JK nesugeba užpildyti ES sunkvežimių vairuotojams skirtos schemos, kuri palengvintų degalų krizę | kl.lt

JK NESUGEBA UŽPILDYTI ES SUNKVEŽIMIŲ VAIRUOTOJAMS SKIRTOS SCHEMOS, KURI PALENGVINTŲ DEGALŲ KRIZĘ

Jungtinė Karalystė pritraukė mažiau nei 10 proc. iš 300 Europos Sąjungos sunkvežimių vairuotojų, kuriems buvo pasiūlyta skubi trumpalaikė viza, kad būtų palengvinta šalies degalų tiekimo krizė po „Brexito“, antradienį patvirtino vyriausybė po klaidinančių teiginių apie šį skaičių.

Antradienio rytą transliuotuose interviu ministras pirmininkas Borisas Johnsonas tvirtino, jog gautos 127 paraiškos, taigi, užpildyta kone pusė siūlomų vizų prašymų, ir ginčijo vieno laikraščio teiginį, kad jų yra tik 27. Tačiau po kelių valandų vyriausybė patvirtino turinti tik 27 pavardes vizoms gauti ir neatsakė į klausimus apie B. Johnsono teiginį, kad skaičius beveik penkis kartus didesnis.

„Tai pasaulinė problema, ir mes kelis mėnesius glaudžiai bendradarbiaujame su šia pramonės šaka, kad suprastume, kaip galime paskatinti įdarbinimą“, – sakė atstovas spaudai.

Didžiojoje Britanijoje daugiau nei dvi savaites matomos eilės ir paniškas pirkimas degalinėse, ypač Londone ir pietryčių Anglijoje, nes iš pradžių tiekimo problemos privertė nedidelį mažmenininkų skaičių laikinai užsidaryti. Dėl ilgai trunkančio ir vis didėjančio vairuotojų stygiaus kaltinama imigracijos kontrolė po „Brexito“.

Reaguodama į tai vyriausybė dislokavo daugybę armijos vairuotojų padėti pristatyti degalus ateinančiomis savaitėmis. Praėjusią savaitę ji taip pat paskelbė, kad nedelsiant išduos benzinvežių vairuotojams 300 šešių mėnesių vizų, o iš viso – 10 500 naujų laikinų vizų sunkvežimių vairuotojams ir darbininkams paukštininkystės sektoriuje, galiosiančių vos tris ar keturis mėnesius.

Degalų mažmenininkai pranešė, kad antradienį padėtis sostinėje ir aplinkinėse apskrityse gerėjo, tik 15 proc. degalinių visiškai neturėjo degalų.

„Nariai praneša, kad dabar tiekimus pristato kariniai vairuotojai, naudojantys komercinius benzinvežius, tačiau reikia imtis tolesnių veiksmų, kad būtų patenkinti neproporcingai paveiktų teritorijų poreikiai“, – sakė Gordonas Balmeris iš Benzino mažmenininkų asociacijos.

Kai kur nusivylimas virto pykčiu ir net smurtas pratrūko tarp vairuotojų, desperatiškai norėjusių prisipilti benzino, į darbą buvo paleistos talpos ir seni vandens buteliai.

B. Johnsonas tvirtino, kad sunkvežimių vairuotojų trūkumas yra pasaulinė problema, nors ir pripažino „ypatingą problemą Jungtinėje Karalystėje“.

Vairuotojų ir užsienio darbuotojų trūkumas sukėlė baimę dėl dar didesnio trūkumo, prekybos centrai patiria sunkumų, kad apsirūpintų prieš Kalėdas. Tačiau B. Johnsonas ir vėl atsisakė palengvinti užsienio darbuotojų atvykimo taisykles, net kai kelių sektorių, įskaitant mažmeninės prekybos ir svetingumo, vadovai pareiškė, kad jiems trūksta darbuotojų.

„Tiekimo grandinės problemą daugiausia lemia ekonomikos atsigavimas, ir jūs pamatysite, kokie puikūs yra mūsų prekybos tinklų, mūsų maisto perdirbimo pramonės logistikos ekspertai, kaip puikiai jie tvarkosi, – sakė jis. – Negalime grįžti prie senojo nesėkmingo modelio, grindžiamo mažu darbo užmokesčiu ir nekvalifikuotu darbu“.

 

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS