Uosto geležinkelis svarbiau už privatų interesą | kl.lt

UOSTO GELEŽINKELIS SVARBIAU UŽ PRIVATŲ INTERESĄ

Ši istorija įrodė, kad valstybės verslo interesas yra svarbiau už bet kokius privačius verslus.

Kliūtis tiesti geležinkelį

Šalia uosto sklypą nuomojanti Klaipėdos miesto bendrovė "Viza" pralaimėjo ginčą su Susisiekimo ministerija.

2020 m. Susisiekimo ministerija priėmė sprendimą "Dėl Klaipėdos valstybinio jūrų uosto specialiojo plano sprendinių". Jis nepatiko jau minėtai Klaipėdos bendrovei, nes per jos nuomojamą sklypą į uostą buvo numatyta tiesti geležinkelio atšaką. Taip pat šalia sklypo suplanuotas ir geležinkelio akligatvis.

Ši vieta Klaipėdoje gerai žinoma. Dėl privačios bendrovės nuomojamo sklypo daug metų buvo atidėliojamas planas nutiesti geležinkelio atšaką į uosto krovos bendroves.

Dėl privačios bendrovės nuomojamo sklypo daug metų buvo atidėliojamas planas nutiesti geležinkelio atšaką į uosto krovos bendroves.

2020 m. Susisiekimo ministerijos patvirtintuose sprendiniuose buvo bandoma kliūtį tiesti geležinkelį pašalinti jėga.

Specialiajame plane buvo numatyta griauti du minėtos bendrovės valdomus pastatus ir dalį tvoros. Bendrovė tai vertino kaip galimą reikšmingą žalą jos verslui ir netgi tokią, kuri galėtų sustabdyti jos veiklą nuomojamame sklype. Juo labiau kad iš jos planuota visuomenės poreikiams paimti 0,2455 ha sklypo dalį.

Ši bendrovė toje vietoje iš uosto nuomojo 2,7996 ha sklypą.

Objektas: ginčas teisme vyko dėl bendrovės "Viza" nuomojamos teritorijos netoli uosto, per kurią siekiama nutiesti geležinkelį į "Kamineros" krovinių terminalą. V. Matučio nuotr.

Lėmė viešasis interesas

Kai buvo priimti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto specialiojo plano sprendiniai, minėta uostamiesčio bendrovė juos apskundė Vilniaus apygardos administraciniam teismui.

Tarp kitų argumentų buvo teigiama, kad dėl triukšmo ir vibracijos bendrovės pastatuose šalia numatomo įrengti geležinkelio būtų neįmanoma dirbti.

Vilniaus apygardos administracinio teismo tai nesugraudino. Jis valstybės interesą įvertino kaip svarbesnį ir 2021 m. liepos 8 d. priėmė bendrovei "Viza" nepalankų sprendimą.

Galbūt lėmė ir tai, kad Susisiekimo ministerija teisme nurodė, jog traukinių važiavimo greitis prie bendrovės "Viza" nuomojamos sklypo dalies bus 25 km per valandą ir tai neturės reikšmingo lygio triukšmo ir vibracijos įtakos, netrukdys naudoti ir eksploatuoti sklype stovinčių pastatų.

Taip pat galėjo lemti ir tai, kad Susisiekimo ministerija nurodė, jog už visuomenės poreikiams paimamą bendrovės turtą bus atlyginama taip, kaip numato Lietuvos teisės aktai.

Galėjo lemti ir Valstybinės teritorijų planavimo ir statybų inspekcijos prie Aplinkos ministerijos pozicija. Ji laikėsi nuostatos, kad žemės paėmimas visuomenės poreikiams yra motyvuotai pagrįstas, nes jo reikia efektyviai Klaipėdos uosto veiklai užtikrinti, susisiekimo komunikacijai nutiesti, uosto infrastruktūrai modernizuoti.

Atsakė formaliai ir neišsamiai

Bendrovei "Viza" nepalankų sprendimą 2022 m. lapkričio 16 d. priėmė ir Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas, kuris paliko galioti Vilniaus apygardos administracinio teismo sprendimą.

Bendrovės "Viza" argumentas – Vilniaus apygardos administracinis teismas neįvertino, jog Klaipėdos uosto specialiojo plano rengimo procedūra vyko pažeidžiant teritorijų planavimo įstatymo nuostatas. Esą Susisiekimo ministerija į jos rašte išdėstytus argumentus atsakiusi formaliai ir neišsamiai.

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas turėjo pretenziją Susisiekimo ministerijai, kad ši, kaip planavimo organizatorius, netinkamai atsakė į bendrovės "Viza" raštą dėl jos siūlymų. Jei tai būtų buvę padaryta tinkamai, galbūt vienų kitiems pretenzijos būtų sušvelnėjusios.

Nepaisant šio, taip pat ir kitų bendrovės "Viza" pateiktų argumentų, Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas priėmė neskundžiamą nutartį. Ji leis nutiesti geležinkelio atšaką į Nemuno gatvėje esančią uosto krovos teritoriją, kurią dabar valdo "Kamineros" krovos kompanija.

Rašyti komentarą
Komentarai (6)

To CHA

per RailBaltika(ekonomiškai nepagristas proektas kuriam net ES pinigu duoda su skausmu) NATO tais begiais greit neatvažios. Kad nešneketi nesamoniu pasidomek lenkijos geležinkelio pralaidumu ir ne maksimaliu vieno atkarpos greičiu o vidutiniu traukiniu greičiu:) Tada parašyk dar karta:)

nepavyko

UAB "Viza", 8 darbuotojai, vidutinis atlyginimas 604,25 EUR., veiklos sritis nekilnojamasis turtas, tikėjosi pralobti iš nuomojamo sklypo. :) Ką gi, logiška jog nepavyko. Uosto interesai tikrai daug svarbesni.

Cha

Gal todėl mers į komunistų gaują pasuko. Railbaltica, kelias kadensijas žlugdė brazovskio prietaisas butkiaušius ? Gal ne todėl kad Lietuvai, bet rosiejai būtų geriau ? Nėr geležinkelio jevropon, joks Nato greit neatvažiuos, o kad krovinius juo galima būtų gabent, pox Lituvą
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS