Kauniečiams ir miesto svečiams yra galimybė stebėti, kaip gimsta paveikslas arba net tapti meno kūrinio dalimi, kitaip tariant, patekti į paveikslą, nes šiuo metu Ryšių istorijos muziejaus kiemelyje vyksta tarptautinis dailės pleneras.
Pleneras kaip tiltas
Penktą sezoną vykstantis projektas „Menas senuosiuose Lietuvos dvaruose“ šįmet į Kaune sumanytą kūrybinę stovyklą pakvietė dailininkus iš Kazachstano, Lenkijos, Gruzijos, Italijos, Nyderlandų, žinoma, plenere dalyvauja ir lietuviai tapytojai.
„Siekiame, kad projektas neprarastų gyvybės, plėstųsi ir būtų atviras, – kalbėjo vaizduojamųjų menų festivalio sumanytojas Olegas Darčanovas. – Kita vertus, norime, kad lietuvių menininkams atsivertų naujos perspektyvos su savo kūryba pasirodyti kitose šalyse.“
Idėja išties reali, nes plenere kuriantys menininkai pasidalija patirtimi, susidraugauja, o vėliau apsilanko jau svečių organizuojamuose projektuose. Šiuo metu plenere dalyvaujantys dailininkai Antanas Obcarskas, Arvydas Kašauskas, skulptorius ir tapytojas Martynas Gaubas rugpjūtį tapys jau Gruzijoje.
„Laukiame į plenerą pasižvalgyti atvyksiančios Kazachstano Astanos miesto Šiuolaikinio meno muziejaus kuratorės, taip pat garsaus parodų kuratoriaus iš Sankt Peterburgo, – kalbėjo O.Darčanovas, pavasarį pristatęs lietuvių dailininką Šarūną Sauką prestižiniame Rusų muziejuje Sankt Peterburge, – tai išties dailininkams vertingos pažintys ir naujos galimybės.“
Erdvė – atvira visiems
Porą savaičių truksiantis pleneras, kurio tema – Kauno miestas kaip kultūros, kūrybos ir komunikacijos erdvė liepos 12 d. baigsis paroda, kurioje apsilankys užsienio ambasadų, mūsų miesto valdžios atstovai.
„O iki tol Ryšių istorijos kiemelyje laukiami visi besidomintieji dailės procesu, – kviečia apsilankyti tapytojų darbo vietoje O.Darčanovas. – Ant vartų pakabinome didžiulį plakatą-nuorodą, kur mes esame, kad žmonės užeitų: gali pabendrauti su menininkais, vaikai, beje, užsinorėję piešti, čia pat, vietoje, galės pamėginti kurti drauge su dailininkais.“
Tapytojai įsikūrę mažesniajame Ryšių istorijos kiemelyje, tačiau didesniajame, kur veikia kavinė, tapyti nusprendė dailininkė Joke Frima iš Nyderlandų. Nuo iš natūros piešiančios J.Frima įdėmaus, bet besišypsančio žvilgsnio dvi iš pradžių kiek sutrikusios mergaičiukės gūžčiojo, bet nepersėdo prie kito stalelio. „Visai smagu, būsim paveiksle, – vėliau krykštavo jos. – O, olandų dailininkės paveiksle! Geras!“
Pamatyti gimstantį paveikslą
Šiuo metu dailininkai susikaupę kuria, tapo, tačiau ir mielai bendrauja. „Man čia labai patinka, nors esu Lietuvoje pirmą kartą, – sako dailininkas Marcinas Zalewskis iš Lenkijos, – erdvė kaip tik ta, kokios reikia kūrybiniam darbui: ne per daug triukšminga, ne pernelyg pilna žmonių, ir ne visai laukinė. Nors paprastai dirbu vienas savo dirbtuvėje, tokie plenerai įrodo, kad tarp žmonių padirbėti tikrai naudinga.“
Itin komunikabilus menininkas Tornikė Abuladzė iš Gruzijos noriai aprodo piešinius, kuriuos nusipiešė pavaikščiojęs po Kauną: „Tos detalės sugula į mano tapybos darbą, – noriai į šnekas leidosi T.Abuladzė. – Matot: Vilniaus gatvės žibintas, telefono būdelė, paminklas Maironiui, Valančiaus statula – viską turiu.“
Lietuvį dailininką Arvydą Kašauską užtikome gruntuojantį drobę. „Ten, muziejaus patalpoje, – mostelėjo A.Kašauskas, – dar kelios džiūsta, rytoj imsiuos tapyti“. O kodėl drobė raudona? Į, regis, kvailą klausimą dailininkas atsako nuoširdžiai ir paprastai: „Tiesiog tokia grunto spalva, galėjo būti ir, tarkim, žalia, aš gruntuoju drobę pats, galima pradėti tapyti ir ant jau paruoštos kitų – technologijų yra daugybė.“
Martynas Gaubas, palinkęs prie baigiamos drobėje nutapyti Rotušės aikštės, svarstė: parašyti ant paveikslo ką nors, ar ne. „Mėgstu užrašyti kokį sakinuką, bet man sako, kad nereikia, – šypsojosi menininkas. – Na, nereikia, tai nereikia, tik vieną kitą paukštuką dar nupiešiu.“
Taigi iki liepos 12 d., kai 18 val. bus atidaryta plenero paroda ir vaizduojamųjų menų festivalio rengėjai pakvies į nemokamą Migloko koncertą, kiekvienas smalsaujantysis gali apsilankyti Ryšių istorijos muziejaus kiemelio erdvėje, kur vyksta atviras kūrybinis procesas ir gimsta paveikslas.
Naujausi komentarai