Uostas pradės „invaziją“ į Kuršių neriją | kl.lt

UOSTAS PRADĖS „INVAZIJĄ“ Į KURŠIŲ NERIJĄ

Klaipėdos uostas pradės statyti daug dėmesio dėl surengto architektūrinio konkurso sulaukusį laivų eismo radiolokacinės kontrolės postą.

Prie aplinkos derintas bokštas

Idėja Kuršių nerijoje statyti uosto statinį kilo prieš kelerius metus. Ją vis „gesino“ Kuršių nerijos nacionalinio parko administracija. Naujos statybos šio parko teritorijoje yra labai sunkiai „prastumiamos“. Kartais atrodo, kad tai daroma pernelyg uoliai, bent jau Smiltynėje, kuri galėtų būti patrauklesnė, jei joje būtų daugiau visuomeninio pobūdžio poilsio ir pramogų infrastruktūros statinių.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos ėjimas arba invazija su laivų eismo tarnybos statiniu į Kuršių neriją taip pat buvo sudėtingas. Teko skelbti specialų architektūrinį konkursą ir pasirinkti tokį bokšto statinį, kuris derėtų prie Kuršių nerijos aplinkos, darniai įsilietų į jos pušynų horizontą.

Neatsitiktinai bokšto forma turi sąsajų su pušies lajomis ir jų išsidėstymu. Šalia bokšto jo šonuose bus pastatyti techninei įrangai laikyti skirti konteineriai, kurie traktuojami tarsi bokšto-medžio šaknys.

Vieta: naujas uosto laivų eismo stebėjimo statinys atsiras šalia naujosios Smiltynės perkėlos prie 156 krantinės. V. Matučio nuotr.

Statyba ilga ir kruopšti

Bokšto projekto architektūrinį konkursą buvo laimėjusi Panevėžio statybos tresto bendrovė. Tai nereiškia, kad ji ir statys šį bokštą. Dėl jo statybos paskelbtas atskiras rangos konkursas. Jei jis vyks sklandžiai, bokšto statybos gali prasidėti dar šiais metais, tačiau būtų užbaigtos jau 2024 m. Iš viso bokšto statybai numatoma 400 dienų.

Bokšto statyba Kuršių nerijoje bus ypatinga. Numatyta, kad turės būti išsaugoti visi medžiai ir krūmai, todėl vykstant statybos darbams jie privalės būti aptverti.

Laivų eismo radiolokacinės kontrolės postą planuojama pastatyti Kuršių nerijoje prie Smiltynės perkėlos naudojamos 156 krantinės.

Tai bus 29,5 m aukščio statinys, kuriame sumontuota radiolokacinė sistema teiks laivų judėjimo koordinates ne tik uoste, bet ir Baltijos jūroje.

Bokšto statyba Kuršių nerijoje bus ypatinga. Numatyta, kad turės būti išsaugoti visi medžiai ir krūmai, todėl vykstant statybos darbams jie privalės būti aptverti.

Detaliai numatyti visi bokšto statybos darbų etapai siekiant, kad nebūtų pažeista trapi Kuršių nerijos gamta.

Bokštas nenumatytas apžvalgai

Buvo svarstymų, kad Smiltynėje statomas bokštas galėtų būti pritaikomas uosto apžvalgai. Idėjos atsisakyta, nes laivų eismo radiolokacinis bokštas yra ypatingos paskirties statinys su specialia įranga.

Pastačius bokštą jo teritorija bus uždara ir aptverta stilizuota 2,5 m tvora su įvažiavimo vartais ir įėjimo varteliais. Dalis teritorijos bus apželdinta kalninėmis pušelėmis, nendriniu miskantu ir pajūrine zunda.

Teritorijos viduje numatoma įrengti suoliuką ir šiukšliadėžes. Tai bus skirta bokštą aptarnaujantiems darbuotojams.

Planuojamas ir akcentinis bokšto apšvietimas su išdėstytomis Lietuvos vėliavos spalvomis.

Rašyti komentarą
Komentarai (15)

klmn

O būtina būtent toje vietoje statyti? Kodėl negalima šalia pasieniečių prie delfinariumo, ten vis tiek visko jau pristatyta, įskaitant ir stebėjimo bokštus. Ten gamtai jau nebepakenktumėt.

To Drs

O kodel negalima pacioje Neringoje? Nestatyti boksto butu tas pats kaip neleistu tiesti aukstos itampos kabeliu ar vandentiekio vamzdziu i Neringa.

Drs

Gal tokį bokštą verta būtų statyti uosto akvatorijoje ant nedidelio pirso iš Smiltynės pusės, taip geriau būtų aprėpiama uosto teritorija ir gal bokštas tada nepatektų į Smiltynės teritoriją.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS