A. Veryga nesupranta, kam švelninti alkoholio reklamą: pasakyti, kad prigėręs esi „durnas“? | kl.lt

A. VERYGA NESUPRANTA, KAM ŠVELNINTI ALKOHOLIO REKLAMĄ: PASAKYTI, KAD PRIGĖRĘS ESI „DURNAS“?

  • 12

Seimo nariai nesiryžo liberalizuoti alkoholio prekybos – alkoholio pardavimo laikas bei amžius Seimo Ekonomikos komitete buvo atmesti, praneša LNK.

Aistros dėl alkoholio

Prieš ketverius metus „valstiečių“ alkoholio prekybos sugriežtinimą pajuto ir baras-darykla „Būsi trečias“. Nuo įmonės nusigręžė dalis jaunų klientų, o darbo dienomis smukusios apyvartos susigrąžinti nepavyko iki šių dienų.

„Daugiausia apyvarta sumažėjo ketvirtadieniais, vadinamosiomis studentų dienomis. Anksčiau ketvirtadieniai prilygdavo penktadieniams, o dabar prilygsta paprastoms dienoms – pirmadieniams, antradieniams“, – sakė įmonės bendraturtis Martynas Dacius.

Verslininkas vylėsi, jog ateityje alkoholio galės įsigyti jaunesni, nes šio ribojimo prasmės jis nesuvokia iki šiol.

„Aštuoniolikos metų vaikinui yra lengviau susiveikti suktinę negu nusipirkti alaus. Tai daug ką pasako“, – piktinosi M. Dacius.

Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:

 

 

Kad alkoholio prekybos suvaržymai pribrendo pokyčiams, manė ir Seimo nariai.

„Pagrindiniai pasikeitimai, kurie davė apčiuopiamą naudą, buvo 2015 metais, kai daugiau nei litru sumažėjo alkoholio vartojimas Lietuvoje. O nuo 2018 metų, mūsų nuomone, pertekliniai draudimai apčiuopiamos naudos nedavė“, – komentavo Seimo narys Andrius Bagdonas.

Už atlaisvinimą ir Vyriausybė. Dar pernai ministrų kabinetas pritarė ilginti alkoholio prekybos laiką sekmadieniais, leisti vartoti visus alkoholinius gėrimus asmenims jau nuo aštuoniolikos metų.

„Vyriausybėje yra daug žmonių, kurie praėjusioje kadencijoje nepalaikė amžiaus didinimo, įskaitant mane ir mano kolegas. Turbūt nėra labai nuostabu, kad mes pritariame siūlymui amžiaus kartelę nuleisti“, – sakė ministrė pirmininkė Ingrida Šimonytė.

Aštuoniolikos metų vaikinui yra lengviau susiveikti suktinę negu nusipirkti alaus.

Vis tik alkoholio pardavimo laikas bei amžius Seimo Ekonomikos komitete buvo atmesti, o liberalizuoti alkoholio rinkos parlamentarai nesiryžo ir antradienį – vietoje pataisų svarstymo padarė pertrauką iki kitos savaitės.

„Mums reikėtų ne liberalizuoti, o galvoti, ką daryti, kai rizikos vėl auga. Ar tai yra neblaivūs vairuotojai, ar tai yra žmonės, kurie gal negauna pakankamai pagalbos. O ne galvoti, kaip labiau reklamuoti ir jauninti amžių“, – teigė Seimo narys Aurelijus Veryga.

„Dėl prekybos laiko aš žiūrėčiau dar griežčiau ir sekmadienį apskritai išbraukčiau kaip dieną, kada parduodamas alkoholis, nes kam čia tas klaidinimas, kad iki kažkurios valandos spėji, o paskui nespėji. Būtų sekmadienis šeimos, laisvalaikio, kultūros diena, o ne alkoholio vartojimo diena“, – antrino Seimo narys Gintautas Paluckas.

Dar nepasiduoda

Grupė Seimo narių, kurie palaiko alkoholio prekybos atlaisvinimus, dar nepasiduoda. Sakė, pirkėjų amžius ir prekybos laikas galutiniame projekto variante dar gali atsirasti.

„Neabejoju, kad jeigu svarstymo stadijoje bus šiam įstatymo projektui pritarta, tai iki priėmimo stadijos tikrai Seimo narių siūlymų bus“, – tvirtino A. Bagdonas.

Dabar Ekonomikos komitetas siūlo viso labo kelis palengvinimus: leisti prekiauti alkoholiu rugsėjo 1-ąją, jei ji sutampa su laisvadieniu, suvienodinti alkoholio prekybą masiniuose renginiuose, mugėse, parodose bei sušvelninti reklamą, pavyzdžiui, istorinė informacija apie alų jau nebūtų reklama.

Kokia čia informacija apie alų pateikta? Kad prigėręs esi durnas? Jei tokios informacijos reikia, tada turbūt reikia reklamos.

„Vyrai pageria, pasimuša, o moterys to niekada nesupras. Kokia čia informacija apie alų pateikta? Kad prigėręs esi durnas? Jei tokios informacijos reikia, tada turbūt reikia reklamos“, – šnekėjo A. Veryga.

Tačiau kritikos dėl reklamos verslo ekonomikos specialistai turi pačiam A. Verygai. Esą „valstiečiams“ uždraudus bet kurią alkoholio reklamą, iš to pirmiausia pasipelnė pati alkoholio pramonė.

„Iš tikrųjų išlošė didžiausi rinkos dalyviai, kurie ir taip turėjo nemažą rinkos dalį ir kuriems konkurencija buvo sumažinta. Pamėginkite įvesti produktą į rinką, jei jūs negalite jo pristatyti arba parodyti. Jūs perkate iš to, kas yra, ir nežinote nieko naujo“, – aiškino Vilniaus universiteto docentas Mangirdas Morkūnas.

Alkoholio prekybos liberalizavimui iki šiol nepritaria Sveikatos apsaugos ministerija, Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas bei medikų organizacijos.

Rašyti komentarą
Komentarai (12)

haris

Suprantama kai prisigerės durnas o kai blaivas

Antanas

O juk tai irgi būtų reklama. Juk tam ir geriama, kad durnam pabūti. Ar ne? Kas galėtų paneigti?

Pasiūlymas

Veryga, eik tu miegoti!!!!!
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS