Konkursai
Dėl vėlavimo kaltas oras
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos skelbtą konkursą dėl pirsų polių Malkų įlankoje rekonstrukcijos laimėjusi statybos darbų įmonė „Lokys“ darbus turėjo atlikti iki šių metų pradžios. Nors pinigai buvo numatyti, tačiau darbai iki šiol neatlikti.
Dėl vėlavimo bandoma kaltinti blogas oro sąlygas, nors šių metų žiema nebuvo tokia jau prasta. Kitą logiškesnę prielaidą, kad darbai vėluoja dėl „Lokio“ bendrovėje kilusių finansinių sunkumų bandoma atmesti. Tačiau kovo pradžioje iš „Lokio“ įmonės vadovo pareigų pasitraukęs Juozas Gaidauskas teigė, kad dėl paimtų bankų kreditų, lizingo būdų įsigytų kai kurių įrenginių ir transporto, skolų įvairioms kitoms bendrovėms įmonėje susidarė įtempta padėtis. AB „Klaipėdos kranai“ vadovas Mindaugas Lisauskas patvirtino, kad už įvairių statybinių mechanizmų nuomą „Lokys“ jiems yra skolingas, bet žada pinigus sumokėti nustačius griežtus terminus.
Valstybinės įmonės Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos direktorius infrastruktūrai Algirdas Kamarauskas teigė, kad pirsų naudotojai dėl pažeistų polių nepatogumų neturėtų pajusti. Tačiau krovą vykdanti Vakarų laivų gamyklos dukterinė bendrovė „Vakarų krova“ tam tikrų nepatogumų pajuto. Yra nustatyti mažesni nei būtų po polių rekonstrukcijos pirsams tenkančių krūvių perimetrai. Bendrovei neleista ant pirso naudoti specialių krovą palengvinančių gelžbetoninių plokščių.
A.Kamarauskas teigė, kad trijų skirtingų kategorijų pirsų polių įtrūkimai, atsiradę dėl šalčio, ledų, vandens ir oro poveikio, yra kintamo vandens lygio zonoje.
Pirsų konstrukcijos yra skirtingos, todėl ir tarpas tarp vadinamųjų kapitelių ir vandens linijos yra skirtingas. Prie vienų polių, kaip sakė A.Kamarauskas, galima priplaukti su valtele ir juos remontuoti, o kitus galima remontuoti tik iš vandens naudojantis narų kostiumais. Toks remontas yra sudėtingesnis, reikalaujantis palankesnių oro sąlygų.
Tačiau yra technologijos, kai prie polių prikabinamos specialios į vandenį nuleidžiamos hermokameros. Į jas įlipus net ir žemiau vandens lygio esančiose vietose polius galima rekonstruoti daug efektyvesniu sausuoju būdu. Statybos darbų įmonė „Lokys“ tokios hermokameros neturi, todėl tai taip pat gali būti priežastis dėl ko darbai vėluoja. Gali būti ir taip, kad Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija pagal viešųjų pirkimų procedūras pasirinko pigiausią polių rekonstrukcijos variantą ir nekreipė dėmesio į technologinę pusę. Apie tai paklausus, A.Kamarauskas teigė, kad niekas nedraudžia „Lokiui“ samdyti subrangovą, kuris turi hermokamerą.
Naujausi komentarai