Mokslas gali būti ir įdomus: išradingas profesorius išdainuoja sudėtingą mokymo medžiagą | kl.lt

MOKSLAS GALI BŪTI IR ĮDOMUS: IŠRADINGAS PROFESORIUS IŠDAINUOJA SUDĖTINGĄ MOKYMO MEDŽIAGĄ

  • 4

Paskaita Kalifornijos universitete Architektūros katedroje, kurią veda Jungtinėse Valstijose gimęs, tačiau Lietuvos pilietybę turintis profesorius Edmundas Saliklis labiau primena koncertą. Sudėtingų kursų medžiagą ir formules akademikas išdainuoja. Plačiau apie tai – LNK reportaže.

„Tos dainos yra mano žodžiai ir tos dainos sukurtos atskleisti kažkokią inžinerijos mintį. Mano geriausia yra Song Together“, – teigė profesorius.

Prie lektoriaus dainų prisideda ir patys studentai, akimirksniu įsiminę sudėtingiausias formules.

Akademikas „Bitlų“ dainą pritaikė skirtingoms dėstomo kurso dalims.

Kuo aš mažiau kalbu, tuo daugiau jie išmoksta.

Song Together yra žemiausias sluoksnis, tada yra apie momento diagramas – antras sluoksnis, tai jau nauja daina, o trečias yra energetikos, mechanikos principai. Tai yra vienintelė tokia daina visame pasaulyje“, – aiškino E. Saliklis.

Profesorius sako, kad laikosi principo, jog ką bedarytų, turi būti smagu ir įdomu.

„Kuo aš mažiau kalbu, tuo daugiau jie išmoksta. Mano universiteto šūkis yra „Learn by doing“, reiškia, kad išmoksite tiktai bedarant tą darbą. Jeigu aš ten rašau kažką, jie nieko neišmoks“, – pasakojo akademikas.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

 

E. Saliklis pravedė paskaitą ir KTU dėstytojams apie tai, kaip ne visada įdomią kurso medžiagą paversti pramoga. Paskaita prasidėjo nuo muzikos. Dėstytojai sako nesitikėję, kad muzikavimas per paskaitas gali būti toks naudingas.

„Kiek įmanoma daugiau gauni būdų tą medžiagą išgirsti ir patirti. Mačiau, kad vienu metu studentai tiesiog sustojo ir imitavo statybinę konstrukciją vos ne savo kūnais, rankomis. Tai visada padeda, tu tai atsiminsi visą gyvenimą“, – neįprastą mokymo būdą gyrė KTU Statybos ir architektūros fakulteto dekanas Andrius Jurelionis.

Nors Kaune dėstytojai nedainuoja, tačiau sako ieškantys naujų sprendimų, kaip sudominti studentus.

„Visas balansas tarp mokslo ir meno. Ar tai yra mokslas, ar menas? Mes visada bandome žiūrėti kūrybiškai į situaciją, paieškoti, gal būtų galima visai kitu požiūrio kampu pažvelgti“, – sakė KTU lektorė Ingrida Povilaitienė.

Kelias dienas Lietuvoje viešėjęs profesorius studentams vedė intensyvius kursus, per kuriuos studentai turėjo padaryti įvairius brėžinius ir skaičiavimus. Ant universiteto sienų buvo iškabinta daugiau nei šimtas studentų darbų, kurie gimė su muzika.

Medžiaga iškart į galvą įkrenta.

„Man tai labai patiko, absoliučiai neblaškė. Raminanti tokia aplinka, netgi paskatina mokytis. Tai motyvacija“, – teigė KTU studentas Danilas Anglickis.

„Užmiršti kitus dalykus, kurie tau buvo galvoje prieš tai. Daugiau galbūt esant tokiai ramiai muzikai susikoncentruoji“, – kalbėjo kitas studentas Nojus Terechovas.

„Medžiaga iškart į galvą įkrenta. Atminty tie patys vaizdai eina kaip su muzika, su dainomis ar su kažkokiomis istorijomis, ir tada tie patys skaičiavimai pareina į galvą, išgyveni tai iš naujo ruošdamasis paskaitai“, – tikino KTU studentė Eglė Liubancaitė.

Profesorius sako, kad kiekviena disciplina gali būti įdomi.

„Jeigu jūs ne dainininkai, išimkite eilėraštį kažkokį arba akvarelę, arba ką nors, kas jums prie širdies. Studentai trokšta šito. Jie nori žinoti, kad aš esu žmogus, kad aš ne tik robotas, kuris kalba kažkokius konspektus“, – patarė E. Saliklis.

Rašyti komentarą
Komentarai (4)

Anonimas

kur va, durniu durnizmas

chi - senjoras

Biškelį per senas - kitą kartą galėtų organizuoti parodomąjį seksą

vis lnk

Reportažas??
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS