Ką vadinsime geru vairuotoju? Pereiti į pagrindinį turinį

Ką vadinsime geru vairuotoju?

2016-04-23 02:00

Gero vairuotojo apibrėžimas yra vienas tų, kuris vairuojančiųjų bendruomenėje kelia daugiausia diskusijų. Ar geras tas, kuris niekuomet nepažeidžia Kelių eismo taisyklių (KET), ar tas, kuris niekuomet nepatenka į avarines situacijas ir t.t. Regis, dabar ginčytis dėl gero vairuotojo apibrėžimo bus lengviau.

Ką vadinsime geru vairuotoju?
Ką vadinsime geru vairuotoju? / Shutterstock nuotr.

"Regitra" viešai diskutuoti pateikė pageidautino lengvųjų automobilių vairuotojo elgesio aprašą, kurį pavadino "Vairuotojo kompetencijos". Šiame 77 psl. leidinyje, kuriam pastabas ir pasiūlymus gali teikti kiekvienas vairuotojas, kalbama apie tokius dalykus, kurie nėra įtraukti į KET knygeles. Pavyzdžiui – "vairuotojo elgesys, padedantis tausoti aplinką ir energiją", "tinkamas ir ryžtingas elgesys", "kitų eismo dalyvių interesai" ir t.t.

"Regitros" generalinio direktoriaus pavaduotojas ir vienas iš šio aprašo autorių Saulius Šuminas teigia, kad, remiantis mokslininkų tyrimais, eismo įvykių skaičius sumažėtų perpus, jeigu visi laikytųsi KET.

"Vis dėlto lieka ir kita pusė eismo įvykių, kurių mes taip pat norėtume išvengti, todėl ir nusprendėme parengti tokį aprašą, pasistengdami pažvelgti į vairavimą kaip į socialinį reiškinį, kuriame viena ar kita sitaucija gali susidaryti dėl netinkamo ar neapdairaus elgesio", – tvirtina S.Šuminas.

Pasak jo, dalis eismo situacijų yra neapspręstos ir KET vienareikšmiškai neleidžia interpretuoti susidariusio įvykio. "Dabar viskas yra pateikta viešai svarstyti, kad susitartume, kas yra geras vairavimas. Esu įsitikinęs, kad geriausiai veikia tie dalykai, dėl kurių susitariame", – teigė pašnekovas.

S.Šuminas negailėjo kritikos ir dabartinėms KET, kurios, jo manymu, yra atgyvena iš ne pačių geriausių laikų. Be to, dabar daugelyje vairavimo mokyklų rengiami vairuotojai paprasčiausiai atkartoja žinias, tačiau nesugeba jų interpretuoti.

"Perskaitome žodis į žodį, išmokstame, tačiau, kai reikia jas panaudoti praktiškai, vadovaujantis sveiku protu, ne visuomet pavyksta", – sakė "Kauno dienos" pašnekovas.

Kad šis viešai prieinamas leidinys taps populiarus tarp pradedančiųjų vairuotojų, "Regitros" atstovas daug vilčių nedėjo, tačiau teigė besitikintis, kad jis pravers vairavimo instruktoriams, kurie žinias turėtų perteikti ir būsimiems vairuotojams.

S.Šuminas neslėpė, kad parengtas pageidautino lengvųjų automobilių vairuotojo elgesio aprašas yra pirmas atsargus žingsnis galvojant ir apie vairavimo egzamino vairuotojo pažymėjimui gauti pokyčius pačioje "Regitroje".

"Dabar egzaminuodami būsimąjį vairuotoją, daugiausia dėmesio kreipiame į jo daromas klaidas ir tuomet nusprendžiame, ar jis jau pasirengęs dalyvauti eisme savarnakiškai, ar ne. Ateityje turėtume vertinti kompetencijas, tokias kaip transporto priemonės valdymas, saugus ir taupus vairavimas, socialus vairavimas ir dar daug kitų dalykų, dėl kurių, kaip ir minėjau, visi turime bendrai sutarti", – kalbėjo S. Šuminas.


Iš "Vairuotojo kompetencijų"

Siekiant sklandesnio eismo srauto arba saugesnės padėties kelyje, kartais gali būti pageidautina elgtis kitaip, nei parašyta.

Teigiamai vertinamas akių kontakto su kitu vairuotoju ieškojimas. Akių kontaktas palengvina bendravimą ir padeda suprasti kito vairuotojo ketinimus.

Pamirksėjimas avariniu signalu nereiškia, kad galima padaryti KET pažeidimą, už kurį nebus baudžiama.

Dažniausiai pavojingų eismo situacijų kyla dėl žmonių klaidų. Nesmerkite kitų vairuotojų dėl jų klaidų, geriau padėkite jiems!

Nesielkite piktai, nedemonstruokite agresijos. Geras vairuotojas yra pakantus kitų eismo dalyvių atžvilgiu ir taip elgdamasis didina saugumą kelyje.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra