Gąsdina mokinių psichologinė būklė: reiktų vėlinti pamokų pradžią? | kl.lt

GĄSDINA MOKINIŲ PSICHOLOGINĖ BŪKLĖ: REIKTŲ VĖLINTI PAMOKŲ PRADŽIĄ?

  • 32

Amerikoje svarstoma vėlinti pamokų pradžios laiką ir taip gerinti per pandemiją itin suprastėjusią mokinių emocinę sveikatą. Daugelis tėvų Lietuvoje tam irgi pritartų, mat pastebi, kad ankstyvas pamokų laikas vaikams nei fiziškai, nei psichologiškai nėra naudingas – atsiliepia vaikų psichologinei būklei, pasakojama LNK reportaže.

9.45 val. – mokiniai Amerikoje renkasi į pirmą pamoką. Taip vėlai pamokos prasideda ne visose mokyklose, tačiau amerikiečiai mokiniai sako, kad toks tvarkaraštis kur kas geresnis.

„Galiu ruošti namų darbus, kada tik noriu. Įprastai po pamokų būnu pavargusi, todėl man patinka lankstumas, kai galiu atidėti namų darbu į šalį ir dėl jų nesijaudinti. Ir visada žinau, kad galėsiu juos padaryti rytais, nes tas laikas man patinka“, – sakė moksleivė.

„Esu pozityvesnis. Į mokyklą ateinu su šypsena, nereikia nepatenkintam ir mieguistam 7.30 val. lipti iš lovos“, – tokį pamokų tvarkaraštį gyrė ir kitas kalbintas mokyklos mokinys.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

Paauglių psichikos sveikata visoje Amerikoje vertinama itin prastai. Pandemijos metu vyresnių klasių moksleiviai skundėsi nuolatiniu liūdesiu arba beviltiškumo jausmu. Pakitusias nuotaikas mato ir mokyklos Lietuvoje.

Kada vaikai grįžo į mokyklas, jie buvo atpratę dirbti sociume. Buvo daugiau įtampos, susierzinimo, pykčių, patyčių, net fizinio smurto.

 

„Kada vaikai grįžo į mokyklas, jie buvo atpratę dirbti sociume. Buvo daugiau įtampos, susierzinimo, pykčių, patyčių, net fizinio smurto“, – kalbėjo Vilniaus kunigaikščio Gedimino progimnazijos direktorius Rimantas Remeika.

Tėvai taip pat pastebėjo banguojančią mokinių emocinę būseną.

„Darželyje – tokia laisva, nepriklausoma atmosfera, ten tavęs niekas neskubina, gali trupučiuką pramiegoti. O paskui vaikai iš karto patenka į tokį griežtą režimą. Pamenu, pirmą pusmetį su abiem savo vaikais buvo neįmanoma susišnekėti vien dėl to ankstyvo kėlimosi“, – teigė Vilniaus kunigaikščio Gedimino progimnazijos tėvų tarybos pirmininkė Urtė Ruškienė.

Ir nors dabar, atslūgus pandemijai, mokyklose nusistovi antipandeminė rutina, mokiniai pripažįsta jaučiantys nervinę įtampą. Sako, kad poilsis padėtų.

„Aš rytais būnu labai pikta. Visos draugės sako: „Na, gerai, palauksiu, kol praeis dvi pamokos, ir tada pradėsime kalbėti“, – teigė aštuntokė Isabelė.

„Poilsis yra svarbus. Dažniausiai per pirmą pamoką truputį dar būni mieguistas“, – porino aštuntokė Kotryna.

„Daugiau rytinio poilsio padėtų geriau pasiruošti mokyklai, įeiti į dienos ritmą“, – pritarė ir aštuntokė Airina.

„Tai turėtų būti suderinta su visokiais būreliais ir t. t. Yra vaikų, kurie ir dabar anksčiau iš pamokų išeina į visokias varžybas ir pan. Ir taip praleidžia dalį pamokų“, – svarstė aštuntokas Dominykas.

Ar vėlesnis pamokų startas tikrai geriausia išeitis, klausimas kyla ir kai kuriems pedagogams. Esą tuomet po pamokų vaikams neliktų laiko nei būreliams, nei apskritai poilsiui.

„Norėtųsi galbūt to komfortabilesnio laiko, kad vaikai galėtų ilgiau pamiegoti, galbūt ir spūsčių atžvilgiu būtų paprasčiau. Tačiau jei žiūrėtume pagal vaikų darbingą laiką, kada jie baigia, kada galėtų būti šeimose, tai, žinoma, visiems patogiau, kad pamokos prasidėtų 8 val.“, – komentavo VGTU licėjaus direktorė Lina Bagdžiūnaitė-Litvinaitienė. 

Tačiau tėvai pasiryžę prisitaikyti prie pokyčių. Esą svarbiausia yra ne tai, kas patogiausia tėvams, o tai, kas geriausia vaikams.

Pamenu, pirmą pusmetį su abiem savo vaikais buvo neįmanoma susišnekėti vien dėl to ankstyvo kėlimosi

.

„Mes linkę galvoti apie savo patogumą. Taip, jei pavėlintų pamokų laiką, kai kuriems tėvams būtų nepatogu. Bet gal reikėtų galvoti ir apie vaikų psichologinę sveikatą“, – teigė U. Ruškienė.

O mokyklų nuomonės išsiskiria. Vienos įsitikinusios, kad vien galimybė ilgiau pamiegoti neišspręs visų jaunimo psichologinių problemų.  Esą svarbu ir laiku eiti miegoti, ir laiką su šeima praleisti.

„Vaikams reikia režimo. Tada turėsime ir stabilesnę, geresnę emocinę būklę“, – įsitikinusi L. Bagdžiūnaitė-Litvinaitienė.

Kiti mano, kad 8 val. ryto prasidedančios pamokos – atgyvena. Ir dabar laiką reikėtų skirstyti kitaip.

„Vaikystėje ankstyvas kėlimasis pablogina vaiko emocinę būseną. Ir darbo efektyvumas iš pat ryto krenta“, – teigė R. Remeika.

Švietimo, sporto ir mokslo ministerija siūlymo vėlinti pamokas neteikia. Ir palieka spręsti pačioms mokykloms. Tik pastebi, kad per kelis darbus dirbantiems mokytojams arba daugiavaikėms šeimoms vėlesnis pamokų laikas patogus nebūtų.

Rašyti komentarą
Komentarai (32)

Gąsdina mokinių psichologinė būklė...ar labai ,,gąsdina''?

reikia tikėtis , kad nepradės ginklus neštis į mokyklą ... nes po tokių įvykių kaip amerikoje, teisinsis psichologams - pamokos labai anksti prasideda , stresas ir pan.

Aha )))))

Tik kas tuos vaikus į mokyklas vežios ? Tėveliai kurie pradeda darbą 8 val ? :) Nenusišnekėkite :)

Anonimas

Tai yra gerai, Tinginiai, debilai atsisijoja ir veliau padvesia nuo narkotiku, alkocholio arba uzmusa koks geras zmogus.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS