Investicijų skatinimas
Uostas ieškos privačių pinigų
Didėjant statybų kainoms ir įvertinus tai, kad Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija yra paėmusi daug paskolų, tenka ieškoti įvairių būdų, kaip išlaikyti uosto vystymo tempus.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto generalinis direktorius Sigitas Dobilinskas Antverpene dalyvavo šio miesto universiteto Transporto ir laivybos instituto surengtame seminare apie visuomeninį ir privatų bendradarbiavimą uoste. Ten kalbėta apie pasaulio uostų vystymą, kainas, finansavimo fondus ir būdus. Anot S.Dobilinsko, jam rūpėjo, kaip uosto infrastruktūrai vystyti pritraukti pinigų, kaip tai daroma kituose uostuose. Pavyzdžiui, Antverpene yra 6 mln. TEU metinio pajėgumo „Dunkerdok“ konteinerių terminalas, kuriam įrengti pritraukta 400 mln. eurų.
Į Klaipėdos uostą pasikviesti investuotojus sunku, nes visa uosto žemė išnuomota įvairioms kompanijoms. S.Dobilinskas mano, kad teks gerai pagalvoti, kaip pasikviesti į uostą investuotojus. Su susisiekimo ministru Zigmantu Balčyčiu jau kalbėta, kad Uosto direkcija ateityje galėtų paruošti koncesinių (kai tam tikromis sąlygomis valstybės objektai atiduodami eksploatuoti privatiems asmenims ar kompanijoms) sutarčių sąlygas.
Pagal jas būtų skelbiami tarptautiniai konkursai atskiriems terminalams statyti. Kokie konkretūs terminalai Klaipėdos uoste galėtų būti statomi tokiu būdu, S.Dobilinskas kol kas neįvardina, nes ir pats sumanymas yra visiškai šviežias.
Neatmetama galimybė, kad ateityje tokiu būdu galėtų būti statomas giliavandenis uostas ties Melnrage. Dabartinėje uosto teritorijoje, anot S.Dobilinsko, taip pat įmanoma statyti krantines koncesijos pagrindu. Tai galėtų daryti ir uosto naudotojai arba būtų sudaromos ir trišalės sutartys – tarp Uosto direkcijos, naudotojo ir investuotojo.
Naujausi komentarai