Ralio meistrai titulus išsidalijo dar nesibaigus šalies čempionatui
Kaune startavusiame, o Vilniuje finišavusiame ralyje Aplink Lietuvą šeimyninis panevėžiečių Roko ir Ingos Lipeikių ekipažas vienu šūviu nušovė tris zuikius: laimėjęs visus 9 greičio ruožus, šventė pergalę ne tik penktajame Lietuvos ralio čempionato etape, bet ir atėmė iš varžovų net teorines galimybes tapti absoliučiais sezono nugalėtojais.
Galima tiks pasidžiaugti, kad Rokas tapo brandžiu lenktynininku, - vertindamas savo auklėtinio laimėjimą sakė automobilių sporto profesoriumi tituluojamas treneris Jonas Dereškevičius.
Šampanas už gražią kovą
Žinoma, toks vieno sportininko dominavimas šiek tiek kenkia bendram čempionato įvaizdžiui ir suteikia peno spekuliacijoms, jog R.Lipeikio pergales lemia itin gerai parengtas ir galingumu varžovų automobilius pranokstantis panevėžiečio ralio bolidas.
Šios sporto šakos gerbėjai su nostalgija prisimena pernykštį čempionatą, kurio finišas priminė aštraus siužeto trilerį. 2004-aisiais prieš paskutinįjį šalies pirmenybių etapą į absoliučių nugalėtojų titulą realiai pretendavo keturi ekipažai. Kam bus lemta užlipti ant aukščiausio garbės pakylos laiptelio, paaiškėjo tik po paskutinio Žemaitijos ralio greičio ruožo finišo.
Šiemet prieš penktąjį čempionato etapą aplenkti R.Lipeikį bendroje įskaitoje dar galėjo kauniečių Vytauto Švedo ir Žilvino Sakalausko duetas. Tačiau visose lenktynėse lipę R.Lipeikiui ant kulnų jie 7 etapuose finišavo antri, dviejuose greičio ruožuose - treti, todėl greičiausiai bus priversti tenkintis nugalėtojų titulu N-4 klasėje.
Lenktynėse Aplink Lietuvą jie su Subaru Impreza taip pat buvo pavydėtinai greiti ir įveikę 97,95 kilometro greičio ruožą (bendras distancijos ilgis 212,8 km), pagrindiniams varžovams pralaimėjo kiek mažiau nei 32 sekundes.
Beje, visi lenktynes stebėję šio sporto gerbėjai ir žinovai akcentavo, kad šįkart kova buvo kaip niekad įtempta, graži ir korektiška. Tuo, sveikindamas ir taurę nugalėtojams įteikdamas, pasidžiaugė ir oficialus ralio globėjas Prezidentas Valdas Adamkus.
Geros idėjos visada tampa ilgalaikėmis gražiomis tradicijomis, - sakė šalies vadovas, neatsisakęs iš R.Lipeikiui įteiktos taurės pergalės paragauti nugalėtojų šampano.
Laimingos avarijos
Dviejų dienų maratono starte Kauno Rotušės aikštėje buvo išsirikiavęs 101 ekipažas, o finišą Vilniuje pasiekė 71. Nors nė vienas ralis neapsieina be techninių gedimų ir avarijų, šįkart buvo galima pasidžiaugti, kad netgi po gana žiaurokai atrodžiusių incidentų sportininkai liko sveiki.
Bene daugiausiai baimės organizatoriams buvo sukėlusi antrosios lenktynių dienos avarija, kai paskutiniame Radžiulių greičio ruože nuo kelio nuskriejo Olego Iljino Toyota Celica. Medikų globon pateko sportininko šturmanas Džiugas Paulauskas, tačiau netrukus paaiškėjo, kad jokių rimtesnių sužalojimų vyras nepatyrė.
Beveik toje pačioje vietoje kelis kartus vertėsi ir Audrius bei Česlovas Višniauskai. Analogiška nesekmė dar pirmąją ralio dieną ištiko Irmanto Žukausko ir Kęstučio Spulio ekipažą, kai Kačerginėje ties starto-finišo linija apvirto jų Opel Astra. Visi sportininkai nenukentėjo.
Pagarba už atkaklumą
Išskirtinis ralio Aplink Lietuvą bruožas - drauge su profesionalais startuojantys neįgalieji. Šiemet šioje įskaitoje rungėsi dvylika ekipažų, tarp jų - du iš Rusijos, iš tolimosios Samaros.
Nugalėjo tėvo ir sūnaus Valerijaus ir Andriaus Korolkovų ekipažas, važiavęs Nissan Sunny automobiliu. Jiems įteikta socialinės apsaugos ir darbo ministrės Vilijos Blinkevičiūtės taurė.
Įdomu, kad kai kuriuose greičio ruožuose naudodamiesi rankinio valdymo įranga neįgalieji demonstravo geresnius rezultatus nei kai kurie ralio mėgėjai. Pastarųjų įskaitoje startavo 24 ekipažai, važiavę kita trasa nei profesionalai ir įveikę net 923 km distanciją bei 141 km greičio ruožų. Pergalę šventė Genadijaus Segalio ir Antano Brazausko duetas. Antri liko Andrejus Savčenka su Kęstučiu Taškūnu, o treti - Vytas Bilinskas su Linu Gataučiu.
Naujausi komentarai