ES oficialiai pradėjo tyrimą dėl subsidijuojamų elektromobilių iš Kinijos | kl.lt

ES OFICIALIAI PRADĖJO TYRIMĄ DĖL SUBSIDIJUOJAMŲ ELEKTROMOBILIŲ IŠ KINIJOS

  • 0

Europos Sąjunga trečiadienį pareiškė oficialiai pradėjusi antisubsidijų tyrimą dėl iš Kinijos importuojamų elektrinių transporto priemonių.

Europos Komisijos pirmininkės Ursulos von der Leyen (Urzulos fon der Lajen) praėjusio mėnesio pareiškimas, kad Briuselis pradės tyrimą šiuo klausimu, sukėlė pyktį Kinijoje.

Kai kas baiminasi, kad šie bloko veiksmai gali sukelti prekybos karą, Pekinui perspėjus, kad tyrimas pakenks abiejų šalių prekybos santykiams.

EK tyrimą pradeda „surinkusi pakankamai įrodymų, kad pastaruoju metu padidėjęs pigių subsidijuojamų elektrinių transporto priemonių importas iš Kinijos į ES kelia ekonominę grėsmę ES elektromobilių pramonei“, sakoma trečiadienį išplatintame pranešime žiniasklaidai.

Pranešime apie tyrimą sakoma, kad Komisija rado įrodymų apie paskolas palankiomis palūkanomis, atleidimą nuo mokesčių ir labai pigiai pirktas sudedamąsias dalis.

Tyrimas turi būti baigtas per trylika mėnesių, nors laikinųjų priemonių – nustatyti antisubsidinius muitus – ES gali imtis po devynių mėnesių nuo oficialios tyrimo pradžios.

Jei ES nuspręs, kad taikoma nesąžininga praktika, ji gali nustatyti Kinijos automobilių gamintojams didesnius nei standartiniai 10 proc. ES tarifai.

Tačiau Briuselis taip pat gali nuspręsti nesiimti jokių veiksmų.

„Jei bus nustatytas subsidijavimas ir jo daroma žala (...), tyrimo metu bus nagrinėjama, ar priemonių nustatymas neprieštarautų Sąjungos interesams“, – rašoma pranešime.

U. von der Leyen trečiadienį pažadėjo, kad tyrimas bus sąžiningas.

„Radę įrodymų, kad jų (ES automobilių gamintojų) pastangoms trukdo rinkos iškraipymai ir nesąžininga konkurencija, imsimės ryžtingų veiksmų“, – sakė ji pareiškime.

„Tai darysime laikydamiesi visų savo ES ir tarptautinių įsipareigojimų, nes Europa laikosi taisyklių tiek savo teritorijoje, tiek visame pasaulyje“, – pabrėžė EK vadovė.

Automobilių pramonės sektoriuje tiesiogiai arba netiesiogiai dirba apie 14 mln. europiečių – 6,1 proc. visų ES dirbančiųjų.

Rugsėjo 13 dieną paskelbusi apie tyrimą, U. von der Leyen teigė, kad kiniškų elektromobilių kaina „dirbtinai maža dėl didžiulių valstybės subsidijų“.

Pranešime taip pat teigiama, kad Komisija nusprendė pradėti tyrimą „negavusi raštiško skundo iš ES pramonės ar jos vardu“.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS