Komisija nustatė, kad Seimo rinkimų kampanijos laikotarpiu transliuotas reportažas buvo naudingas politikui, kadangi yra asmeninio, o ne naujienos pobūdžio, keliantis susidomėjimą asmeniu, pabrėžiantis teigiamas savybes, kandidatavimo palamento rinkimuose faktą.
Tyrėjų teigimu, reportažo turinys buvo skirtas skatinti susidomėjimą V. Uspaskicho asmenybe ir propaguoti politiką. Politikas nufilmuotas rugsėjo mėnesio viduryje, tačiau reportažas parodytas spalį, likus tik 11 dienų iki rinkimų.
Laidos rengėjai tvirtino, kad sukurti reportažą apie V. Uspaskichą esą paskatino „nauja gyvenimo draugė ir vaikai, kuriuos iki tol jis slėpė nuo visuomenės“.
VRK atmetė šį motyvą, įvertinusi, jog politikas naują šeimą yra sukūręs prieš kelerius metus, tad, tyrėjų įsitikinimu, reportažo turinys neturėjo įvykio naujumo reikšmės.
Komisijos nariai taip pat nepriėmė argumento, neva LNK yra rengusi siužetus ir apie kitus politikus, nes būtent tie siužetai – skirtingai nei reportažas apie V. Uspaskichą – yra kritiško turinio.
VRK atkreipė dėmesį, jog siužeto rengėjų ir laidos leidėjų teisinimasis apolitiškumu nėra teisingas, pabrėždama, kad visai žiniasklaida rinkimų laikotarpiu turi vienodai domėtis ir vadovautis Rinkimų kodeksu.
Šio atvejo tyrimą komisija pradėjo gavusi pranešimą, kad laidoje parodytas reportažas nebuvo pažymėta kaip politinė reklama.
Anot VRK pranešimo, sprendimas gali būti skundžiamas Regionų administraciniam teismui.
Taikos koalicija per Seimo rinkimus surinko 2,2 proc. rinkėjų balsų ir negavo vietų parlamente.
Praėjusių metų pabaigoje VRK pripažino, kad Kėdainiuose vykusios Ledų šventės metu V. Uspaskichas papirkinėjo rinkėjus šiems nuo scenos dalindamas kuponus.
(be temos)