Galimybes tapti Lietuvos ralio čempionais prieš paskutinį etapą turi keturi lenktynininkai
31-ąjį kartą surengtas tarptautinis ralis Kauno ruduo dar labiau įkaitino atmosferą keturiose čempionate startuojančių komandų stovyklose. Po Sauliaus Girdausko automobilio variklio gedimo pirmąją lenktynių dieną buvęs pirmenybių lyderis šią vietą užleido senam savo varžovui panevėžiečiui Rokui Lipeikiui. Tačiau beveik tokias pat galimybes iškovoti absoliutaus ralio čempiono titulą turi dar du naujos kartos ralio meistrai - ukmergiškis Evaldas Čirba ir kaunietis Vytautas Švedas.
Gedimai koregavo planus
Iš viso prie Kauno rudens ralio starto linijos išsirikiavo net 75 ekipažai (tarp jų - devyni sportininkai iš Baltarusijos, kuriems varžybos tapo vienu iš nacionalinio čempionato etapų), o finišą pasiekė 44 ekipažai. Dėl technikos kaprizų finišo nepasiekė ne tik favoritu laikytas S.Girdauskas, bet ir J.Balčiūnas, R.Loveikis, D.Jocius. Dėl padarytų vairuotojiškų klaidų iš kovos turėjo trauktis V.Vainorius, G.Segalis, V.Pleskovas, M.Jakas, D.Brazdžionis, R.Slaboševičius, P.Jankavičius, K.Narkevičius, V.Rožukas ir keletas kitų pajėgių sportininkų.
Taip pakrypus įvykiams, Kauno Rotušės aikštėje iškovota miesto mero Arvydo Garbaravičiaus taure džiaugėsi bei pergalės šampanu laistėsi ralio laimėtojai R.Lipeikis su R.Vaitkevičiumi.
Nugalėtojams pralaimėję 21,37 sekundės, antri finišavo E.Čirba su A.Pivoru, o treti - V.Švedas su Žilvinu Sakalausku, kurie nuo nugalėtojų atsiliko 36,63 sekundės.
Kadangi Kauno rudens raliai tradiciškai skirti žymių šalies automobilių ralio meistrų Arvydo bei Kastyčio Girdauskų atminimui, į renginį atvyko buvę jų varžovai ir bendražygiai: iš Odesos - Sergejus Vukovičius, iš JAV - Aleksandras Chaimskis, o iš Vokietijos - Michailas Titovas.
Pelnė žiūrovų simpatijas
Garbingas tėvo ir dėdės tradicijas tęsiantis Saulius Girdauskas bei velionių našlės Vanda ir Regina Girdauskienės paskyrė daug puikių prizų šio ralio dalyviams.
Pirmą kartą įsteigta ralio Kauno ruduo žvaigždės nominacija atiteko bene didžiausio žiūrovų susižavėjimo kaskart sulaukiantiems Dovilui Čiutelei ir jo šturmanui Kastyčiui Torrau, kurie absoliučioje įskaitoje su VAZ 2105 užėmė aukštą aštuntąją vietą, aplenkę nemažai sportininkų, vairavusių galingesnę techniką.
Prieš lapkričio 6-7 vyksiantį Žemaitijos ralį R.Lipeikio ekipažas turi 133, S.Girdausko - 112, V.Švedo - 110, o E.Čirbos - 109 taškus. Pastarieji du lenktynininkai čempionais taptų tuo atveju, jei patys nugalėtų paskutiniajame čempionato etape, o kiti lyderiai dėl kokių nors priežasčių nepasiektų finišo. Tuo tarpu R.Lipeikis arba S.Girdauskas pergalės atveju be jokių papildomų sąlygų taptų čempionais.
Mes jau įvykdėme savo programą, nes sezono išvakarėse galvojome apie vietą tarp 6 greičiausių ekipažų, o dabar jau esame užsitikrinę 4-ąją vietą. Jei paskutiniajame etape nepatirtume jokių nuotykių, o vienas kitas varžovas nepasiektų finišo, galime pakilti netgi iki antrosios pozicijos. Tačiau čia prasideda įvairūs jeigu, tad geriau kryptingai dirbti ir geresnių rezultatų pasiekti kitais metais, - savo sūnaus Vytauto pasirodymą komentavo Jutos komandos vadovas Kęstutis Švedas.
Laikas profesionalumui
Tiek K.Švedas, tiek antrąją vietą Kauno rudens ralyje užėmęs ukmergiškis E.Čirba pastebėjo, kad 2005-ųjų ralio čempionato turnyrinės lentelės viršus iš esmės priklausys nuo investicijų į automobilį.
Mūsų automobilis yra maždaug 100 kilogramų sunkesnis nei varžovų, naudojame standartinę pavarų dėžę, pilamės paprastą A98 markės benziną. Galima vardyti dar daugybę panašių smulkmenų, kurios lemia rezultatą trasoje susikovus panašaus meistriškumo lenktynininkams. O kol kas galima tik pasidžiaugti, kad pavyksta palaikyti panašų tempą. Sekmadienį Vytautas laimėjo tris greičio ruožus iš septynių, o viename atvažiavo visiškai vienodu laiku su E.Čirba - sutapo netgi sekundžių šimtosios dalys, - pasakojo K.Švedas.
Pats E.Čirba, komentuodamas savo varžovų pasirodymą, pripažino, kad į ralio pasaulį jau ateina naujoji karta.
Esminis skirtumas tarp buvusių ir būsimų ralio lyderių - pastariesiems nebereikia sukti galvos, kaip uždirbti pinigų, įvykdyti įsipareigojimų šeimai bei verslo partneriams. Tokie vaikinukai kaip V.Švedas, Jonas Gelžinis ar Vilius Rožukas gali visą dėmesį skirti sportui ir tai neabejotinai turi įtakos rezultatams. Manau, kad juos jau dabar galima vadinti tikrais profesionalais. Sukaupę daugiau patirties po kelerių metų jie turės visas galimybes startuoti Pasaulio ralio čempionate ir padaryti tokią pat karjerą, kokią padarė estas Markas Martinas, - samprotavo E.Čirba.
Naujausi komentarai