Nori žvejoti jūroje? Už TA mokėk 10 kartų brangiau Pereiti į pagrindinį turinį

Nori žvejoti jūroje? Už TA mokėk 10 kartų brangiau

2025-07-15 12:30

Esu žvejys mėgėjas, tačiau po tokių drastiškų pokyčių laivų techninės apžiūros srityje man žvejybą teks pamiršti.

Pokyčiai: nuo šiol kai kuriems žūklės mėgėjams teks tai daryti ne iš katerio, o iš kranto arba įsibridus į vandenį.
Pokyčiai: nuo šiol kai kuriems žūklės mėgėjams teks tai daryti ne iš katerio, o iš kranto arba įsibridus į vandenį. / E. Šemioto nuotr.

Norėjau atlikti periodinę techninę apžiūrą (toliau – TA) savo pramoginiam laiveliui, 5 metrų ilgio su pakabinamu 60 arklio galių varikliu, nes priešingu atveju negaliu plaukti priekrantės vandenyse – Baltijos jūroje.

Pabrėžiu, kad techninė apžiūra yra privaloma. Pasidomėjus paaiškėjo, kad mano atveju paslaugos įkainiai išaugo kone 10 kartų – nuo 27 iki 255 eurų.

Liksiu nežvejojęs, nes man tai – brangu.

Taip atsitiko todėl, kad pasikeitė TA atlikimo tvarka. Nuo šių metų liepos 1 d. pramoginių laivų TA atliekama privačioje įmonėje, kuri yra gavusi Lietuvos transporto saugos administracijos (toliau – LTSA) leidimus.

Tokį leidimą yra gavusi vienintelė įmonė – mažoji bendrija „Laivo patikra“. Jai vadovauja buvęs LTSA darbuotojas Arvydas Martinkus.

Bendravau telefonu su LTSA atstovu ir įmonės „Laivo patikra“ generaliniu direktoriumi A. Martinkumi.

LTSA atstovas teigė, kad negali reguliuoti privatininko įkainių.

O įmonės „Laivo patikra“ atstovas tikino, jog TA atlieka nedaug laivelių, dirba daug žmonių, nors pagal tinklalapio „rekvizitai.lt“ duomenis įmonėje yra tik vienas dirbantysis ir tai nėra įmonės „Laivo patikra“ pagrindinė veikla, todėl įkainis toks didelis.

Mano preliminariais skaičiavimais, imant minimalius įkainius už TA, kasmet apie 500 laivelių atlieka TA. Taigi generalinio direktoriaus A. Martinkaus, kaip vienintelio dirbančiojo, atlyginimas būtų per 10 tūkst. eurų, neatskaičius mokesčių.

Pramoginio laivo techninė apžiūra, atliekant pagal senąją LTSA tvarką, patikrinimai būdavo paprasti ir trukdavo vos kelias minutes.

Nesuprantu, kodėl taip išaugo įkainiai? Sudėtingesnės lengvųjų automobilių techninės apžiūros trunka apie pusvalandį, reikalauja spec. įrangos, patalpų, o kainuoja kone 10 kartų mažiau – apie 20–30 eurų.

Kelia klausimų ir tai, kodėl nebuvo atliktas poveikio ir poreikio tyrimas?

Šiuo atveju pažeidžiamas viešas interesas ir visų Lietuvos piliečių teisės, skriaudžiamos jautrios, mažas pajamas turinčios žmonių grupės. Paslauga tampa neįperkama didžiajai daliai Lietuvos gyventojų.

Nenumatytas ir pereinamasis laikotarpis. Jau birželį nebuvo įmanoma registracija techninės apžiūros atlikimui LTSA svetainėje.

Nekomunikuota nei su bendruomene, nei su vandens transporto priemonių įgaliotais serviso centrais, turinčiais ilgametę patirtį, kurie tiekia valtis, variklius, jų dalis bei laivybai reikalingas priemones ir jas aptarnauja.

Lietuvoje yra įmonių su didelių pajėgumų serviso centrais ir kompetentingu personalu, tokių kaip „Laivo sandėlis“, „Serenika“, „Promasters“ ir kt.

Tačiau viskas patikėta vieno žmogaus įmonei, įsteigtai prieš nepilnus metus, kuriai vadovauja dar ir buvęs LTSA darbuotojas.

Teko kalbėtis su vienos iš įmonių specialistais. Juos taip pat nustebino ypač dideli įmonės „Laivo patikra“ įkainiai.

Kalbinti kitų bendrovių darbuotojai minėjo, kad trūko informacijos ir nebuvo pakankamai komunikuota su jais, nors su LTSA palaikė normalius darbinius santykius ir visi kontaktai buvo žinomi.

Viena įmonė yra pateikusi užklausą dėl reikalavimų siekiant įgyti teisę atlikti TA paslaugą. Atsakymo dar nesulaukė.

Manau, kad šiuo atveju pažeidžiamas viešasis interesas ir visų Lietuvos Respublikos piliečių teisės, skriaudžiamos jautrios, mažas pajamas turinčios žmonių grupės. Paslauga tampa neįperkama didžiajai daliai Lietuvos gyventojų.

Įkainiai peržengia sveiko proto ribas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra