina savus, ypač susijusius su „Ernst & Young Baltic“.

R. Masiulį uosto terminais galima vadinti dabartinio „Lietuvos geležinkelių“ vadovo Manto Bartuškos karjeros buksyru. Kai R. Masiulis 2010 m. ėmė vadovauti „Klaipėdos naftai“, jis į finansų ir administravimo direktoriaus postą paskyrė būtent M. Bartušką. 2014 m. R. Masiuliui tapus energetikos ministru, M. Bartuška užėmė jo vietą „Klaipėdos naftoje“, o savąją departamento vadovo kėdę užleido Mindaugui Pulkauninkui. Visus juos siejo viena bendra buvusi darbovietė – audito bendrovė „Ernst & Young Baltic“.

R. Masiuliui užėmus susisiekimo ministro postą į „Lietuvos geležinkelių“ vadovų kabinetus be konkurso įžengė ne tik M. Bartuška, bet ir jo pavaduotojas Gerimantas Bakanas, kuris „Klaipėdos naftoje“ ėjo administracijos direktoriaus pareigas.

Prie šios komandos „Lietuvos geležinkeliuose“ įtartinai greitai paskelbto ir baigto konkurso būdu (vėlgi gali būti analogija su šiandienos Uosto direkcija) prisijungė ir naujasis bendrovė Krovinių vežimo direkcijos vadovas Egidijus Lazauskas prieš tai taip pat dirbęs audito kompanijoje „Ernst & Young Baltic“.

Apie tai detaliai buvo aprašyta 2017 m. gegužės 30 d. „Kauno dienos“ straipsnyje „Lietuvos geležinkeliai“: formuojasi naujas klanas?“.

Rašyti komentarą
Komentarai (27)

Asta

Bet jau autoriaus stilius - neduok Dieve, kaip kokio smuklininko: "iš nežinia kur atitempto... uosto nematęs". Gėda. Bent jau žodžius mandagesnius reikėtų rinktis. Juolab, kad apie išsilavinusius žmones rašote

Pastebėjimas

Straipsnyje aiškiai nurodyta, kad iš Susisiekimo ministerijos komentaro paprašyta ir kai bus gauta paskelbs. Problema yra ta, kad Susisiekimo ministerija nenoriai teikia komentarus ypač jei jiems klausimai nėra palankūs.

Nuomonė

Ne žurnalistai kalti, kad Lietuvoje vieni su kitais tampriai susiję ir nori savo pažįstamiems surasti gerus postus. Ir ne šiandien tai prasidėjo. R.Masiulis į gerus postus jau statė savo pažįstamus. Toks reiškinys neturėtų būti toleruojamas.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS