Dvi dienas Lietuvoje praleidęs Europos Komisijos narys patyrė du ekstremalius išbandymus
Tikimybių teorijos gerbėjai nuo šiol su ES plėtros komisaru Giunteriu Ferhoigenu turėtų drąsiai leistis į kelionę tuo pačiu lėktuvu ar kilti į dangoraižį liftu. Pastarojo vizito Lietuvoje metu garbusis svečias liko gyvas ir sveikas po nemalonių incidentų, kai kylant liftu trūko keltuvo trosas, o drauge su Prezidentu Rolandu Paksu atliekant akrobatines figūras virš Paluknio aerodromo atsidarė JAK-52 kabinos gaubtas.
Adrenalino injekcija
Praėjusio penktadienio vakarą tesint prieš mėnesį EK nariui G.Ferhoigenui duotą pažadą pristatyti Lietuvą iš paukščio skrydžio, R.Paksas per maždaug 15 minučių sugebėjo parodyti bene visas įmanomas aviacijos vaivorykštės spalvas: svečias iš tiesų pamatė įspūdingą Trakų apylinkių peizažą iš maždaug 1300 metrų aukščio, patyrė kvapą gniaužiančias aukštojo pilotažo perkrovas ir didžiulį stresą, kai netikėtai atsidarė ankštos dviviečio JAK-52 kabinos gaubtas.
Sprendžiant iš to, kaip švytėjo G.Ferhoigeno veidas po kojomis vėl pajutus tvirtą Paluknio aerodromo žemę, buvo galima lažintis, kad dar prieš keletą akimirkų įtakingasis pareigūnas būtų sutikęs už ES pinigus pastatyti naują branduolinę jėgainę Lietuvoje ar mūsų žemdirbiams skirti dvigubai didesnes tiesiogines išmokas, nei buvo sulygta derybų maratone.
Kai ekstremalus nuotykis baigėsi ir abu jo herojai iššovė putojančio Alitos vyno kamščius, G.Ferhoigenas prisipažino šiek tiek išsigandęs, nes akrobatiniu lėktuvu skrido pirmą kartą. Klausiamas, ką jautė R.Paksui atliekant aukštojo pilotažo figūras (Lietuvos Prezidentas pademonstravo keletą suktukų, mirties kilpą, vertikalę, persivertimą per sparną bei laisvąjį kritimą), įtakingasis svečias sakė pirmojo triuko metu netgi užsimerkęs.
Prezidentas R.Paksas savo ruožtu gyrė svečią, kad jis nesutriko incidento metu.
Ponas G.Ferhoigenas yra gana aukštas ir stambus vyras, todėl greičiausiai netyčia kliudė kabinos atidarymo rankeną ir gaubtas atsidarė. Tačiau jis nesutriko ir pats sėkmingai susitvarkė su netikėta užduotimi ore. Manau, svečias nusivilti galėjo tik tuo, kad skrydis truko pernelyg trumpai, - šampaną mes pilstome ilgiau, - juokavo R.Paksas.
Pavojaus nebuvo
Lietuvos aeroklubo prezidentas Stasys Murza, komentuodamas G.Ferhoigenui pademonstruoto skrydžio detales, pastebėjo, kad svečias nebuvo kankinamas pačiomis sudėtingiausiomis pilotažinėmis figūromis.
R.Paksas viską darė atsižvelgdamas į savo bendrakeleivio statusą ir patirtį, todėl tarp figūrų buvo tam tikros pauzės, stengiantis skrydžiu suteikti kuo daugiau malonių įspūdžių. Sporte viskas kur kas labiau koncentruota, iš vienos figūros į kitą pereinama aštriai, patiriamos perkrovos būna žymiai didesnės, - aiškino S.Murza.
Kabinos gaubto atsidarymo nuotykis, specialistų teigimu, nebuvo pavojingas, nors jie panašių incidentų ir neprisiminė. JAK-52 lėktuve nėra katapultavimosi sistemos, tačiau sėdynėse integruoti parašiutai su automatiniu išsiskleidimo prietaisu, todėl blogiausiu atveju būtų galima jais pasinaudoti. Prieš kylant Lietuvos karinių oro pajėgų skrydžių saugos departamento instruktoriai G.Ferhoigenui trumpai paaiškino, kaip bendrauti su pilotu, kaip pritvirtintas parašiutas, kaip elgtis avarijos metu ir pan.
Patarimų svečiui davė ir dar vienas profesionalus pilotas, Prezidento patarėjas Edmundas Ganusauskas, parūpinęs G.Ferhoigenui lakūno kombinezoną. Po laimingai pasibaigusio nuotykio ant jo rankovės eurokomisaras išraitė didžiulį savo parašą.
Sezonas prasidėjo
Pats R.Paksas, reprezentacinio skrydžio išvakarėse pasitikrino sportinę formą, nors ir neigė, jog treniravosi specialiai rengdamasis nustebinti G.Ferhoigeną.
Tiesiog prasidėjo skraidymo sezonas ir aš neketinu jo praleisti. Darbotvarkė įtempta, tačiau tikiuosi, kad šiek tiek laiko lėktuvams rasti pavyks, - vylėsi krašto apsaugos savanoriškųjų pajėgų aviacijos eskadrilės atsargos majoras Rolandas Paksas.
Daugiau nei 20 metų piloto stažą turintis Prezidentas 1981-aisiais yra tapęs absoliučiu SSRS akrobatinio skraidymo čempionu, keletą kartų laimėjo ir analogiškas pirmenybes Lietuvoje bei tapo nugalėtoju įvairiose tarptautinėse varžybose. R.Paksas buvo kviečiamas į Sovietų Sąjungos akrobatinio skraidymo bei Lietuvos aukštojo pilotažo rinktines.
Keletą metų dirbęs lakūnu instruktoriumi, vadovavęs Vilniaus S.Dariaus ir S.Girėno aeroklubui bei Savanoriškosios krašto apsaugos aviacijos junginiui, šiuo metu R.Paksas skraido stengdamasis neprarasti piloto įgūdžių. Šį pomėgį jis panaudojo ir siekdamas politinės karjeros - Prezidento rinkimų kampanijos įkarštyje R.Paksas su savo bendražygiais iš Vilniaus akrobatinių skrydžių grupės pirmą kartą pasaulio akrobatinio skraidymo istorijoje atliko grupinį skrydį po tiltu per Neries upę.
Naujausi komentarai