Pokyčiai
Pasidžiaugta sklandžiu perėjimu į ES sistemą
Lietuvai tik tapus Europos Sąjungos nare Pramonininkų konfederacija kartu su Muitinės departamentu Klaipėdoje surengė išplėstinį prezidiumo posėdį. Jo tema – muitinės veiklos pokyčiai Lietuvai įstojus į ES. Tai, kaip teigė Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas Aloyzas Kuzmarskis, akcentuoja, koks svarbus ekonominis vienetas Lietuvai yra Klaipėdos uostas.
Posėdį pradėjęs Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidentas Bronislovas Lubys pirmas pradėjo kalbėti apie problemas. Pramonininkai nepatenkinti tuo, kad Lietuvos geležinkelininkai rengiasi kelti krovinių gabenimo įkainius, Veterinarijos tarnyba padidino mokestį ir krovėjų sąskaita rengiasi „gaudyti kiekvieną bakteriją“ ant gabenamo krovinio, valstybinės struktūros, gaunančios nurodymus eiti į Vakarus, užmiršta, kad yra ir Rytai su dideliais krovinių srautais. Rusijos eksportas per Klaipėdos uostą nuolat mažėja ir dabar sudaro tik 1 proc., o Latvijos uostams tenka 14 proc. Rusijos krovinių.
Tiek Lietuvos muitinės departamento direktorius Rimutis Klevečka, tiek Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktorius Kazimieras Lukauskas pasidžiaugė, kad nuo gegužės 1 dienos pavyko sklandžiai įsilieti į ES sistemą. Muitinėse kai kurių sutrikimų būta, bet jie trukę vos kelias valandas. Lietuvos veterinarijos tarnyba iki priėmimo į ES dienos įrengė 12 naujų postų. Todėl gyvulinės kilmės produktų gabenimas Lietuvoje nesustabdytas, kaimyninėse šalyse – Latvijoje ir Estijoje dėl to kilo problemų. Prie Lietuvos sienos su Baltarusija ir Kaliningrado sritimi sugriežtėjusio tikrinimo rezultatus labiausiai pajus “Lietuvos geležinkeliai”. Išaugs tikrintojams, pirmiausia Veterinarijos tarnybai mokamos išlaidos iki 13 mln. litų per metus, nuostolių bus ir dėl vagonų užlaikymo.
Naujausi komentarai