Girulių miško kol kas nekirs Pereiti į pagrindinį turinį

Girulių miško kol kas nekirs

2004-02-28 09:00

UOSTAS IR MIESTAS

Girulių miško kol kas nekirs

Melnragės ir Girulių gyventojai rinko parašus protestuodami prieš numatomą Girulių miško dalies kirtimą prie Pauosčio geležinkelio stoties. Kreipimasis su parašais išsiųstas aplinkos ministrui, įteiktas Klaipėdos apskrities viršininkei ir miesto merui. Kokiu tikslu būtų kertamas miškas, paprašėme pakomentuoti valstybinės įmonės Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos direktorių infrastruktūrai Algirdą Kamarauską.

Aplenks miestą

Jis teigė, kad niekas nesiruošia tuojau pat eiti ir kirsti mišką. Didėjant Klaipėdos uosto krovinių srautams ir įvertinus, kad apie 80 proc. krovinių į uostą gabenama geležinkeliais, tiriamos galimybės, kaip atvežti krovinius.

Jau paruošta Klaipėdos geležinkelio mazgo plėtros iki 2015 metų programa.

Programa, anot A.Kamarausko, numato ne tik geležinkelio išvystymą, bet ir būdus, kaip sumažinti per Klaipėdos miestą pravažiuojančius traukinių srautus. Šiandien Pauosčio geležinkelio stotis aptarnauja tik „Klaipėdos naftos“ bendrovę. Visi kiti sąstatai patenka į Klaipėdos miesto geležinkelio stotį. Iš jos vieni sąstatai važiuoja į Rimkų ir „Draugystės“ geležinkelio stotis, kur paskirstomi į uosto pietinės dalies krovos kompanijas. Kiti sąstatai iš miesto geležinkelio stoties paduodami į KLASCO šiaurinę dalį. Ši uosto dalis vystosi labai sparčiai, tačiau privažiavimo geležinkeliai yra blogos būklės. Nuolatinius nepatogumus dėl keliamo triukšmo, teršimo patiria Švyturio gatvės gyventojai. Pavojų kelia ir tai, kad miesto centre esanti geležinkelio stotis labai intensyviai apkrauta.

Lietuvos geležinkelių bendrovės užsakymu ruošiama Klaipėdos miestą aplenkiančio į pietinę uosto dalį vedančio geležinkelio statybos studija.

Svarstomi du variantai

Visų ekspertų, taip pat Uosto direkcijos ir Lietuvos geležinkelių specialistų nuomone, sakė A.Kamarauskas, šiaurinėje dalyje geriausias variantas plėsti geležinkelio pajėgumus yra prieigose prie miesto. Svarstomi esamos Pauosčio geležinkelio stoties išplėtimo ir naujos stoties statybos Kopūstų kaime variantai. Šiuo metu Uosto direkcijos užsakymu atliekama abiejų variantų palyginamoji studija. Geresnis variantas yra plėsti Pauosčio geležinkelio stotį. Iš jos kroviniai tiesiogiai būtų tiekiami ir į KLASCO, todėl nebereikėtų vagonų varyti į Klaipėdos miesto geležinkelio stotį.

Yra apskaičiuota, kad į rytinę pusę, tai yra į priešingą pusę nuo Melnragės, išplėtus Pauosčio kelyną reikėtų iškirsti apie 30 ha miško. Pagal pačius optimistiškiausius variantus Pauosčio stotis galėtų būti pradėta rekonstruoti 2006 metais ir vyktų etapais, todėl miškas būtų kertamas ne iš karto. Jei būtų pasirinktas Kopūstų kaimo variantas vis tiek dalį miško tektų kirsti, nes papildomai reikėtų tiesti dar vieną magistralinio geležinkelio atšaką.

Skirs pinigų

A.Kamarauskas teigė, kad nėra jokių slaptų planų dėl Pauosčio geležinkelio stoties plėtojimo. Klaipėdos miesto savivaldybės atstovai yra supažindinti su Klaipėdos miesto geležinkelio mazgo vystymo programa. Jei tinkamiausiu šiaurinės dalies geležinkelio plėtojimo variantu bus pasirinkta Pauosčio geležinkelio stoties plėtra, bus atliekamas teritorijos detalusis planavimas ar poveikio aplinkai įvertinimas. Pagal jų procedūras gyventojai galės viešai pasakyti savo abejones, pateikti pasiūlymus. Taip pat turės būti numatytos kompensavimo priemonės už iškirsto miško dalį.

Finansuodama geležinkelių tiesimą į uosto 3-ąją ir 4-ąją krantines, Uosto direkcija jau pajuto neigiamą reakciją, kai reikėjo iškirsti dalį miško. Todėl ateityje, kaip sakė A.Kamarauskas, apsispręsta mieste vykdyti želdinių sodinimo projektus. Uosto direkcijos prašymu savivaldybė rengia miesto apželdinimo koncepciją, kur būtų numatyti už iškirstą mišką atsodinami plotai. Jie būtų ten, kur labiausiai jaučiama uosto veiklos įtaka. Tokie plotai, anot A.Kamarausko, turėtų būti ir Melnragėje, kur yra daug neapželdintų vietų.

Uosto direkcija yra numačiusi finansuoti ir Visuomenės sveikatos centro žadamą vykdyti užterštumo ir triukšmo tyrimo studiją šiaurinėje miesto dalyje – Švyturio gatvėje ir Melnragėje.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų