Automobilių išpardavimas
Praėjusiame "Ratų" numeryje rašėme apie aršias lenktynininkų diskusijas su Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) Ralio komitetu dėl ateinančių metų Lietuvos ralio čempionato (LRČ) reglamento, kuris buvo patvirtintas rudens ir žiemos sandūroje.
Vieniems patinkantis labiau, kitiems mažiau reglamentas buvo patvirtintas, tačiau po to prasidėjo vieši sportininkų pareiškimai apie tai, kad jie atsisako dalyvauti kitų metų LRČ.
Dar prieš šių metų čempionato pabaigą apie tai, kad traukiasi iš ralio, pranešė Ramūnas Čapkauskas, kitąmet ralio varžybose startuoti nežada ir vienas greičiausių praėjusio sezonų lenktynininkų Martynas Samsonas, ginklus sudėti žada ir vis stabilesnį važiavimo greitį demonstravęs Vaidotas Žala.
Tai, kad startas kitą ralio sezoną tapo didžiuliu galvos skausmu, neslepia ir šiemet Lietuvos vicečempionu tapęs Giedrius Notkus bei daugkartinis Lietuvos ralio čempionas Vytautas Švedas. Šiemet Lietuvoje nugalėjusio latvio Janio Vorobjovo kitąmet Lietuvoje tikriausiai taip pat neišvysime. Tiesa, sportininkas nedalyvauti Lietuvos čempionate greičiausiai apsisprendė dėl finansinių sunkumų. Neaišku, ar jis varžysis ir kaimyniniame Latvijos čempionate.
Tarsi sportininkų abejonių ar sprendimo nevažiuoti čempionate patvirtinimu tapo pasipylę skelbimai apie parduodamus lenktyninius automobilius. Šiuo metu galima įsigyti M.Samsono ir Mindaugo Varžos sukonstruotą "BMW M3X", V.Žalos "Mitsubishi Lancer EVO IX", Roko Steponavičiaus 3 serijos BMW, Jono Pipiro "Škodą" ir Gedimino Ramono "Mitsubishi Lancer EVO X". Vieni technikos pardavimą motyvuoja noru atsinaujinti, kiti teigia, kad parduoti lenktyninę techniką nusprendė susipažinę su patvirtintu reglamentu.
Tvyro nežinia
Labiausiai visus greičiausius Lietuvos lenktynininkus įžeidė faktas, kad galingiausių automobilių LRČ klasė – L8 – nebebus savarankiška, o prijungta prie keturiais ratais varomų automobilių įskaitos ir, priešingai, nei, pavyzdžiui, tarptautinius standartus atitinkanti R5 klasė, nesulauks išskirtinio dėmesio. Svarbu paminėti, kad tarptautinius standartus atitinkantį R5 klasės automobilį "Škoda Fabia" turi vienintelis lenktynininkas Lietuvoje – Martynas Samuitis. Tiesa, praėjusį čempionatą trasose jo dažnai nematėme. Kitiems sportininkams tokio automobilio eksplotacija yra per brangi, todėl jie laikosi nuomonės, kad ši klasė turėtų išlikti atskira.
Šių metų vicečempionas G.Notkus neslėpė, kad kol kas nėra galutinai apsisprendęs, ar kitąmet jį išvysime Lietuvos ralio trasose. "Kol kas aš ir komanda esame panirę į labai didelius apmąstymus, ką toliau daryti, o emocijos – labai neigiamos. Kyla visokiausių minčių – gal nebevažiuoti visai, gal važiuoti tik tam tikrus ralius, o gal dalyvauti čempionate ne Lietuvoje, bet, pavyzdžiui, Latvijoje. Kol kas dar negaliu pasakyti, kas bus", – "Kauno dienai" atviravo sportininkas. Panašiomis nuotaikomis gyvena ir V.Švedas, tačiau jis kol kas neskuba sakyti lietuviškam raliui ne. "Stebiu situaciją. Dabartinis LRČ reglamentas manęs visai netenkina, nes buvo panaikinta gausiausia L8 klasė, kurioje važiavo visi lyderiai. Jei čempionatas nebus konkurencingas, o didesnioji dalis greičiausių lenktynininkų nuspręs nestartuoti, manau, kad ieškosiu alternatyvų", – tvirtino V.Švedas.
Tai, kad pastaruoju metu LASF Ralio komiteto priimami sprendimai priverčia galvoti, ar išvis dalyvauti lietuviškame ralyje, pripažino ir R.Steponavičius. "Savo BMW parduodame, nes norime atsinaujinti. Jeigu automobilį parduosime, galbūt ieškosime ir varomo keturiais ratais, bet jeigu mums liks BMW, jau šiandien galiu pasakyti, kad visuose čempionato etapuose tikrai nevažiuosime. Dalyvausime labiau dėl sirgalių, o ne dėl to, kad rinktume taškus", – pasakojo lenktynininkas.
"Kauno dienos" žiniomis, J.Pipiras savo "Škoda Fabia" parduoda, nes šiuo metu gaminasi R2T klasės automobilį, o V.Žalos automobilis, jo paties žodžiais tariant, jau morališkai pasenęs. "Galvojome keisti į "EVO X", tačiau neaiškus mūsų klasės likimas, todėl dar sunku pasakyti, ar kitąmet tikrai startuosime, tačiau važiuoti norėtųsi, nes klasikinis ralis yra labai mėgstama disciplina", – atviravo V.Žala.
Keičia strategiją
Visiems nuogastaujant, kad, patvirtinus naują reglamentą, sumažės Lietuvos ralio čempionate dalyvaujančiųjų skaičius, "Kauno dienai" atsiųstame atsakyme LASF Ralio komiteto atstovai tvirtina, kad pokyčių reglamentuose nebuvo jau kurį laiką.
"Ypatingų pokyčių nėra ir ateinančių metų dokumentuose. Akivaizdu, kad mažėjimo priežastys slypi ne reglamentų pokyčiuose, o tame, kad nėra tokių pokyčių ir ilgalaikės strategijos. Stengiamės ištaisyti šiuos trūkumus ir užsibrėžiame ilgalaikius tikslus, prie jų priderindami reglamentus taip, kad trumpuoju periodu sportininkai nepajustų jokių pokyčių", – dėstoma atsiųstame atsakyme.
Ralio komiteto atstovai teigia, kad Lietuva bando imtis regiono lyderės vaidmens, užsibrėždama ilgalaikę trijų ralio lygų viziją, o kai kuriuos sprendimus, taikomus Lietuvoje, jau artimiausiu metu galėsime išvysti ir kaimyninėje Latvijoje. "Naujasis įskaitų modelis, įsigaliojantis kartu su naujuoju reglamentu, labiau primena estų arba suomių klasifikaciją, o Lietuvos ralio varžybų serijose ir čempionatuose turi dalyvauti kuo platesnis dalyvių ratas – ir tarptautines, ir nacionalines klases atitinkančius automobilius vairuojantys sportininkai.
Komentaras
Asmeninio archyvo nuotr.
Deividas Jocius
Planuoju važiuoti kitą sezoną. Vis dėlto dabartinė, jau antrus metus besitęsianti situacija, kai sprendimai nepriimtini sportininkams, yra mažų mažiausiai keista. Nenorėčiau vertinti, ar sprendimai yra geri, ar blogi, tiesiog šį kartą ir taip mažą ralio bendruomenę, kuri yra mano šeima ir svarbiausia figūra automobilių sporte, dabar vėl bandoma suskaldyti – to, manau, neturėtų būti.
Naujausi komentarai