Miestas ir uostas
Priėjimą prie marių siūloma apriboti
Pagal pernai pateiktą muitinės priežiūros zonos schemą miestiečiai būtų galėję laisvai vaikščioti po piliavietės teritoriją ir kruizinių bei karo laivų prieplauką. Ši schema nebuvo patvirtinta vien dėl to, kad priešinosi Klaipėdos laivų remonto bendrovė, kai jai vadovavo Naglis Puteikis. Vakar šios bendrovės vadovas Alvydas Butkus savivaldybei pasiūlė naują schemą. Pagal ją laisvas priėjimas miestiečiams numatomas tik į nedidelę prieplaukos dalį pagal Danės krantinę visiškai užveriant laisvą priėjimą prie marių dalies iš uosto akvatorijos pusės.
Viena iš apribojimo priežasčių ta, kad dėl terorizmo grėsmės uostams, o ypač kruiziniams laivams, kuriais plaukia daug žmonių, keliami ypatingai griežti reikalavimai. Be jokių išlygų aišku, kad, tuo metu, kai prie krantinių stovės kruiziniai laivai, miestiečiams laisvai vaikščioti iš viso nebus leista. Kita priežastis, kad kruizinių laivų terminalo operatorius – Klaipėdos laivų remonto bendrovė, kuri atsako už saugumą, nenori prisiimti atsakomybės už tai, jei kas nors atsitiktų. Manoma, kad atvėrus terminalą po jį miestiečiai važinės automobiliais, atsiras ir girtuokliaujančių, chuliganaujančių.
Savivaldybės mero pavaduotojas Vidmantas Plečkaitis kategoriškai nesutiko, kad priėjimas į kruizinių laivų terminalą būtų ribojamas taip, kaip siūlo Klaipėdos laivų remonto bendrovė. Jis mano, kad laisvas įėjimas į kruizinių laivų terminalą ir piliavietę turi būti ribojamas tik atplaukus kruiziniams laivams ir naktį. Jei Klaipėdos laivų remonto bendrovė nesiimtų atsakomybės už terminalo saugumą, kai jame leista laisvai vaikščioti miestiečiams, apsaugos problemą, anot V.Plečkaičio, turėtų spręsti savivaldybė.
Klausimas, kokia dalis terminalo bus skirta miestiečiams laisvai vaikščioti, kol kas lieka atviras. Tai priklausys nuo iškeltų privalomų vykdyti antiteroristinių reikalavimų. A.Butkus pažadėjo, kad, jei tai netrukdys atestuotis pagal uosto saugumo kodekso reikalavimus, jis pasirašys schemą, pagal kurią atvers miestiečiams tokią dalį terminalo, kokia buvo numatyta dar pernai. Kad taip bus, galima ir abejoti. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto kapitonas Viktoras Lukoševičius teigė, kad Smiltynės perkėlos bendrovė antiteroristinio kodekso reikalavimų neatitinka vien dėl šalia esančio laisvo priėjimo prie 73-iosios krantinės.
Naujausi komentarai