Automobilių kroso pirmenybėse startuos greičiausių lietuvių desantas
Nors automobilių krosas mūsų šalyje išgyvena nuosmukio periodą, ateinantį sekmadienį Portugalijoje, garsioje Murca trasoje startuosiančiame FIA Europos automobilių kroso 2007 metų čempionate, jėgas išmėginti ketina net trys Lietuvos lenktynininkai - kaunietis Aurelijus Simaška, klaipėdietis Paulius Pleskovas ir šakietis Nerijus Naujokaitis.
Tikslas - penketukas
Lietuviai žada siekti vietų lyderių penketuke.
Ypač smalsu laukti 1999-aisiais Europos automobilių kroso čempionate triumfavusio Aurelijaus Simaškos sugrįžimo į didįjį sportą. Simas šįkart važiuos Mitsubishi Lancer Evo VIII automobiliu, kurį varžyboms parengė bendrovės Euroracing meistrai.
Nors lig šiol to nedarė nė vienas Europos kroso čempionato dalyvis, pats A.Simaška patikino, kad ralio trasose puikią reputaciją pelniusio bolido adaptavimas krosui nebuvo pernelyg sudėtingas. Kauniečio pasirinkto automobilio variklis išvysto 530 AG pajėgumą ir turi 670 Nm maksimalų sukimo momentą ir vienam kilometrui kelio sudegina vieną litrą specialaus Elf Turbo Max benzino, kurio litras kainuoja 18 litų.
Daugkartinis šalies autokroso ir ralio-kroso čempionas, NEZ pirmenybių etapų prizininkas Paulius Pleskovas su Senojo žemyno kroso meistrais varžysis 2004 metų gamybos Ford Puma Cosworth 4X4 automobiliu, kuriuo jis važiavo ir pernai. Patobulintos mašinos variklis išvysto 420 AG pajėgumą bei turi 550 Nm maksimalų sukimo momentą.
Šakių techninio sporto klubo atstovas Nerijus Naujokaitis, pirmąjį Europos autokroso čempionatų krikštą gavęs dar 2002 metais, šiemet važiuos Volkswagen Golf Turbo 4X4 automobiliu, kuris išvysto 480 AG pajėgumą ir turi 600 Nm sukimo momentą. Šį automobilį Nerijus įsigijo iš aistra automobilių krosui garsėjančio Tatarstano premjero Rustamo Minihanovo.
Derins veiksmus
Mūsų šalies lenktynininkai ketina dalyvauti visuose dvylikoje čempionato etapų. Ar jie rungsis tik dėl asmeninių rezultatų, ar bandys siekti pergalių bendromis pastangomis, paaiškės tik po pirmųjų dvikovų.
Pirmiausia reikia pasižiūrėti, kaip mes atrodysime bendrame kontekste, ar greitai ir konkurencingai sugebėsime važiuoti. Po dviejų - trijų etapų bus aiškiau, kas yra kas ir ką galima nuveikti bendromis jėgomis.
Iš patirties žinau, kad, tarkim, latviai stengdavosi derinti veiksmus - savo lyderiui sudaryti sąlygas išsiveržti į priekį, o pavojingiausius persekiotojus laikyti kiek įmanoma ilgiau užspaustus. Kadangi pirmuose etapuose važiuosime trise, o vėliau prie mūsų kompanijos ketina prisijunti dar ir Šarūnas Glikas, būsime tikrai pastebima jėga, - pasakojo A.Simaška.
Vyrai prisipažino, jog lig šiol sąlygų rimčiau treniruotis praktiškai nebuvo dėl įvairių objektyvių ir subjektyvių aplinkybių.
Išimtis - nebent Simas, kuris dirbdamas bendrovėje Euroracing, be kita ko teikiančioje sportinio vairavimo pamokas bei organizuojančioje pramoginius pasivažinėjimus ekstremaliais režimais, keletą kartų per savaitę turi galimybę lėkti įvairiomis trasomis akseleratoriaus pedalą nuspaudęs iki dugno.
Plungiškis kovos ralio-kroso trasose
Dar vienas Lietuvos sportininkas - plungiškis Martynas Padgurskis - dalyvaus Europos automobilių ralio-kroso čempionate, kurį sudarys 10 etapų lenktynės. Pagrindinis ralio-kroso skirtumas nuo kroso tas, kad dalis ralio-kroso trasos privalo turėti asfalto dangą.
Martynas - žinomo šalies kroso meistro ir varžybų organizatoriaus Dainiaus Padgurskio sūnus. 2004-aisiais vaikinas Lietuvos automobilių ralio-kroso čempionate iškovojo antrąją prizinę vietą, o Šiaurės Europos šalių ralio-kroso pirmenybėse buvo šeštas.
Pernai plungiškis tapo Lietuvos automobilių ralio-kroso čempionu.
Šiemet pergalių jis sieks vairuodamas 210 AG pajėgumą išvystantį Renault Clio Sport RS automobilį. Varžyboms jį baigia rengti bendrovės Lautra Motors firmos meistrai.
Naujausi komentarai