Seniausio kruizinio laivo aukcionas | kl.lt

SENIAUSIO KRUIZINIO LAIVO AUKCIONAS

Tarp kruizinio verslo pandemijos aukų gali atsidurti ir šiuo metu seniausias pasaulyje vis dar plaukiojantis kruizinis laivas „Astoria“.

Savininkas bankrutuoja

1946 m. Švedijoje pastatytas kruizinis laivas „Astoria“ šiuo metu yra areštuotas Roterdame. Jį rengiamasi parduoti aukcione.

Abejojama, ar tai pavyks padaryti. Už 16100 GT laivą, kuris gali priimti 560 keleivių, užprašyta pradinė 6 mln. JAV dolerių kaina.

Dabar dėl pandemijos kruizinių laivų kainos rinkoje yra smarkiai kritusios. Už tokią sumą galima įsigyti ir gerokai naujesnį, ir daugiau keleivių galintį priimti laivą.

Yra vilčių, kad senu laivu susidomės koks nors milijardierius ir panorės įsigyti pirkinį su ilga ir įdomia istorija.

Bet kuriuo atveju, „Astorijos“ likimas – dar vienas pandemijos sukeltas laivybos kompanijos žlugimas. Šį laivą naudojo žinoma Didžiosios Britanijos kompanija „Cruise&Maritime Voyages“, kuri dėl COVID-19 sukeltos pandemijos bankrutuoja.

Išgelbėjo stipri nosis

Tikėtina, kad šis laivas yra lankęsis ir Klaipėdos uoste, galbūt paskutiniuoju, o gal ir kitu pavadinimu.

Nuo 1994 m. laivas vadinosi „Italia Prima“, nuo 1998 m. – „Valtur Prima“, nuo 2002 m. – „Caribe“, nuo 2005 m. – „Athena“, nuo 2013 m. – „Azores“, nuo 2016 m. iki šiol – „Astoria“.

Laivas per ilgą savo 72 metų istoriją turėjo net 11 savininkų. Kiekvienas iš jų laivui suteikdavo vis kitą pavadinimą.

Laivas per ilgą savo 72 metų istoriją turėjo net 11 savininkų. Kiekvienas iš jų laivui suteikdavo vis kitą pavadinimą.

2008 m., kai laivas vadinosi „Athena“, jį buvo užpuolę Somalio piratai.

Kadangi laivas buvo pastatytas Švedijoje, pirmasis jo pavadinimas buvo „Stokholmas“. Po karo tai buvo pats didžiausias Švedijos keleivinis laivas.

Jis galinėje dalyje, prie vandens linijos, turi tarsi sparnus. Tai savotiški stabilizatoriai, kurie saugojo laivą nuo supimo.

Laivas buvo patekęs ir į itin rimtą incidentą, kai dar priklausė pirmajam savininkui „Swedish America Line“. 1956 m. liepos 25 d., per rūką plaukdamas iš Niujorko už 200 jūrmylių nuo jo susidūrė su naujausiu italų flagmanu „Andrea Doria“, kuriam buvo tik 3 metai. Tai buvo vienas grakščiausių to laiko transatlantinių keleivinių laivų. Kaip ir „Titanikas“, jis buvo laikomas nepaskandinamu, nes padalintas į 11 uždarų sekcijų.

Po susidūrimo „Andrea Doria“ nuskendo – borte per 7 denius atsirado 12 metrų skylė ir laivą užpylė. „Stokholmas“ su suknežinta nosimi savo eiga grįžo į Niujorką. Jį išgelbėjo tai, kad laivas buvo pritaikytas plaukioti šiaurinėse platumose ir turėjo sutvirtintą priekį.

Gavo žudiko epitetą

Per susidūrimą žuvo 6 „Stokholmo“ (iš 742) ir 44 „Andrea Doria“ (iš 1 766) keleiviai ar įgulos nariai. „Andrea Doria“ keleivių gelbėjimas istorijoje laikomas pačia sėkmingiausia operacija. Pradžioje atrodė, kad jį ištiks „Titaniko“ likimas – dalis gelbėjimosi valčių per susidūrimą buvo sugadinta, kitame borte pakrypus laivui jų nebuvo įmanoma nuleisti.

Į pagalbą atėjo „Stokholmas“, kuris nuleido savo gelbėjimosi valtis ir išgelbėjo 545 „Andrea Doria“ keleivius.

Dar 753 keleivius išgelbėjo į pagalbą atplaukęs prancūzų laineris „El de France“.

Nors laivai vienas kitą per rūką matė radaruose, abu jie pažeidė taisykles. Abu skubėjo: „Andrea Doria“ plaukė greičiau, nei leidžiama per rūką, „Stokholmas“ kirto plaukimo kampą ir taip pateko į priešpriešinio eismo liniją.

Po šios avarijos „Stokholmas“ išgarsėjo kaip laivas žudikas. Jo sulamdyto priekio nuotraukos Niujorko dangoraižių fone buvo išplatintos po pasaulį.

Likimo ironija, kad „Andrea Doria“ nuskandinęs „Stokholmas“ 1989 m. pakliuvo pas savininką į Italijos Genujos uostą. Čia buvo prisiminta istorija su „Andrea Doria“, Italijos žiniasklaidoje jis vadintas „Andrea Doria žudiku“.

Tačiau kaip tik Italijoje laivas tarsi naujai atgimė. Jis už 150 mln. JAV dolerių sumą buvo rekonstruotas ir pritaikytas 5 žvaigždučių lygio kruizams. Prieš tai šis laivas kurį laiką Švedijoje stovėjo kaip emigrantų viešbutis, atrodė apleistas ir būdamas jau 45 metų galėjo būti nurašytas.

GALERIJA

  • Technologija: „Astoria“ išsiskiria neįprasta galine dalimi, kuri veikia tarsi stabilizatorius esant bangavimui.
  • Laive: vienas iš „Astoria“ restoranų.
  • Avarija: suknežinta nosimi „Astoria“ 1959 m. savarankiškai grįžo į Niujorką.
Redakcijos archyvo nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (3)

???

Apie ką čia aqnonimas?

Anonimas

Nėr čia ko nukreipti dėmesį! Robinhoodiniai, pirkite CCL dabar, tokių kainų kaip dabar nebus dar labai ilgai

>

Gau,"Juru muziejus" imti,vietoje "auroros". Dangeje pastatis,bus viesbutis.

SUSIJUSIOS NAUJIENOS