„Nissan“ pristatė serijinį elektromobilį | kl.lt

„NISSAN“ PRISTATĖ SERIJINĮ ELEKTROMOBILĮ

Ambicijas būti vienu elektromobilių gamybos lyderių deklaruojantis „Nissan“ pagaliau pristatė pirmąjį serijinei gamybai parengtą modelį, pakrikštytą „Leaf“ vardu.

Nedidukas automobilis varomas 80 kW (maždaug 109 AG) pajėgumo, 280 Nm maksimalus sukimo momento elektros varikliu, leidžiančio pasiekti 140 km/val. greitį, o iki 100 km/val. įsibėgėti per greičiau nei per 10 sek. Energija tiekiama iš ličio-jono akumuliatorių, sumontuotų grindyse po sėdynėmis. Baterijos kraunamos iš buitinio elektros tinklo. „Nissan“ atstovų teigimu, 80 proc. energijos atsargų papildoma per 30 min., o pilnas pakrovimo ciklas užtrunka iki 8 val. Didžiausias atstumas, kurį  „Nissan Leaf“ gali įveikti tarp „maitinimosi“ seansų - maždaug 160 km. 

„Nissan“ atstovai, pabandę suskaičiuoti kiek kainuotų kelionės šio automobilių Lietuvoje, kai už vieną elektros kilovatvalandę reikia mokėti 0,35 ct, teigė, kad nuvažiuoti 100 km atsieis maždaug 5,25 Lt. T.y. beveik keturis kartus mažiau nei su benzininį variklį turinčiu automobiliu, kuris 100 km  kelio degina apie 6 l degalų (skaičiavimai atlikti darant prielaidą, kad litras benzino kainuoja 3,5 Lt/l). Šis hečbekas kaina turėtų konkuruoti su įprastais C klasės modeliai, tačiau jo pirkėjai, bent jau ekologiško transporto naudojimą skatinančiose Europos šalyse, galės naudotis daugybe įvairių lengvatų.

„Renault-Nissan“ aljanso vadovas Carlosas Ghosnas pristatydamas naujieną pareiškė, kad „Nissan Leaf“ yra milžiniškas pasiekimas - juo gali didžiuotis visi „Nissan“ darbuotojai“. Prekybos salonuose šis penkiavietis elektromobilis turėtų pasirodyti 2010-ųjų pabaigoje. Beje, gamintojo atstovai pastebi, kad  automobilio kainą greičiausiai neįeis baterijos - savininkas už jas mokės mėnesinį mokestį. Tokiu būdu „Nissan“ išliks baterijų savininke, tačiau kartu rūpinsis jų ilgaamžiškumu bei perdirbimu. Jeigu energijos elementai būtų parduodami kartu su mašina, jos kaina išaugtų trečdaliu

Prognozuojama, kad apie 2020-uosius metus elektromobiliai užims maždaug 20 proc. visų naujų automobilių rinkos.

 

 

Rašyti komentarą
Komentarai (4)

marazas

broniui: jo paskirtis yra ne ilgos kelionės, o judėjimas mieste, o tam tikrai 160 km yra pakankamai. Dėl ekologijos: viskas čia yra gerai. Pasaulis investuoja į atominę energiją ir atsinaujinančius šaltinius. Tik Lietuvoje viskas eina atvirkščiai, bet dėl to nereik nuvertint elektromobilių. Šiaip ar taip, vistiek jis ekonomiškesnis bus už iškastiniu kuru varomus automobilius.

kokia ekologija

vistiek tuoj visa elektra bus silumine, kokia cia nauda is tos 220 rozetes, juk ne kosmine energija tas lizdas maitinamas = kuras tas pats = zmoniu durninimas.

bronius

kuo dsaugiau tokiu masinu viriausybes turetu remti gamintojus ir gyventojus perkantiems tokius automobilius 6 litai 100 km tarkim is kauno i palanga uz 15 litu tik jis nei klaipedos nedavaziuos permazas atstumas bateriju
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS