Prasidės nuoseklus Malkų įlankos gilinimas | kl.lt

PRASIDĖS NUOSEKLUS MALKŲ ĮLANKOS GILINIMAS

Uoste jau rengiamasi gilinti Malkų įlanką šalia rekonstruotų krantinių.

Darbai kiek užsitęsė

Šiais metais didesnėje Malkų įlankos dalyje buvo baigta gilinti laivybos kanalą iki 14,5 m.

Krovos kompanijos nauju gyliu dar negali naudotis, nes prie krantinių vis dar likę 10 m, o kai kur ir mažesni gyliai.

Vienas pirmųjų naujais gyliais, ko gero, galės pasinaudoti Klaipėdos konteinerių terminalas. Jau anksčiau baigtas rekonstruoti jo naudojamas krantinių nr – 127–128 pirsas. Jis, pertvarkant Malkų įlanką, rekonstruotas vienas iš pirmųjų, jau yra pritaikytas gilinimui iki naujo numatyto Malkų įlankos 14 m prie krantinių gylio.

Kitose vietose Malkų įlankoje dalis krantinių jau ruošiamos naujam gilinimui. Dalyje pasirengimas naujam gyliui dar nepradėtas. Jį stabdė ir užsitęsęs užteršto grunto valymas Malkų įlankoje.

Malkų įlanką buvo rengiamasi pertvarkyti 2 - 3 metais anksčiau. Ir gilinimo projektai jau parengti 2015 m. Bet jų įgyvendinimą pristabdė pernelyg didelis Malkų įlankos užterštumas, nepavykusios rangos sutartys dėl užteršto grunto šalinimo iš po „Vakarų laivų gamyklos“ dokų. 

Pirsas su skirtingu gyliu

Šiuo metu vyksta Uosto direkcijos skelbtas konkursas dėl 54 m ruožo gilinimo prie rekonstruotos 331 m ilgio 128 krantinės. Prie 127 krantinės bus gilinamas 93 m ruožas.

Taip pat bus gilinama ir šalia esančių kranto sutvirtinimo krantinių 127A ir 129A, kurių bendras ilgis – beveik 200 m. 

Planuojama iškasti per 60 tūkst. kubinių metrų grunto. Po gilinimo prie 128 krantinės bus didžiausias Malkų įlankoje numatytas 14 m gylis. Tai leis priimti „Panamax“ tipo laivus. Prie krantinės nr.127 bus 10 m gylis.

Planuojama iškasti per 60 tūkst. kubinių metrų grunto.

Po gilinimo prie krantinių nr. 127-128 pirso vienu metu galės stovėti du laivai. Netgi galimas toks variantas, kad iš didesnio laivo kroviniai galėtų būti perkraunami į mažesnį laivą.

Prie 127 krantinės, nuo Lietuvos karinių jūrų pajėgų pusės galės stovėti iki 143 m ilgio laivas su 25 tūkst. tonų vandentalpa. Prie 128 krantinės bus galima priimti laivą iki 230 m ilgio su 100 tonų vandentalpa.

Gilinimas - sunkiausiu periodu

Gilinimo konkurso nugalėtojas turėtų paaiškėti šiemet spalio pabaigoje. Jei konkursas įvyks sklandžiai gilinimo darbai turėtų būti vykdomi pačiu nepalankiausiu žiemos laikotarpiu.

Gilinimo darbams numatytas trumpesnis nei 5 mėnesių terminas - iš viso 144 dienos po sutarties pasirašymo.

Jei žiema būtų vėjuota ir šalta, gilinimas užsitęstų. Numatytos nepalankios sąlygos - iki minus 10 laipsnių šalčio ir iki 15m vėjo, taip pat rūkas, sniegas su blogu matomumu, kai gilinimas gali būti stabdomas. Tokių dienų žiemą gali pasitaikyti pakankamai dažnai.

Pastaraisiais metais gilinimo darbai Klaipėdos uoste vykdavo pakankamai sklandžiai, nes konkursus laimėdavo rimtos Vakarų Europos gilinimo kompanijos.

Rašyti komentarą
Komentarai (5)

Kažkur girdėjau

kad tokie drbai labai kenkia stintų ir kt. žuvų migracijai?...

Neidomu

Ar jūs galite rašyti normaliai. 100 tonų talpa juokinga. Dėl rūko ir vėjo gilinti gali kiek mori tik grunto į jūrą neišveža. O tai rašot bele parašyta būtų.

Gal kas paaiškins?

Jei uostą gilina užsienio kompanijos po viešųjų konkursų, tai kur gali būti tas pinigų plovimas?
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS