Eksperimentas mokyklose: mokinio krepšelį keis klasės krepšeliu | kl.lt

EKSPERIMENTAS MOKYKLOSE: MOKINIO KREPŠELĮ KEIS KLASĖS KREPŠELIU

  • 0

Nuo sausio penkiose Lietuvos savivaldybėse mokinio krepšelį pakeis nauja finansavimo metodika - klasės krepšelis.

Trečiadienį Švietimo ir mokslo ministerijos (ŠMM) metodiką patvirtinusi Vyriausybė konkrečių savivaldybių kol kas neskelbia. Eksperimentui įgyvendinti nuo 2016 metų sausio 1 dienos skiriama 3,75 mln. eurų.

Pagal šią metodiką, bendrojo, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo finansavimo principas bus kitoks negu mokinio krepšelio. Ugdymo lėšos skaičiuojamos ir skiriamos klasei, o kitoms mokymo reikmėms, pavyzdžiui, mokymo priemonėms, – kiekvienam mokiniui.

„Klasės krepšeliu mes finansuosime sutartinį klasės dydį, nepaisant to, ar vienas vaikas papildomai ateina, ar išeina. Tai padės išsaugoti adekvatų mokyklų finansavimą. Tikimės, kad mokyklose stiprės ugdymo kokybė, neliks konkuravimo tarp mokyklų dėl kiekvieno mokinio krepšelio“, – ŠMM pranešime nurodo švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė.

Atsižvelgiant į sąlyginės klasės dydį, kiekvienam srautui nustatyti trys klasės krepšelio dydžiai 1-10 klasėms: mažiausias – esant 9–11 mokinių, vidutinis – esant 12–20 mokinių ir didžiausias – esant 21 ir daugiau mokinių viename sraute. Metodikoje numatytas minimalus mokinių skaičius: 1-10 klasėse devyni mokiniai, 11-12 klasėse 15 mokinių. Pasak Vyriausybės, pagal naują metodiką mokykloms neliktų finansinių paskatų turėti perpildytas klases. 

Jei klasėje yra mažiau nei aštuoni mokiniai, bus skiriama dalis krepšelio. Pavyzdžiui, 1–10 klasėms, kuriose yra vienas–keturi vaikai, bus skiriama 0,33 minimalaus krepšelio dydžio, jei klasėje yra penki–aštuoni vaikai – 0,5 minimalaus krepšelio dydžio. 11–12 klasėms, kuriose yra vienas–aštuoni vaikai, bus skiriama 0,33 minimalaus krepšelio dydžio, jei klasėje yra 8–14 vaikų – 0,5 minimalaus krepšelio dydžio. Tikimasi, kad toks skaičiavimas leis užtikrinti pakankamą ugdymo finansavimą jungtinėse klasėse.

Be to, ugdymo procesui valdyti bus skiriama nebe 8-20 proc. nuo visų ugdymui skirtų lėšų, kaip iki šiol, o fiksuotas 10 proc. dydis. Šias lėšas mokyklos galės skirti ugdymo procesui organizuoti ir valdyti, bibliotekininkų, mokyklos psichologų, socialinių ir specialiųjų pedagogų darbo užmokesčiui.

Atsižvelgus į bandomojo projekto savivaldybėse rezultatus, bus sprendžiama dėl naujos metodikos taikymo visoms šalies mokykloms.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS