Prie Afrikos krantų užstrigusiame laive – blogiau nei kalėjime | kl.lt

PRIE AFRIKOS KRANTŲ UŽSTRIGUSIAME LAIVE – BLOGIAU NEI KALĖJIME

Daugiau nei mėnesį prie Afrikos krantų bankrutuojančios kompanijos laive įstrigę Lietuvos jūrininkai skaičiuoja paskutines bulves ir jau planuoja pardavinėti laivo įrangą. Taip juos elgtis verčia tai, kad jie negali palikti savo buveinės, nes prarastų keturių mėnesių darbo užmokestį, kurį yra skolingi darbdaviai.

Įstrigo prie Afrikos

Praėjusią savaitę „Klaipėda“ rašė apie nepavydėtinoje situacijoje atsidūrusius kelis Lietuvos jūrininkus. Jie yra Gibraltaro uoste (Jungtinė Karalystė) prisišvartavusiame laive „Ardesco“ ir jo palikti negali. Laivą valdžiusi Vokietijos kompanija „Seavoss Shipping“ bankrutuoja, yra neatsiskaičiusi su įgula, todėl ši negali palikti laivo, nes priešingu atveju prarastų visus uždirbtus ir neatgautus pinigus. Įgula vis dar ieško advokato, kuris padėtų sutvarkyti laivo arešto ir pardavimo procedūras.

Pasirodžius publikacijai, atsiliepė ir kiti Lietuvos jūrininkai, dirbantys jau bankrutuojančioje Vokietijos kompanijoje.

Laivas „Idannus“ nuo gegužės 27 d. yra Kasablankos (Marokas, Afrika) uoste. „Mes net nežinome, kas dabar yra laivo savininkas. Bankrutuojančios bendrovės atstovai su mumis nebendrauja, neteikia jokių žinių. Kreipėmės į Tarptautinę jūrininkų organizaciją (ITF), tačiau jos atstovai dar nieko naudingo nenuveikė“, – guodėsi laive kapitono padėjėju dirbantis Vitalijus P. (pavardė redakcijai žinoma – V.S.).

Liko vos kelios bulvės

Jis namo turėjo grįžti prieš du mėnesius, nes baigėsi penkių mėnesių kontraktas. Tačiau išvykti nesiryžo, nes nenorėjo prarasti uždirbtų pinigų – jis nėra gavęs atlyginimo už keturis mėnesius.

Laive „Idannus“ yra dar vienas lietuvis – vyr. mechanikas. Skola aštuonių narių įgulai siekia apie 60 tūkst. eurų.

„Kol esu įstrigęs čia, Lietuvoje man gimė dukrytė. Jos dar nemačiau ir nežinau, kada pamatysiu. Įsivaizduokite, kaip jaučiasi mūsų šeimos, kurioms negalime parsiųsti pinigų, o jos dar turi dėl mūsų ir jaudintis. Žinau, kad kelių įgulos narių vaikai sunkiai serga, vyrai eina iš proto ir nieko negali padaryti“, – realybę atskleidė Vitalijus.

Tiek ITF, tiek Lietuvos jūrininkų sąjungos atstovų patarimas jiems – kantrybės ir jokiu būdu nepalikti laivo, nes tada pinigų tikrai neatgaus.

„Mūsų gyvenimo sąlygos – blogesnės nei kalėjime. Kaliniai nors gauna maisto ir vandens. Pastarojo dar turime, tačiau maisto liko šiek tiek ryžių ir kelios bulvės. Jau savaitę neturime nieko normaliai pavalgyti. Šiek tiek produktų duoda jūreiviai iš kitų laivų, bet jų užtenka tik vienam kartui“, – guodėsi jūrininkas.

Ragino neduoti ramybės

Šiek tiek vėliau jis parašė laišką ir pasidžiaugė, kad maisto tiekėjai šiaip taip sutiko produktų duoti nemokamai, tad bent jau mirti iš bado nereikės.

„Mes tikrai kreipsimės į žmogaus teisių gynimo organizacijas, nes su mumis elgiasi nežmoniškai. ITF atstovai, kurie turėtų mumis rūpintis, regis, mus pamiršo. Būsime priversti parduoti visą laivo įrangą, o tai padaryti Afrikoje labai lengva, nes pragyventi reikia nors kiek pinigų, o jų neturime nė vienas“, – būsimus savo žingsnius atskleidė Vitalijus.

Jūrininkų teises ginančių organizacijų atstovai tik pakartojo, kad jūrininkai būtų kantrūs, nes pinigus jie atgaus tik tada, kai laivas bus parduotas, o tuo turi pasirūpinti ITF, todėl šiai organizacijai reikia nuolat rašyti laiškus, neduoti ramybės.

Bankrutuojančiai kompanijai „Seavoss Shipping“ priklausė trys laivai, kuriuose yra įstrigę mažiausiai penki Lietuvos jūrininkai.

Rašyti komentarą
Komentarai (13)

Seamen

sau padeti cia gali tik patis jurininkai// yra officialiai paskelbtas skolu likvidatorius, kurio sekretore, kaip ir tiketina, ne labai nori kalbetis skolu klausymais. skambinau vakar kelis kartus - sefas arba sneka telefonu arba nera office ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- suacija sudetinga, bet mano manymu greiciausia butu susirasti finansu gryzti namo ir tiesiogiai skolos lapa likvidatoriui ant stalo, o po 10 darbo dienu i Vokietijos Teisma -------------------------------------------------------------------------------------------------- pagal collective bargaining agreement yra min 4 nusizengimai: ------------------------------------------------------------------------------------------------- 1. Any Seafarer, shall be allowed an allotment note, payable at monthly intervals, of up to 80 % of basic wages after allowing for any statutory deductions - atlyginimas ne pervedamas jurininkui kas menesi jau gan ilga laika: ======================================================= 2. A Seafarer shall be entitled to repatriation at the Company' expense (including basic wages and subsistence allowance) either to their home or to the place of the original engagement (at the Seafarer's option): a) after continuous service period on board, always subject to the provisions of § 2 (.); b) when signing off owing to sickness or injury; c) when their employment is terminated owing to discharge by the Company; d) upon the loss, laying-up, sale of the ship or change of Management; e) if the Ship has been arrested (whether by a Seafarer or not) provided the Ship has remained under arrest for more than 14 days; f) if the Company have not complied with the provisions of this Agreement, the Seafarer is entitled to claim the outstanding wages and to be repatriated at the Company’ expenses; ========================================================= Breach of contract clause 1. If the Company breaches the terms of this Agreement, the ITF or the Union, for itself or acting on behalf of the Seafarers, and/or any Seafarer shall be entitled to take such measures against the Company as may they deemed necessary to obtain redress. ----------------------------------------- kadangi Kolektivine sutartis pasirasyta between ITF and Seavoss Schiffahrts GmbH & Co. KG - tai tie nezinantis ka daryt skambina Signed on behalf of the ITF Bernd Losch Acting head of ITF Flag of Convenience Campaign Germany +49030206134813 kuris atstovavo pasirasant sutarti =========================================================== bingo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1Aciu uz demesi

mechan

jesli vam pomozet telefon nr 0035796554066 tam rabotajet otvetsvenoje lico v kurse vseh del

gala

dar karta pasikartosiu,kad reikia tik visai komandai kviesti ITF, jie bent prades tvarkyti pradzia sios problemos, o kad tokiu ivykiu mazetu tai butina uzdaryneti tokias imones kaip Galaktikos Ekspresas , kuri meluoja jureiviams apie seavoss kompanija ir ten jau nuo praitu metu uzlaikomi atlyginimai ir bloga padetis visiems zinoma,tik naujokai papuola ant kablio sumokeje uz kontrakta ir dar seavoss moka uz jureivi,ot gerai pasipelno agentura-o kai reikia pagalbos jureiviui tai bega ir slepiasi ir nusimeta nuo saves atsakomybe. Seavoss: Seavoss maritime (Cyprus) LTD, P.O. Box 70140, 4161 Limassol/ Cyprus
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS