Taupymo sprendimai keleiviams | kl.lt

TAUPYMO SPRENDIMAI KELEIVIAMS

  • 13

Miesto taryba patvirtino naujas viešojo transporto bilietų kainas 2024-iesiems, su jomis artimiausiomis dienomis bus galima susipažinti www.klaipedatransport.lt. Vidutiniškai kainos didėja apie 7 proc. Tačiau platus įvairių rūšių bilietų sąrašas pasiūlo ir sprendimų, kurie guviam keleiviui leistų ir kitus metus važinėti sena kaina – ar net pigiau nei šiemet.

Atsisakius popieriaus – bus pigiau

Spaudos kioskuose nebebus prekiaujama popieriniais 1 eurą kainuojančiais bilietais. Tačiau keleivis, pakeitęs pirkimo įprotį, galės kioske pasipildyti e. bilieto kortelės sąskaitą pinigais, kuriais atsiskaitant toks elektroninis bilietas kainuos tik 70 centų.

Terminuotieji bilietai spaudos kioskuose bus parduodami kaip ir iki šiol, ir jų kaina nesikeičia, jie nebrangsta.

Verta nusipirkti iki Naujųjų

Iki Naujųjų metų nusipirkus 365 dienų bilietą internetu, būsimos kelionės kainuos 255 eurus. Tai 20 eurų pigiau nei tokį bilietą perkant jau nauja kaina. Nors suma atrodo didelė, tačiau padalijus iš bilieto galiojimo laiko, 365 dienų, vienos dienos kelionės kitąmet kainuotų tik 70 centų – tiek, kiek po Naujųjų viena kelionė atsiskaitant elektroniniu bilietu. Aštuonis eurus sutaupys šiemet internetu nusipirkę 180 dienų bilietą.

Daugiausiai sutaupyti gali turintys fizinę Klaipėdiečio kortelę keleiviai: jiems 365 dienų bilietas perkant iki Naujų-jų kainuoja tik 205 eurus. Beje, net ir po kainų pokyčio nuolatiniams keleiviams bus verta įsigyti fizinę Klaipėdiečio kortelę ir ja pirkti 365 dienų bilietą, jis kainuos 225 eurus. Šiemet jau per du šimtus klaipėdiečių metinį bilietą ir pirko su tokia kortele, sutaupydami po 50 eurų.

Rečiau važinėjantys keleiviai, atsiskaitantys aplikacija telefone ar kitame išmaniajame įrenginyje, taip pat iki Naujųjų dar gali sena kaina pirkti kartinius bilietus ir su jais važinėti kitais metais. Tik primename, jog šie bilietai turi galiojimo terminą – 1 metus nuo pirkimo.

Negaišinti vairuotojo – apsimoka

Šiemet su popieriniais bilietais miesto ir priemiesčio maršrutais buvo atlikta per 2 milijonus kelionių. Didžioji tokių bilietų dalis (priemiestyje – visi) yra perkama iš vairuotojo. Tai gaišina vairuotoją (o kartu – ir bendrakeleivius), trukdo vairuotojui laikytis tvarkaraščio. Todėl ir apsispręsta, kad kainos skirtumas tarp elektroninio ir popierinio, perkamo iš vairuotojo, bilieto turi būti didesnis. Tikslas – kad per kitus metus ši apkrova vairuotojams sumažėtų dvigubai.

Taip pat, nesikeičia bilieto kaina atsiskaitant bekontakte banko kortele. Ji išlieka kaip buvo ir miesto autobusuose, ir maršrutiniuose taksi, ir priemiestyje. Tad retai važinėjantys keleiviai, įpratę atsiskaityti bankine kortele, kainų pokyčio visai nepajus. Pasikartosime: netgi 50 centų vienai kelionei sutaupys tie, kurie bilietą pirkdavo iš vairuotojo, jeigu jie pereis prie atsiskaitymo bankine kortele.

Verta peržiūrėti bilieto pirkimo įpročius

Viešojo transporto sistemoje yra keliolika bilietų rūšių. Žinant savo kelionių poreikį, galima pasirinkti ekonomiškiausią bilieto rūšį arba tokių rūšių kombinaciją. Tarkim, kai kuriais atvejais verta pirkti terminuotąjį autobuso darbo dienų bilietą ir kartu e. bilieto kortelės paskyroje turėti pinigų – retoms poilsio dienų kelionėms ar maršrutiniam taksi.

Kai kuriais atvejais apsimoka pirkti trumpo galiojimo (1/3/7 dienų) bilietą. Tarkim, atidavus automobilį remontui.

Gyvenant Palangoje ar Kretingoje, o dirbant Klaipėdoje, galbūt svarstytinas yra visų trijų zonų autobusų ir visų maršrutinių taksi terminuotasis bilietas, nors ir nėra pigus. Bet jis garantuotai bus pigesnis nei nuosavo automobilio eksploatacija.

Kelionių poreikis skirtingas, ir atidus bilietų rūšių išstudijavimas leis pasirinkti pačius ekonomiškiausius kelionės apmokėjimo būdus.

Socialiai jautrus sprendimas

Naujoji bilietų kainų architektūra išlieka socialiai jautri.

Pradinuko bilietas ir kitais metais perkant kainuos tuos pačius 10 eurų. Ir galios jis jau nebe darbo dienomis 9 mokslo metų mėnesius (09 01–05 31), o darbo dienomis 365 dienų laikotarpyje nuo pirmojo jo pažymėjimo. Taigi galima sakyti, kad ši bilietų rūšis – pinga.

Nesikeičia 365 dienų bilieto kaina senjorams per 70 metų, ji kaip buvo, taip ir lieka dešimt eurų.

Jaunesniesiems pensininkams, dar nesulaukusiems 70 metų, išlieka seniau miesto tarybos nustatyta 50 proc. nuolaida 180 ir 365 dienų bilietams.

Šiemet šios trys keleivių kategorijos bendrai yra įsigijusios 15 642 tokius ypatingų lengvatų ilgalaikius bilietus.

Rašyti komentarą
Komentarai (13)

Na ką tu

čia senas kombinatoriau čia pasakoji? Pasiskaityk pats.Lengvatas jis pabrėžia ,,jaunesniems pensininkams" Kas gali iš karto sumokėt už tokį lengvatuni metinį bilietą? Ar pensininkas kasdien važinėja tuo tavo sušiktu viešuoju transportu? Taigi ne. Čia aišku kad tik jums geriau ir todėl ne tik nežiūrit tikrų lengvatų bet dar ir durnių ieškot. Kito pasirinkimo nepaliekat..Kaip jums negėda sukčiai? Visiems moksleiviams ir pensininkams/ne ,,jaunesniems " ar ,,senesniems" o VISIEMS nuo pat pirmos išėjimą i pensiją dienos/ PRAVAŽIAVIMAS MIESTO TRANSPORTU TURI BŪT NEMOKAMAS!! Neįmanoma į jus jau net žiūrėt, ne tai kad klausyt. Be minties kad - nx visus prie sienos statyt. Pradedant valdžiagyvių kontora ir baigiant tavo šuniuku kur tau vieta autoparke 4 metus laikė

Ne ne , Klaipėdoje

nemokamai jau nuo 2024 važiuos tik zuikiai :)

Zose

O kiek tamstam padides alga nuo Naujuju?
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS