Uostamiestyje kursuos klaipėdietiški elektriniai autobusai | kl.lt

UOSTAMIESTYJE KURSUOS KLAIPĖDIETIŠKI ELEKTRINIAI AUTOBUSAI

  • 8

Bendrovė „Klaipėdos autobusų parkas“ (KAP) sėkmingai įvykdė viešųjų pirkimų procedūrą ir pasirašė sutartį su įmone „Vėjo projektai“ dėl 10 elektra varomų autobusų veiklos nuomos. Tad kitą vasarą Klaipėdoje miesto keleivius jau turėtų vežti dešimt naujų ekologiškų autobusų, kurių ne mažiau kaip pusę varomosios galios sudarys žalioji elektros energija, pagaminta iš atsinaujinančių energijos išteklių.

„Iš esmės tai nėra tik autobusų pirkimas, o dešimčiai metų įsigijome didžiulį paslaugų kompleksą – autobusų pristatymą, jų pilną techninį aptarnavimą, įkrovimo stotelių pastatymą, elektros energijos aprūpinimą. Mūsų bus tik vairuotojai ir keleivių pervežimo paslauga. Visais kitais dalykais turės pasirūpinti veiklos nuomos paslaugos teikėjas“, – pasakojo „Klaipėdos autobusų parko“ generalinis direktorius Vaidas Ramanauskas.

Tokia viešojo transporto veiklos nuomos paslauga yra nauja tarp Lietuvos vežėjų, tačiau žinoma ir besiskinanti kelius pasaulyje. KAP skelbtame viešųjų pirkimų konkurse buvo užsiregistravę arti dešimt tiekėjų, o laimėjo Klaipėdoje įsikūrusi bendrovė „Vėjo projektai“. Beje, jos pagaminti du elektriniai autobusai „Dancer“ jau daugiau nei dvejus metus kursuoja uostamiesčio gatvėmis.

Kaip teigia įmonės „Vėjo projektai“ generalinis direktorius Alvydas Naujėkas, jau COVID-19 pandemijos akivaizdoje, o dabar ir įsibėgėjant energetinei ir ekonominei krizei, pastebėta, kad tik nauji visa apimantys sprendimai gali padėti keleivių vežėjams pereiti prie klimatui neutralių transporto priemonių.

„Džiaugiamės bendradarbiaudami su „Klaipėdos autobusų parku“ – vežėju, lyderiaujančiu Europoje pagal autobusų maršrutų grafiko laikymąsi ir demonstruojančiu tvaraus verslo principus bei ieškančiu inovatyvių būdų, kaip mažiausiais finansiniais kaštais pakeisti taršius autobusus naujais. Mūsų teikiama elektrinių autobusų „Dancer“ veiklos nuomos paslauga ir fiksuotas mokėjimas už nuvažiuotus kilometrus leis KAP ne tik išvengti pradinių investicijų autobusų įsigijimui, bet ir sutaupyti lėšas aptarnavimo paslaugoms bei įkrovos infrastruktūrai,“ – sako A. Naujėkas.

Pagal Klaipėdos miesto politikų partvirtintą planą, iki 2030 m. KAP turi įsigyti 50 autobusų miesto keleivių pervežimams. Tokiam sprendimui įtakos turėjo ES aplinkosauginės direktyvos, numatančios jog per centrines miesto gatves nekursuotų iškastiniu kuru varomas viešasis transportas, o ne mažiau svarbu ir tai, jog elektra varomi autobusai yra daug draugiškesni aplinkai – neišmeta kietųjų dalelių bei pasižymi mažesniu triukšmingumu ir vibracija, kas svarbu miestiečių gyvenimo kokybei.

„Maloni ir labai laukta svarbi žinia, kad Klaipėdos bendrovė, neabejotinai diktuojanti madas ir tendencijas šioje srityje ne tik Lietuvoje, bet ir Europoje, yra konkurencinga ir laimėjo elektrinių autobusų paslaugos teikimo konkursą. Greta esminio poveikio, gerinant ekologijos situaciją mieste, pasaulinės krizės akivaizdoje ypatingai svarbi ir kiekviena nauja darbo vieta mieste, o su šiuo projektu Klaipėdoje jų neabejotinai padaugės. O dvigubai džiugu, kad savivaldybės valdomos bendrovės iniciatyva, sulaukianti ir adekvataus miesto politikų pritarimo, vis plačiau atveriami keliai ekologiškam transportui mieste ir kas atrodė dar tik svajonė prieš penkerius metus – pildosi: Klaipėdoje važinėsime komfortišku, itin šiuolaikišku viešuoju transportu, kvėpuosime švaresniu oru“, – sakė Klaipėdos miesto meras Vytautas Grubliauskas.

Rašyti komentarą
Komentarai (8)

Klaipedetis

Jo sutinku marsrutu grafikai sudaryti baisei pav mes dirbam iki 16,00 autousai atvazioja 2 15.55 12 15.58 ir viskas po to 16.25 ir 16,30 ir zmonu ne mazai vazioja

na

Klaipedoj autobusai vienu metu vaziuoja po 5 6 vienu laiku,o paskui lauki valanda kol vel i stotele atvaziuos 6 autobusai.kazkas neturi supratimo apie grafikus tai sudaro taip kad 6 marsrutai vienu metu toj pacioj stotelej

Žalioji energetika ir klimato atšilimas

yra pasakos skirtos kvailiams. Lydimos tik kainos pabrangimo naudotojui ir senųjų išteklių uždarymui. *** Kiek teršia karas Ukrainoje? Kiek teršia didžiulės nato pajėgos kasdien varydamos manewrus? Kiek teršia Afrika, Kinija ir Amerika? Išvada: Visų pirma pasaulio didžiosios šalys turi rimtai užsiimti taršos mažinimu o tokios blusos kaip Lietuva ir į ją panašios tai ar ,,bezda" kažkiek ar ne, tas tikrai nieko tokio Gamtai nedaro.Daugiau medžių sodinkim ir miškus pradėkim saugot nuo kirtimų - to užteks
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS