Klaipėdos valdžia mieste ketina išskirti tyliąsias zonas. Tačiau, vargu, ar nuo triukšmo kenčiantys gyventojai skubės tuo pasinaudoti.
Priešingu atveju klaipėdiečiai į savo kiemą negalės įvažiuoti mašina.
Galės tik kalbėtis
Pirmadienį Teritorijų planavimo komitete buvo pristatyti siūlomi patvirtinti ribiniai triukšmo dydžiai mieste. Pagal juos uostamiestis būtų skirstomas į zonas.
Siūloma, jog tyliosios aglomeracijos zonoje, prie kurios priskiriami gyvenamieji rajonai, didžiausias galimas triukšmas siektų 50 decibelų. Paprastai tokį garsą išleidžia kalbantis žmogus.
Tiek decibelų siūloma leisti ir tyliojoje viešojoje zonoje. Pastaroji apibrėžiama, kaip urbanizuota teritorija, kuri neribojama visuomenės rekreacinės veiklos, netrikdoma transporto, pramonės ar komercinės ir gamybinės veiklos triukšmo.
Tyliojoje gamtos zonoje siūlo leisti maksimalų triukšmą, siekiantį 40 decibelų. Anot projekto rengėjų, ši zona turi būti netrikdoma transporto, pramonės ar mechanizmų, buitinės ar rekreacinės, kaimynų ar lankytojų keliamo triukšmo. Triukšmo prevencijos zonoje siūloma nustatyti daugiau nei 65 decibelų leidžiamą triukšmą. Tačiau joje būtina įgyvendinti prevencijos priemones.
Suabejojo tvarkos nauda
Klaipėdos triukšmo žemėlapyje, kuris dar nėra patvirtintas, pagal numatytus rodiklius būtų galima išskirti dvylika tyliųjų aglomeracijos ir aštuoniolika gamtos zonų. Tačiau norint gyvenamuosius rajonus priskirti tyliajai zonai, būtinas gyventojų sutikimas.
Teritorijų planavimo komiteto nariams siūlomi tvirtinti ribiniai triukšmo dydžiai sukėlė abejonių.
„Šie dydžiai labai maži. Net automobilis važiuodamas skleidžia 60 decibelų garsą. Kodėl mes siekiame patvirtinti tai, ko negalėsime įgyvendinti?“, – klausė komiteto pirmininkas Valentinas Greičiūnas.
„Tylioji reiškia negyvenama“
Sprendimo nauda abejojo ir projekto rengėjai: „Tyliojoje zonoje būtų draudžiama bet kokia muzika. Net žmogus į savo kiemą negalėtų įvažiuoti automobiliu. Dabar yra namų, kurie prašo, kad senamiestis būtų paskelbta tyliąja zona, bet jie nežino, ką tai reiškia. Tylioji reiškia – negyvenama“, – teigė Klaipėdos savivaldybės Sveikatos apsaugos skyriaus vyriausioji inspektorė Nina Gendvilienė.
Kiti posėdyje dalyvavę administracijos darbuotojai ironizavo siūlomus patvirtinti ribinius triukšmo dydžius: „Jei žiogas užklys į tyliąją zoną, tai gausime visi pulti ir gaudyti jį mero nurodymu. O kas bus, jei lėktuvas praskris? Gausime kreiptis į Susisiekimo ministeriją, kad būtų pakeisti jų maršrutai, nes Klaipėdos savivaldybė priėmė tokią tvarką“, – dėstė Urbanistinės plėtros departamento direktorius Kastytis Macijauskas.
Teritorijų planavimo komitetas pritarė projektui, tačiau neatmetė, jog dėl jo didesnės diskusijos vyks tarybos posėdžio metu.
Naujausi komentarai