Investicijos
Europos pinigai pasiekia Klaipėdą
Papildomos, nebiudžetinės lėšos miesto plėtrai siejamos su ES parama – PHARE, ISPA programomis, o nuo šių metų gegužės 1 dienos - ir ES struktūriniais fondais. Yra keletas jau vykdomų projektų, Klaipėdos savivaldybė pateikė ir naujų paraiškų.
Iš fondo - 7 milijonai
Iki šių metų gegužės 1 dienos buvo pradėtas ir dabar įgyvendinamas šiaurinio išvažiavimo kelio iš Klaipėdos valstybinio jūrų uosto (šiaurinio Klaipėdos aplinkkelio) projektas. Statybos darbai turėtų prasidėti šį rudenį (spalio – lapkričio mėnesiais) ir truktų 3 metus – iki 2007 metų pabaigos.
Tai didžiausias Klaipėdos savivaldybės vykdomas projektas. Jo vertė iš viso yra daugiau nei 60 milijonų litų. ES ISPA fondas šiam projektui skyrė beveik 7 milijonus eurų - tai yra 23 milijonus litų. Nuo 2001 metų, kai buvo parengta projektinė dokumentacija, šis projektas pabrango. „Tačiau ieškoma galimybės padidinti šio projekto finansavimą iš ES, ieškoma ir kitų – ne ES – finansavimo šaltinių“, - sakė Klaipėdos savivaldybės investicijų ir verslo plėtros skyriaus vedėjos pavaduotojas Skirmantas Buivydas. „Jau parinktas rangovas techninei priežiūrai, kuris vykdys kelio statybos priežiūros darbus, baigiama rangovo statybos darbams parinkimo procedūra“, - sakė pavaduotojas. Naujas kelias sujungs P.Lideikio (nuo Kretingos g.) ir Liepų gatvės, taip pat iki 4 juostų bus platinama Liepų gatvė, rekonstruotas siauras ir žemas geležinkelio viadukas Liepų g., statomas naujas paralelinis tiltas per Danę Liepų gatvėje. Šiaurinis aplinkkelis užtikrins, jog uosto sunkusis krovininis transportas aplenks miesto gyvenamuosius rajonus, juo bus vežami miesto šiaurinėje dalyje įsikūrusių uosto bendrovių kroviniai.
Studija kainuoja
Rengiant tokius didelės apimties projektus kaip šis, turi būti atliktos vadinamosios galimybių studijos, kuriose iš esmės įvairiais aspektais išnagrinėjamas projektas - kiek jis kainuos, koks poveikis aplinkai. Paprastai galimybių studijas rengia konsultacinės įmonės, jas konkurso būdu samdo savivaldybė. Studijų rengimui taip pat gali būti panaudotos ES lėšos. Rengiant šiaurinio išvažiavimo kelio galimybių studiją (IVP), savivaldybė nemokėjo nė cento, nes gauta ES lėšų samdyti konsultantus.
Naujos paraiškos
Birželio mėnesį iš savivaldybės buvo pateiktos 5 naujos paraiškos transporto srities projektams finansuoti. Tai S. Dariaus ir S. Girėno gatvei rekonstruoti; pėsčiųjų viaduko (tilto per geležinkelį) nuo Kretingos g. iki Šaulių g. statybai; miesto centrinės dalies ir senamiesčio transporto sistemos modernizavimo projektinei dokumentacijai parengti; nebaigtų statyti krantinių Smiltynėje tarp II perkėlos ir Kiaulės Nugaros salos ties „laivų kapinėmis“ regeneracijos projektas ir Pietinio miesto aplinkkelio projektas projektinei dokumentacijai parengti. PHARE programai pateikti šie projektai: Magistralinio dviračių ir pėsčiųjų tako Klaipėdoje statybos nuo Baltijos pr. iki Danės upės tęsinys ir Turizmo informacinės sistemos Klaipėdoje įdiegimas. Tai susiję su turizmo informacijos ženklų dizaino kūrimu, gaminimu ir įrengimu.
Yra rizika
IVP skyriaus darbuotojai ruošia paraiškas ES paramai gauti ir teikia jas atitinkamas programas administruojančioms institucijoms. Paraiškos transporto infrastruktūros plėtrai teikiamos Transporto investicijų direkcijai Vilniuje. Tai institucija, atsakinga už ES paramos administravimą Lietuvos transporto sektoriuje.
Paraiškos, susijusios su turizmo projektais, teikiamos Lietuvos verslo paramos agentūrai (LVPA) prie Ūkio ministerijos, taip pat tebesitęsiančiai PHARE programai.
Pasak S. Buivydo, visada išlieka rizika, kad projektai, teikiami ES programoms, dėl vienų ar kitų priežasčių nebus finansuojami. Kartais nuskamba ir argumentas: „Klaipėda ir taip turtinga, kam jai ta parama...“. Anot S.Buivydo, tokiu atveju skyriaus specialistų ir jų kolegų savivaldybėje darbas - kartais ir naktimis - „nueina perniek“. Tačiau ,praėjus tam tikram laikui, paraiškas galima kartoti.
Naujausi komentarai