Retą krovinį gabens naktį
Šį vidurnaktį iš Malkų įlankos terminalo bendrovės teritorijos turėtų pajudėti sunkiausias iki šiol Lietuvos keliais gabentas krovinys.
Vakar vėlai vakare Malkų įlankos terminale iš baržų ant specialių platformų iš Danijos atplaukusiu 800 tonų galios kranu užkeltas vienas reaktorius, sveriantis 535 tonas. Kitą planuojama kelti šiandien. Bendrovei „Mažeikių nafta“ skirti reaktoriai baržomis buvo atplukdyti iš Ispanijos Gijono uosto.
Šiąnakt Olandijos negabaritinių krovinių gabenimo kompanijos „Mammoet“ du specialūs vilkikai turėtų išgabenti ypatingo pasirengimo reikalavusį krovinį.
„Toks projektas nepriklausomos Lietuvos istorijoje įgyvendinamas pirmą kartą. Operacijai kruopščiai ruošėmės“, – teigė reaktoriaus gabenimu besirūpinančios krovinių gabenimo ir ekspedijavimo bendrovės „Arijus“ grupės vadovas Edvinas Ivanauskas.
Sunkiasvorio krovinio maršrutą tyrė ir sudarė Transporto ir kelių tyrimo institutas. Kai kuriose atkarpose papildomai teko tvarkyti kelius. Posūkyje nuo Malkų įlankos terminalo kelias išplatintas, įrengta pralaida Jūrininkų prospekte per Smeltalės upę, tvarkyta Tilžės gatvė.
Per Klaipėdą Minijos gatve, Jūrininkų prospektu, Šilutės plentu ir Tilžės gatve į Jakų žiedą ypatingus krovinius du vilkikai turėtų vežti maždaug tris valandas. Toliau jie bus gabenami Jokūbavo link, per Salantus, Skuodą, Ylakius, Židikus.
Reaktorius visą kelią lydės ir nenumatytas kliūtis operatyviai likviduos įvairių sričių specialistų grupė. Dėl reaktoriaus gabenimo kai kuriose vietose eismas bus ribojamas arba nukreipiamas aplinkkeliais.
VST bendrovės specialistai pranešė, kad dėl krovinio daliai gyventojų bus išjungta elektra. Maršrutas kirs 252 elektros linijas. Kai kur užteks pakelti elektros laidus, o kai kur teks netgi atjungti. Planuojama, kad 155 kilometrų atstumą maždaug penkių kilometrų per valandą greičiu sunkiasvoris karavanas įveiks per kelias paras. E.Ivanauskas prognozavo, kad krovinys „Mažeikių naftą“ pasiekti turėtų birželio 20 dieną.
Naujausi komentarai