Palangoje sėkmė lydėjo Kauno ekipažą

Palangoje sėkmė lydėjo Kauno ekipažą

2007-07-30 00:00

„Omnitel“ 1003 km lenktynes“ ketvirtuoju bandymu laimėjo savadarbiu prototipu startavęs „Adampolis Racing Team“ duetas.

„Omnitel“ 1003 km lenktynes“ ketvirtuoju bandymu laimėjo savadarbiu prototipu startavęs „Adampolis Racing Team“ duetas.

Lietaus ruletė

Per aštuonerius gyvavimo metus iki didžiausio ir solidžiausio automobilių sporto renginio Baltijos šalyse išaugusios 1003 km lenktynės praėjusį šeštadienį pažėrė kaip niekad daug netikėtumų. Favoritais laikytos komandos buvo priverstos atidėti viltis maudytis pergalės šampano pursluose po to, kai sustreikavo „nemirtinga“ laikyta jų technika. Ir priešingai – keletą pastarųjų metų varžybų pusiaukelėje subyrėdavę automobiliai įrodė atsikratę vaikiškų ligų.

Tradiciškai ištvermės lenktynėse Palangoje startuojančių sportininkų kantrybę ir meistriškumą bandantys gamtos kaprizai šįkart smogė per kvalifikacines lenktynes. Pagal treniruočių rezultatus visi 60 registruotų automobilių buvo suskirstyti į tris grupes. Kai pirmoji grupė (čia buvo surinkti lėčiausiais keturračiais apsiginklavę dalyviai) baigė savo kovas, virš kurorto kabėję kamuoliniai lietaus debesys pratrūko ir, užpylę trasą upeliais vandens, apsunkino važiavimo sąlygas. Todėl atsitiko taip, kad su galingesniais automobiliais treniruotėse daug geresnių rezultatų pasiekusios komandos nepateko į laimingųjų, įveikusių kvalifikacijos barjerą, 50-tuką.

Lenktynių taisyklės numato, kad, susiklosčius tokiai situacijai, įsitraukti į 1003 km kovą Fortūnos antausį gavę sportininkai gali tik tuomet, jei per pirmąją lenktynių valandą dėl gedimų ar avarijų kas nors iš dalyvių bus priverstas pasitraukti iš tolesnių kovų.

Šeštadienį tokia „sėkmė“ nusišypsojo 2 komandoms – dėl mistinio elektronikos kaprizo į formavimo ratą nepajudėjo „Auto Akstė-2“ ekipos „VW Golf“. Išsiaiškinus, kad gedimo greitai pašalinti nepavyks, teisėjai maždaug po pusvalandžio leido startuoti „Ataka Racing“ komandai su „Toyota Civic“. Antroji rokiruotė įvyko įveikus viso labo 6 ratus, kai sustreikavo „Adampolio Racing Team 2“ ekipažo, važiavusio su „Luego Kit car“ prototipu, variklis. Todėl į trasą pajudėjo „Autoralio“ trijulė.

„Porsche“ nesėkmės

Vis dėlto tarp likusių 8 komandų, kurioms taip ir nepavyko šiose lenktynėse „pauostyti parako“, labiausiai apmaudu buvo dėl „Oktanas Racing“ ekipos. Jų pilotuojamo „Porsche 996 RSR“ techniniai parametrai (520 AG pajėgumo variklis, iki 100 km/val. įsibėgėja per 3,5 sekundės) pranoko absoliučiai visų kitų varžovų naudojamus automobilius. Deja, jau pirmosios treniruotės metu sustreikavo lig tol tiksliai kaip laikrodis dirbęs bolido variklis. Kadangi pakeisti jėgos agregato nepavyko iki kvalifikacinių lenktynių pradžios, varžybų komisarai neleido startuoti vieniems pagrindinių „Omnitel“ 1003 km lenktynių“ favoritų.

Gedulo nuotaikos tvyrojo ir dar dviejų komandų, minimų tarp realiausių pretendentų į ištvermės lenktynių nugalėtojus, stovyklose. Su „Porsche 991 GT3 997“ kvalifikacines dvikovas laimėję „Kauno grūdų-Sonex“ ekipažo nariai į serviso zoną užsuko ir iš jos nepajudėjo įveikę 38 ratus – sugedo automobilio sankaba.

Identišką bolidą pilotavę ir ilgą laiką lenktynių tempą diktavę „BOD Group“ komandos nariai turėjo sustoti sustreikavus aušinimo sistemai. Mėginimas sutvarkyti gedimą vos nesibaigė didele nelaime – atidarius variklio dangtį iš įplyšusios aušinimo žarnos išsiveržę garai nudegino rankas dviem mechanikams.

Atkaklumo dividendai

Šiųmečių lenktynių vaizdai priminė piko valandas labiausiai apkrautose didmiesčių gatvėse – kartais trasoje virtinei bolidų tekdavo laukti savo eilės prasmukti pro greičio gesinimo zonas. Nors dėl šių priežasčių važiavimo tempas buvo kiek mažesnis nei įprasta, smulkių avarijų dėl to tik padaugėjo. Daugelis tokių incidentų baigėsi palyginti sėkmingai, tačiau keletas pretendentų į nugalėtojus atskirose klasėse buvo priversti trauktis iš kovos.

Toks likimas ištiko lenktynių pradžioje itin greitai lėkusius svečius iš Belgijos - „Qvick Motors Sport“ ekipą. Jos BMW M3 automobilis nukentėjo atsitrenkęs į trasos apsaugos atitvarus ir nebegalėjo tęsti varžybų.

Panašią klaidą padarė vienas „Stokker Racing Team“ ekipažo narys. Po smūgio į apsaugos atitvarus jų „Renault Clio V6 Trophy“ užsidegė. Nors saugos personalas liepsnas akimirksniu nuslopino, komanda buvo priversta kapituliuoti.

Daugiau nei du trečdalius lenktynių lyderių trejete važiavusi „Automotoprojektų“ antroji komanda, lenktyniavusi vienu įspūdingiausių šio maratono keturračiu „Chevrolet Corvette“, sustojo dėl pavarų dėžės gedimo.

Vis dėlto šie incidentai nė trupučio nesumenkina pergalę iškovojusios „Adampolis Racing Team“ ekipos – Ramūno Čapkausko ir Vido Čebatavičiaus nuopelnų. Abu pilotai visų lenktynių metu važiavo ne tik labai greitai, bet ir racionaliai, o neįprastos konstrukcijos „AGM Kit car“ prototipas pasirodė esąs puikiai parengtas startui.

Kauniečiai artimiausius persekiotojus - „Automoto projektų“ ekipą (joje startavo Deividas Jocius, Saulius Girdauskas, ukrainiečiai Jevgenijus Červonenka ir Aleksandras Saliukas bei latvis Raimondas Kisielis) su „Renault Megane Trophy“ jie aplenkė 6 ratais.

Trečioje pozicijoje, nuo nugalėtojų atsilikusi 15 ratų, finišavo „Renault TL Racing Team“ trijulė - Darius Vilimas, Vilius Rožukas ir Evaldas Čirba, vairavę „Renault Clio R3“ automobilį. Jie nugalėtojams pralaimėjo 16 ratų.

Ketvirtoje vietoje su „Subaru Impreza WRX STI SPEC C“ liko „Topo Centras – Subaru“ komanda, penktąją vietą užėmė „Šiaulių ASK Slikas“ su „VW Polo“.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų