Mirtį atnešęs laivas išvalytas
Žvejybinis laivas „KL 461 Lyni“, kur praėjusią savaitę dėl po rūgimo susikaupusių dujų prie Švedijos krantų žuvo tralų meistras Jurijus Nikitinas (g.1944 m.) ir vyriausiasis mechanikas Rimas Karaliukas (g.1947 m.), vakar išvalytas.
Laivas buvo išplukdytas iš žvejų uostelio ir atidarius triumus išvėdintas. Į triumą, kur buvo dvi tonos rūgstančio skysčio, įpumpuotos dar keturios tonos švaraus vandens. Grįžus prie krantinės fekalijų surinkimo mašina skystį ištraukė iš laivo ir išgabeno į Dumpių valymo įrenginius.
Laivas priklausė „Senosios Baltijos“ bendrovei, tačiau jį nuomojo žvejybos bendrovė „Sedija“. „Senosios Baltijos“ direktorius Mindaugas Rimeikis teigė, jog kyla įtarimų, kad mirtį atnešęs skystis Švedijos Karlskronos uoste į laivo triumą tiesiog buvo įpumpuotas atsikratant teršalų. Kitaip niekaip negalima paaiškinti tai, kad, atidavus žuvis, laive atsirado net dvi tonos „brudo“. M.Rimeikis neatmetė galimybės, kad švedams bus pateiktos pretenzijos. Paprastai švedai su rytinės Baltijos žvejais elgiasi labai nepagarbiai.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto kapitonas Viktoras Lukoševičius teigė, kad pagal tarptautinius reikalavimus švedai negalėjo iš savo uosto išleisti laivo su teršalais. Tačiau tai, kad jis atplaukė į Klaipėdą su teršalais, gali būti labai svarbus faktas toliau aiškinantis, iš kur jie atsirado.
Uosto kapitono teigimu, labai nekompetentingai pasirodė ir įvairios Klaipėdos tarnybos. Nors buvo ištirta, kokie teršalai buvo laive, tačiau niekas nesiryžo, duoti nurodymo, ką su jais daryti. Visuomenės sveikatos centras ir Aplinkos apsaugos Klaipėdos regiono departamentas turėjo pasakyti, kiek pavojingi buvo laivo teršalai, ir teikti prašymą Uosto kapitono tarnybai leisti laivui plaukti jį išvėdinti.
M.Rimeikis teigė, kad individuali L.Statkaus įmonė žuvusiuosius J.Nikitiną ir R.Karaliuką iš Švedijos pargabens liepos 14 arba 15 dienomis. Išvadas apie jų mirties priežastis švedų ekspertai ketina pateikti tik po mėnesio.
Naujausi komentarai