Karštas taškas
Smiltynės keltai - uosto rūpestis
Šią žiemą Smiltynės perkėlos bendrovės keltai gana dažnai minėti su tam tikru neigiamu atspalviu. Tai jie strigo leduose, tai gedo vairo mechanizmas. Prieš kurį laiką keltas „Kintai“ uosto akvatorijoje sukėlė avarinę situaciją, apie kurią netgi norėta nutylėti – apie įvykį neįrašyta į laivo žurnalą, prašyta, kad ši informacija nepakliūtų į spaudą.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos Uosto priežiūros skyriuje baigtas tyrimas dėl incidento, kuris įvyko sausio pabaigoje. Šio skyriaus viršininkas, uosto priežiūros vyriausiasis inspektorius Juozas Saudargas sakė, kad keltas „Kintai“, pažeisdamas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto laivybos taisykles, kirto farvaterį prieš praplaukiančio jūrinio kelto „Palanga“ nosį. Iki nuo uosto vartų atplaukiančio jūrinio kelto buvo likę apie 100-150 metrų. Pagal taisykles farvaterį galima kirsti, kai iki juo plaukiančio laivo yra ne mažiau kaip 500 metrų. Tuo pačiu metu iš uosto į jūrą plaukė ir motorlaivis „Lill“. Taigi Smiltynės perkėlos keltas prasmuko tarp dviejų priešpriešiais plaukusių jūrinių laivų. Tiesa, iki motorlaivio „Lill“ uosto laivybos taisyklėse numatytas atstumas buvo išlaikytas.
Neteisingas farvaterio kirtimas prieš atplaukiančius laivus Klaipėdos uoste gana dažnas pažeidimas. Tačiau jūrinių laivų kapitonai, ypač užsieniečiai, svetimame uoste nenori veltis į biurokratinius reikalus, jei neįvyksta tiesioginis susidūrimas. Farvaterį neteisingai kertantys nedidelių laivelių kapitonai, ne tik Smiltynės perkėlos, dažniausiai sukelia avarines situacijas prieš jūrinius laivus, plaukiančius su Lietuvos vėliava.
Uosto laivybos taisykles pažeidusio kelto „Kintai“ pamainos kapitonas Antanas Balkūnas aiškino, kad, esant rūkui, iki atplaukiančio kelto „Palanga“ vizualiai buvęs didesnis atstumas nei iš tiesų. Toks klaidingas įspūdis galėjo susidaryti dėl rūko prie pat vandenį. Tuo metu, kai įvyko pažeidimas, matomumas buvo apie 300 metrų. Esant tokiam ir blogesniam matomumui, farvaterį norinčio kirsti laivo kapitonas privalo manevrą suderinti su Uosto laivų eismo tarnyba. „Kintų“ kelto kapitonas to nepadarė. Tarnybinį pranešimą apie kelto „Kintai“ sukeltą avarinę situaciją pateikė jūrinio kelto „Palanga“ vyriausiojo kapitono padėjėjas.
Esant blogoms navigacinėms sąlygoms nepagrįstai rizikavęs kelto „Kintai“ pamainos kapitonas A. Balkūnas buvo įspėtas. Uosto priežiūros skyriaus vyriausiasis inspektorius J. Saudargas sakė, kad švelni nuobauda taikyta tik todėl, kad dėl pažeidimo jūriniam keltui „Palanga“ nereikėjo keisti kurso. Atsižvelgta ir į žmogiškąją pusę - „Kintų“ kapitonas, pasak J.Saudargo, labai sielojosi dėl to fakto. Už pažeidimą jam būtų tekę pakloti 500 litų baudą, kuri sudaro beveik pusę jo atlyginimo. Be to, numatyta, kad už tokį pažeidimą iki vienerių metų gali būti atimtas laivavedžio diplomas.
Ar toks nuolaidus požiūris į pažeidimą, kurio pasekmės galėjo būti skaudžios, jei jūrinis keltas „Palanga“ būtų kliudęs „Kintus“, nesudarys nebaudžiamumo įspūdžio ir nepaskatins neatsakingo plaukiojimo? J.Saudargas teigė, kad uoste esančiais radarais įdėmiau stebės, kaip Smiltynės perkėlos keltai kerta farvaterį. Už bet kurį kitą pažeidimą, net jei jį padarys ir ne „Kintų“ pamainos kapitonas A. Balkūnas, Uosto priežiūros tarnyba žada bausti piniginėmis baudomis.
Naujausi komentarai