Choreografė Anželika Cholina teigia, jog gegužės pabaigoje Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre (LNOBT) pradedamas rodyti baletas "Barbora Radvilaitė" yra jai asmeniškai svarbus darbas, kuriuo siekta pateikti scenai ryškų spektaklį.
"Visų pirma, manau, kad šitas darbas yra svarbus man pačiai. Aš norėjau ateiti į LNOBT su reikšmingu darbu sau pačiai, aš norėjau padaryti reikšmingą ir ryškų spektaklį nacionalinei scenai", - antradienį vykusioje spaudos konferencijoje pasakojo baletą kūrusi choreografė.
"Šiandien sezoną baigiame baleto premjera "Barbora Radvilaitė". Su šia premjera buvo daug pasikeitimų (...) Pasikeitimas iš "Pikų damos" į "Barborą Radvilatę" man yra labai malonus, nes tai orientuota į mūsų istoriją, ir tai mūsų statytojų produktas", - kalbėjo LNOBT vadovas Gintautas Kėvišas.
Premjeriniai spektakliai bus parodyti gegužės 27, 28 ir 29 dienomis.
A.Cholina pasakojo, kad dirbti prie spektaklio pradėjo nuo 2011-ųjų pradžios, todėl per trumpą laiką reikėjo atlikti daug darbų: parinkti muziką, suprasti istoriją ir pan.
"Repeticijų laikotarpis buvo nedidelis, bet manau, kad man pavyko padaryti tai, ką aš įsivaizdavau. Norėjau likti ištikima sau, kūrybai, norėjau padaryti gyvą, siužetinį spektaklį, jaudinantį, užimti maksimaliai visą trupę", - tvirtino A.Cholina, įjungusi į spektaklį ir LNOBT chorą.
Ji sakė nenorėjusi kurti griežtai tik baletą, bet siekusi pristatyti spektaklį, kuriame pirmoje vietoje būtų ne technika, o istorija ir personažų išgyventi jausmai.
"Aš statau apie tai, ką aš suprantu šiandien, kaip matau aplinką šiandien, ką jaučiu pati ir apie ką svajoju", - kalbėjo kūrėja.
Dirigentas Robertas Šervenikas džiaugėsi, kad žiūrovai galės išgirsti Stasio Vainiūno, Arvydo Malcio, Henryko Mikolajaus Goreckio (Henryko Mikolajaus Gureckio) ir kitų kompozitorių kūrinius, kurie su baletu tiesiogiai nėra niekuo nesusiję
"Manau, kad parašyti muziką baletui uždavinys yra labai sudėtingas. Mes neturėjome jokių šansų kažkam jį užsakyti, bet man atrodo, kad visa kombinacija iš simfoninės lietuvių, lenų, italų muzikos ir choro dalyvavimo yra stiprūs dalykai, kurie būtent atskleidžia viso baleto siužetinę liniją - meilę ir netektį", - kalbėjo R.Šervenikas.
Kostiumų ir grimo dailininkas Juozas Statkevičius pasakojo, kad baletui buvo sukurta 450 kostiumų, jie nors ir yra istorinės tematikos, tačiau bandyta derinti kelis laikotarpius.
Scenografas Marijus Jacovskis tvirtino, kad žiūrovai scenoje neišvys nei Vavelio, nei Valdovų rūmų, o "paminklą meilei ir netekčiai".
Barboros vaidmenį balete rengia primabalerina Olga Konošenko ir balerina Beata Molytė, Žygimanto Augusto - Eligijus Butkus ir Martynas Rimeikis. Karalienę Boną šoks Živilė Baikštytė ir Rūta Kudžmaitė, Žygimantą Senąjį - Aurelijus Daraškevičius. Spektaklyje užimta visa LNOBT baleto trupė, dalyvauja mimanso, choro artistai. Spektaklio muzikos vadovas - Robertas Šervenikas, dailininkai - Marijus Jacovskis ir Juozas Statkevičius.
Aptardamas būsimąjį teatro sezoną G.Kėvišas pasakojo, kad rugsėjį LNOBT trupė vyks į Vienos festivalį. Rudenį įvyks pasikeitimo gastrolės, kai LNOBT kolektyvas važiuos į Estiją, o Estijos nacionalinio operos ir baleto trupė atvyks į Vilnių.
LNOBT baleto trupės vadovė Tatjana Sedunova žadėjo, kad kitais metais žiūrovams bus pristatyti baletai "Žydrasis Dunojus" ir "Armidės paviljonas".
Naujausi komentarai