Dienos rūpestis
Jei patiekale radote plauką
Vienoje kavinėje buvo toks vaizdelis: valgydama kotletą, moteris jame aptiko plauką. Paprastai po tokio radinio dingsta bet koks apetitas. Valgytoja kreipėsi į padavėją, parodė plauką. Ši buvusi užgrūdinto charakterio: dviem piršteliais elegantiškai paėmė plauką, išpešė jį iš maisto, numetė į šalį, nepratarė nė žodžio ir lyg niekur nieko nuėjo toliau savo darbo dirbti.
Žmonės kantrūs, skubantys (jei jau tenka valgyklose ar kavinėse maitintis), todėl paprastai neina teisybės ieškoti, laiko gaišti, nervų gadinti. Vienintelis „atpildas“ kavinei ar valgyklai – šis lankytojas daugiau čia nevalgys, eis kitur.
Kaip galima apginti savo, kaip vartotojo, teisę, jei atnešė lėkštę su blogu maistu? Atsako Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos Rinkos priežiūros skyriaus vyriausioji specialistė, maisto produktų inspektorė Ona Žvejienė:
- Dėl blogo valgyklos ar kavinės maisto pirmiausiai reikia kreiptis į padavėją ir bandyti susitarti: arba kad pakeistų porciją, arba kad grąžintų dalį ar visus pinigus. Jei su padavėja nepavyksta išsiaiškinti, tada reikia žodžiu ar raštu kreiptis į kavinės administraciją. Jeigu ir ten vartotojas negauna norimo atsakymo, gali kreiptis į Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos Rinkos priežiūros skyrių tel. 421 325 arba užeiti į jo biurą Galinio Pylimo g. 3. Jeigu vartotojui nepavyko išsiaiškinti su paslaugos teikėjais ir jeigu kreipsis į Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą, būtina išsaugoti kavinės barmeno išrašytą sąskaitą ar kasos čekį, kad būtų įrodymas, jog tikrai naudojosi šios kavinės paslaugomis. Gavę pranešimą, tiriame faktus ir vartotojui duodame atsakymą. 2003 metais gavome 40 skundų tik dėl viešojo maitinimo įstaigų darbo, 18 iš jų buvo pagrįsti. Skundžiamasi dėl higienos reikalavimų pažeidimo, pavyzdžiui, nešvarių įrankių. Tačiau tokie skundai labai reti. Iš viso praėjusiais metais gavome 178 vartotojų skundus. Tikriname viską, kas susiję su maistu. 68 skundai buvo pagrįsti.
Naujausi komentarai