Nėra kam ginti pirkėjų teisių
Pirkėjai vis dažniau yra priversti mokėti ne tą kainą, kuri yra nurodoma prekybos vietoje.
Keisčiausia, kad jų negina jokios institucijos.
Keitė akyse
Į redakciją kreipėsi moteris, kuri norėjo įsigyti vaikišką skalbimo muilą „Ringuva“. Jo kaina buvo nurodyta 0,49 Lt. Prie kasos moteris turėjo sumokėti 1,09 Lt.
Gavusi čekį, ji grįžo pasitikrinti, ar neįvyko klaida.
Įsitikinusi, kad nėra klaidos, pardavėjos paprašė pakviesti vedėją. Ši grįžo ir paprašė vedėjos palaukti prie kasos.
Nesulaukusi vedėjos, moteris grįžo į muilo skyrių ir pamatė, kaip vedėja keičia muilo kainas – seną išima, o naują – įdeda.
„Norfos mažmenos“ atstovas ryšiams su visuomene Darius Ryliškis teigė, kad akcijos muilui „Ringuva“ nebuvo. Jo kaina buvusi stabili – 1,09 Lt.
„Galbūt moterį suklaidino šalia esantys kiti muiliukai už 0,49 Lt“, - svarstė jis.
Neatitikimų priežastys
Kainų neatitikimai, pasak bendrovės „VP Market“ atstovės ryšiams su visuomene Viktorijos Jakubauskaitės, prekybos centruose gali atsirasti dėl įvairių priežasčių.
Pirkėjai paima prekę, bet nusprendę jos nebepirkti padeda ne į tą pačią vietą. Pirkėjas mano, kad prekė kainuoja tiek, kiek pažymėta kainoje ties ja. Pamatęs lyg ir gerokai pigesnę prekę jis ją griebia, o prie kasos išmušus tikrą kainą kyla konfliktas.
Pirkėjus klaidina ir trumpalaikės akcijos. Joms pasibaigus darbuotojai nespėja pakeisti etikečių.
V.Jakubauskaitė pripažįsta, kad tuomet yra prekybos centrų darbuotojų klaida. Tokiu atveju pirkėjas turėtų kreiptis į parduotuvės administraciją. Jis gautų 5 Lt vertės „Maxima“ dovanų čekį.
Specialistė teigė, kad kartais brūkšninius prekių kodus sukeičia žaidžiantys vaikai.
Niekas negina
Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos Klaipėdos apskrities skyriaus viršininkas Raimundas Kontrimas pripažino, kad kainų neatitikimas yra pažeidimas. Tačiau aiškino, kad ginti dėl kainų neatitikimo prekybos centruose skriaudžiamų pirkėjų teises turi ne jie, o Maisto ir veterinarijos tarnyba arba Ne maisto produktų inspekcija.
Klaipėdos maisto ir veterinarijos tarnybos Maisto skyriaus vedėja Jūratė Mačiulienė teigė, kad kainas prekybos centruose reguliuoja Mokesčių inspekcija.
Klaipėdos AVMI atstovė spaudai Karolina Kažukauskaitė teigė, kad kontroliuoti kainas prekybos centruose – ne jų rūpestis.
Naujausi komentarai