Bendrijos pirmininkę nuo gyventojų saugojo policininkas Pereiti į pagrindinį turinį

Bendrijos pirmininkę nuo gyventojų saugojo policininkas

2003-07-09 09:00

Kaimynystė

Bendrijos pirmininkę nuo gyventojų saugojo policininkas

Statistika skelbia, kad du trečdaliai Lietuvos žmonių gyvena daugiabučiuose namuose, pastatytuose iki 1990 m.

Gyvenimas rodo, kad daugiabučių įkaitais tapę gyventojai dažnai nesugeba dalykiškai ir kultūringai bendrauti ir tai atsiliepia namo valdymui.

Ypač tai pasakytina apie namų bendrijas, kur pirmininką ir valdybą renka patys gyventojai, ir nesutarimų, atrodo, turėtų būti kuo mažiausiai.

Deja, iš čia dažnokai skambina žmonės ir prašo padėti susikalbėti su namo valdžia.

Gyventojai pikti

Daugiabučių namų savininkų bendrijos (DNSB) “Žalgiris” Kauno g. 9-ajame name gyventojų susirinkimas vyko rūsyje. Šį kartą, pasak narių, jų susirinko nemažai. Tvarkai palaikyti bendrijos pirmininkė P.Juodeikienė pakvietė policijos įgaliotinį.

Bendrijos pirmininkė, valdybos narės skaitė ataskaitas apie nuveiktus darbus, buhalterijos reikalus, vardijo, kiek kainavo įvairūs remonto darbai, ką dar reikės sutvarkyti, ir kt. Jų kalbas nesivaržydami pertraukinėjo triukšmingai nusiteikę bendrijos nariai, šaukė perrėkdami vienas kitą ir atsakymų negirdėjo. Iš pažiūros normalūs žmonės plūdosi, pykčio apimti įžeidinėjo vienas kitą. Dėl nežinojimo, kaip šeimininkaujama name, kur panaudojami jų pinigai.

Kaip po to gyventi viename name, toje pačioje laiptinėje?

Aiškintis nėra reikalo

Kreipęsi į spaudą bendrijos narė E.Nikitina ir nuomininkas P.Steponavičius ant lapo surašė net 18 klausimų, į kuriuos atsakymą jie tikėjosi išgirsti per susirinkimą.

Pavyzdžiui, kas pakvietė firmą “Ato stogai” remontuoti namo stogą? Kodėl ant iškritusių plytų buvo apskardintas parapetas? Kodėl nebuvo pašalinta sena stogo danga ir uždėtas naujas ruberoidas? Kada bus pašalinti namo remonto trūkumai, nustatyti Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros skyriaus? Kokie pirmininkės, buhalterės ir santechniko atlyginimai?

Pasidomėjus, kodėl žmonės anksčiau nesikreipė į pirmininkę bei valdybą ir neišsiaiškino, o susigriebė tik dabar, atsakė, kad niekas jiems nieko neaiškino.

Po susirinkimo buvo keiptasi į pirmininkę su prašymu atsakyti į šiuos ir kitus klausimus. Pirmininkė sakė turinti pasitarti su valdybos nariais, ar verta kalbėti su spauda, nes čia bendrijos vidaus reikalas. Pasitarusi telefonu pranešė, kad valdyba yra tos nuomonės, jog nėra reikalo kitiems aiškintis. Dirbama vadovaujantis įstatais ir įstatymais, gerai dirba valdyba, kiekvienoje laiptinėje yra įgaliotiniai. Visi svarbūs klausimai aptariami bendrijos susirinkimuose, viskas protokoluojama. Tačiau yra keletas gyventojų, kurie nežino, ko nori, pučia muilo burbulus, yra asmeniškai nusiteikę prieš pirmininkę. Jeigu jiems kas neaišku, pagal įstatus pirmiausiai turėtų kreiptis į revizijos komisiją, tačiau nė karto nesikreipė. Kai kurie jų kreipėsi į ekonominę policiją, bet patikrinę ir pažeidimų neradę. Atvirkščiai, buvo teigiamai atsiliepta apie nepriekaištingai vedamą dokumentaciją.

- Namas senas, remonto darbų labai daug. Aš pirmininkauju šešti metai, žmonės manimi pasitiki. Kai jie kreipiasi, aš geranoriškai atsakau į visus klausimus, - aiškino pirmininkė.

Pastebėjus, kad ne visi nariai yra tos nuomonės, kad daug ko nežino, kas vyksta name, todėl kreipiasi į kitas tarnybas, pirmininkė sakė, kad neįmanoma susikalbėti tik su tais, kurie mato juodą spalvą ten, kur balta. Pasidomėjus tad kam kvietė policiją, ar ne iš baimės, atsakė, kad nieko nebijo, o tik tvarką reikėjo palaikyti. Girdėjote, kaip jie šaukė, susikalbėti buvo neįmanoma, sakė pirmininkė.

Valdo prastai

Nebuvo atvejo, kad, atsiradus nesutarimams namų bendrijoje, jos valdyba atsisakytų kalbėtis ir pasinaudoti proga per spaudą išsiaiškinti ir atsakyti į bendrijos narius dominančius klausimus. Dažniausiai tokia atvira diskusija užgesina konfliktą ir įrodo, kad valdybai nėra ko slėpti nuo žmonių.

Apmaudu, kad šį kartą nenorėta išsiaiškinti.

Kodėl taip atsitinka ir kaip padėti bendrijoje gyvenantiems susikalbėti, komentaro paprašėme Turto departamento direktorę Danguolę Netikšienę.

Pasak departamento vadovės, pagrindinė tokio reiškinio priežastis – neprofesionalus namo administravimas. Neprofesionalumas gimdo įtarumą, žmonių nepasiekia informacija. Jeigu jie nepasitiki bendrijos valdyba, turi rimtų įrodymų dėl padarytos žalos, gali valdžią perrinkti, kreiptis į teisėtvarkos tarnybas. Informuoti gyventojus apie bendrijos veiklą galima ne tik susirinkimų metu, bet ir per skelbimus stenduose, pranešimus pašto dėžutėse. Žinoma, tai kainuoja ir atima daug laiko, bet geriau negu konfliktai.

Savivaldybė nesikiša į bendrijos vidaus gyvenimą, ji tik konsultuoja namų bendrijų steigimo ir organizavimo klausimais.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų