"Snoras" užsidirbo baudą Pereiti į pagrindinį turinį

"Snoras" užsidirbo baudą

2010-01-23 23:59
Klaida: "Snoras" pripažino, kad pirkimo išsimokėtinai korteles turintiems klientams nepagrįstai padidino palūkanų normą.
Klaida: "Snoras" pripažino, kad pirkimo išsimokėtinai korteles turintiems klientams nepagrįstai padidino palūkanų normą. / Roko Medonio nuotr.

Už vienašališką palūkanų padidinimą bankas "Snoras" nubaustas 20 tūkst. litų bauda. Bankininkai klaidą pripažino ir jau taiso vartotojams nenaudingas sutartis.

Neteisėtas sprendimas

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) sulaukė keturių banko klientų skundų, kad "Snoras" padidino pirkimo išsimokėtinai kortelių su kredito limitu palūkanų normą, o apie būsimą palūkanų padidėjimą vartotojus informavo tik banko interneto tinklalapyje. Klientai nurodė nesutinkantys su tokiu vienašališku banko sprendimu.

Tyrimą dėl galbūt nesąžiningos komercinės veiklos pradėjusi VVTAT nustatė, kad banko su vartotojais sudarytose Naudojimosi pirkimo išsimokėtinai kortelės sutartyse nebuvo nurodyta metinės kredito grąžinimo normos keitimo tvarka bei sąlygos, todėl vienašališkai keisti metinę kredito grąžinimo normą (įskaitant ir palūkanas) bankas neturėjo teisės.

Eglė Bakštytė, VVTAT Nesąžiningos komercinės veiklos ir reklamos skyriaus vedėja, teigė, kad pagal Civilinį kodeksą bankas privalėjo vartotojus informuoti apie planus keisti kredito grąžinimo normas ir palūkanas, todėl "Snoras" buvo nubaustas už klaidinamą komercinę veiklą.

Teismui nesiskųs

Kadangi vartotojai nebuvo tinkamai informuoti apie būsimą palūkanų pakėlimą, jie neturėjo galimybės laiku pasinaudoti jų su banku sudarytose sutartyse numatyta teise pareikšti nesutikimą. Bankas "Snoras" nepateikė įrodymų, kad tokį nesutikimą vėliau pareiškusiems vartotojams buvo ar būtų buvusi suteikta galimybė be papildomų sunkumų nutraukti sutartis. Atsižvelgiant į tai, banko veikla taip pat buvo pripažinta atitinkančia agresyvios komercinės veiklos kriterijus.

Bankas "Snoras" pripažino pažeidimus ir suskubo taisyti ydingas sutartis. Banko Viešųjų ryšių skyriaus viršininkas Tomas Vaišvila dienraščiui teigė, kad VVTAT sprendimo skųsti teismui neketinama. Tiriant skundus banko atstovai bendradarbiavo tiek su tarnyba, tiek su nepatenkintais klientais.

Solidžios baudos

Skirdama 20 tūkst. litų baudą, VVTAT atsižvelgė į tai, kad bankas geranoriškai sprendė susidariusią padėtį ir įsipareigojo aiškiau išdėstyti sutarties sąlygas. Bankas taip pat priėmė principinį sprendimą atsisakyti teisės didinti klientams nustatytą metinę palūkanų normą (ir atitinkamai nustatytą metinę kredito grąžinimo normą) galiojančioms pirkimo išsimokėtinai kortelėms.

Už Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo pažeidimą pirmą kartą gali būti skiriama bauda nuo 1 tūkst. iki 30 tūkst. litų, o esant sunkinančioms aplinkybėms – iki 120 tūkst. litų, jei tokia bauda neviršija 3 proc. komercinės veiklos subjekto metinių pajamų praėjusiais finansiniais metais.

Beje, VVTAT ketina įvertinti ir kitų komercinių bankų su klientais pasirašomas sutartis. Šiuo metu itin didelis dėmesys skiriamas būsto paskolos sutartims – bankų paprašyta atsiųsti jų pavyzdžius. Šias sutartis specialistai nagrinėja nesąžiningų sąlygų taikymo požiūriu.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų