Miesto transportas
Tiltų gatvės uždaryti neįmanoma
Vilniaus Gedimino technikos universiteto mokslininkai, vadovaujami profesoriaus Pranciškaus Juškevičiaus, atliko Klaipėdos miesto transporto sektoriaus vystymo galimybių studiją. Specialistų nuomone, uostamiesčio centro transporto schemą būtina iš esmės pertvarkyti, per Senąjį turgų tiesiant gatvę nuo Taikos prospekto iki Pilies gatvės, o Tiltų gatvę, kurią planuota atiduoti tik pėstiesiems, palikti viešojo transporto eismui.
Keltas – Drevernoje
Transporto sektoriaus vystymo galimybių studija atlikta, įvertinus jau anksčiau parengtus Klaipėdos miesto bendrojo plano bei strateginio plano sprendinius. Mokslininkų nuomone, galvojant apie būsimą transporto priemonių skaičiaus didėjimą, apie Klaipėdą kaip ištisą regioną, į kurį įeina Palangos savivaldybė, dalis Kretingos ir Klaipėdos rajono savivaldybių teritorijos, iš dalies – ir Neringos savivaldybė, transporto sektoriaus vystymą reikia vertinti kaip kompleksinę problemą.
Studijoje pažymėta, kad Lietuvos uostamiestis susiduria su didžiuliais transporto kamščiais, kurie, galima pagrįstai prognozuoti, kiekvienais metais tik didės. Planuojant miesto transporto sektoriaus ateitį būtina galvoti, kaip keisis ištisas miestų kvartetas – Klaipėda, Palanga, Kretinga ir Gargždai. P.Juškevičiaus nuomone, būtina galvoti, kaip efektyviai vystyti viešojo transporto sistemą pagrindinėse ašyse Klaipėda-Palanga, Klaipėda-Kretinga, Klaipėda-Gargždai, Klaipėda-Priekulė-Dreverna.
Mokslininkai konstatavo, kad vasaros sezono metu kelionės lengvaisiais automobiliais didina tranzitinį eismą uostamiesčio gatvėse, todėl būtina galvoti, ar nevertėtų dalį transporto nukreipti į Dreverną, iš kurios poilsiautojai su lengvaisiais automobiliais būtų keliami į Neringą.
Greitasis tramvajus
Gedimino technikos universiteto mokslininkai prisiminė jau daugelį dešimtmečių eskaluojamą Klaipėdos greitojo tramvajaus idėją. Tiriant uostamiesčio ir aplinkinių gyventojų judėjimą įvairiomis kryptimis peršasi išvada, kad greitasis tramvajus, važiuojantis palei Kuršių marias ir jūrą šiaurės-pietų ašimi, padėtų išspręsti transporto problemą.
P.Juškevičius, apžvelgdamas transporto dinamiką įvairiose uostamiesčio vietose, pastebėjo, kad vien naujų gatvių projektavimas ir tiesimas transporto problemos neišspręs. Vis daugiau uostamiestyje dirbančių žmonių apsigyvena šalia miesto, tuose rajonuose vyrauja mažaaukštė gyvenamoji statyba. Tokie rajonai neturi išvystytos infrastruktūros, gyventojų transportinis judrumas būna didelis, o pagrindinė susisiekimo priemonė – lengvasis automobilis. Iš aplinkinių rajonų į miesto centrą patogiausias įvažiavimas – Liepų gatve. Nors ši gatvė yra vienintelė patogi tranzitinė gatvė, tačiau ji negali garantuoti patikimo ryšio su centrine uostamiesčio dalimi. Būtina galvoti, kaip transporto srautus skaidyti į Danės, Joniškės, Bangų gatves.
Senamiesčio problemos
Uostamiesčio vadovams sostinės mokslininkai pateikė pakankamai daug rekomendacijų, į ką būtina atsižvelgti planuojant transporto sektoriaus vystymą. Ypač daug problemų – Klaipėdos centre ir senamiestyje.
Pastarojo dešimtmečio statistika liudija, kad nuo 1994 m. iki 2003 m. uostamiesčio gyventojų sumažėjo 0,8 proc., tačiau lengvųjų automobilių skaičius padidėjo 8,4 proc., o visas automobilizacijos lygis padidėjo net 10,3 proc. Nuo 2000 iki 2003 metų kelių transporto priemonių krova uostamiestyje padidėjo 8,8 procento.
Šie skaičiai liudija, kad transporto sektoriaus vystymas uostamiestyje – neatidėliotina problema. P.Juškevičiaus nuomone, būtina galvoti apie papildomų pervažų per šiaurinį geležinkelį statybą, formuoti rišlesnį šiaurinės miesto dalies gatvių tinklą, statyti naują tiltą per Danę šalia „Lietuvos telekomo“, o Liepojos-Herkaus Manto gatvių-Taikos prospekto trasą skirti viešajam transportui. Artimiausiu metu būtina įrengti viešojo transporto juostas.
Mokslininkų nuomone, dėl susiklosčiusios senamiesčio gatvių struktūros praktiškai neįmanoma visiškai uždaryti Tiltų gatvės, ją būtina palikti viešojo transporto eismui ir įrengti stotelę senamiestyje. Siekiant mažinti senamiesčio apkrovimą, protinga būtų per Senąjį turgų nutiesti gatvę, kuri sujungtų Pilies ir Kūlių Vartų gatves.
Naujausi komentarai