Alternatyvus kuras
Uoste - ypatingas krovinys
Vakar į Klaipėdos uostą atplukdytas ypatingas krovinys. 18 val. prie AB „Klaipėdos nafta“ krantinės prišvartuotas 228,5 m ilgio ir 32,2 pločio tanklaivis „Sunglicht Venture“, kuris tiesiogiai iš Venesuelos atgabeno 60 tūkst. tonų orimulsijos. Šis kuras skirtas Elektrėnuose esančiai Lietuvos elektrinei.
Lietuvos elektrinės generalinis direktorius Pranas Noreika sakė, kad orimulsiją kaip alternatyvų kurą jie naudoja jau aštuonerius metus. Vakar pirmą kartą tanklaivis kurą iš Venesuelos atgabeno tiesioginiu reisu, kuris truko dvi savaites. Iki tol orimulsija būdavo perkraunama į mažesnius laivus Roterdame. Tai didindavo šio kuro kainą. Galimybės tiesiogiai iš Venesuelos gabenti orimulsiją atsirado rekonstravus Klaipėdos uosto vartus ir pagilinus įplaukos kanalą. Pasak P.Noreikos, viena tona orimulsijos kainuoja 43 JAV dolerius, jos atgabenimo, iškrovimo ir pervežimo cisternomis iki Elektrėnų kaina - apie 20 JAV dolerių už toną. Viską sudėjus orimulsija kaip kuras yra tris kartus pigesnė už mazutą, kurio kaina svyruoja ir šiuo metu yra apie 200 JAV dolerių už toną. Nustojus veikti Ignalinos atominei elektrinei Lietuvos elektrinė taptų vienu svarbiausių Lietuvos elektros energijos tiekėjų. Pradėjus jai dirbti maksimalia galia per parą būtų sunaudojama apie 13 tūkst. tonų orimulsijos. Todėl šis krovinys taptų vienu svarbiausių Klaipėdos uoste. P.Noreikos teigimu, reikėtų, kad Klaipėdos uostas priimtų tanklaivius iki 90 tūkst. tonų talpos.
Ūkio ministro patarėjas Gediminas Vaičiūnas teigė, kad orimulsija kaip kuras Lietuvoje kol kas naudojamas tik Elektrėnuose, tačiau ateityje ją ketina naudoti ir Vilniaus bei Klaipėdos šilumos tinklai. Norint naudoti šį kurą pagal aplinkosaugininkų reikalavimus būtina montuoti atskirus degiklius, elektrostatinius bei sieros filtrus.
Naujausi komentarai