Žengtas dar vienas žingsnis skatinant intermodalumą Lietuvoje bei prisidedant prie skirtingos transporto sinergijos - pasirašyta sutartis su įmonių grupe (dvi Lietuvos bendrovės, t. y. UAB „Tiltų ekspertų centras“ ir UAB „Hidrostatyba“ bei Vokietijos kompanija „Eisenbahn – und Bauplanungsgesellschaft mbH Erfurt“).
Jau iki kitų metų vasario mėnesio paslaugų tiekėjas atliks Kauno viešojo logistikos centro (VLC) intermodalinio terminalo projektavimo darbus, kurie susidės iš detaliojo plano, projektinių bei techninio projekto sprendinių bei reikalingų statybos darbų pirkimo dokumentų.
Visus šios sutarties darbus planuojama baigti statybos leidimu praktiškai per metus – 2012 metų balandį.
Steigti Kauno VLC planuojama keliais etapais.
Iš pradžių bus pastatytas intermodalinis terminalas bei įrengta visa reikalinga komunikacijų ir susisiekimo infrastruktūra Kauno geležinkelio stoties Palemono kelyne, kaip ir numatyta 2010 m. pabaigoje atliktoje Kauno VLC galimybių studijoje.
Tolimesni plėtros etapai susiję su logistikos parko plėtra šalia intermodalinio terminalo bei Karmėlavoje ir Kauno laisvojoje ekonominėje zonoje, kurioje sudarytos patrauklios sąlygos kurtis ir veikti įmonėms (mokesčių lengvatos, išplėtota infrastruktūra, palanki aplinka investicijoms ir kt.).
Logistikos parke įsikurs įmonės, užsiimančios transportu, logistika bei kita atitinkama komercine veikla, pvz., degalinės, stovėjimo aikštelės, viešbučiai, remonto punktai bei kitos kompanijos, kurios bus suinteresuotos Kauno VLC galimybėmis.
Be minėtų privalumų galima pabrėžti išskirtinai patogią Kauno VLC geografinę padėtį, t. y. šalia esantys I bei IX tarptautiniai transporto koridoriai, tarptautinis Kauno oro uostas bei palyginus netoli Klaipėdos jūrų uostas, taip pat "europinis“ (1435 mm) geležinkelis, kuris bus nutiestas iki VLC plėtojant projektą "Rail Baltica“.
Pagrindinė nauda, kurią turės miestas, įgyvendinus Kauno VLC projektą, tai papildomos darbo vietos, pajamos į miesto biudžetą iš jame įsikursiančių įmonių, saugesnis automobilių eismas, nes didesnė dalis krovinių bus vežama geležinkelių transportu, Kauno patrauklumas investuotojams, spartesnis miesto infrastruktūros vystymasis ir kt.
Atsižvelgiant į tai, jog Kauno VLC skatins vežti krovinius geležinkeliais, Lietuvos transporto sistema dar labiau padės užtikrinti pagrindinius Europos transporto politikos principus ir tikslus, t. y. ekologiškesnių bei taupesnių transporto priemonių naudojimas, saugus eismas, mažesnė aplinkos tarša, mažesnis automobilių kelių apkrovimas, tarptautinių transporto koridorių plėtra ir pan.
Tokiu būdu projektas prisidės ir prie Europos ,,žaliųjų koridorių“ koncepcijos įgyvendinimo, nes didesnę krovinių vežimų dalį sudarys būtent intermodaliniai vežimai geležinkelių transportu tarptautiniais transporto koridoriais.
Paslaugų teikėjų grupę, su kuriais pasirašyta Kauno VLC projektavimo sutartis, sudaro dvi Lietuvos bendrovės, t. y. UAB „Tiltų ekspertų centras“ ir UAB „Hidrostatyba“, turinčios aukšto lygio kvalifikaciją bei didelę patirtį projektuojant ir statant susisiekimo komunikacijas, taip pat užsienio kompanija „Eisenbahn – und Bauplanungsgesellschaft mbH Erfurt“, kuri dalyvavo statant daugiau kaip 350 geležinkelio objektų Vokietijoje.
Kauno VLC statybos prasidės kitų metų antroje pusėje, todėl jau netolimoje ateityje planuojama turėti gerai išplėtotą transporto mazgą Lietuvos centre, galėsiantį užtikrinti aukšto lygio paslaugas tiek Lietuvos, tiek ir užsienio logistikos grandinės dalyviams, suinteresuotiems vežti krovinius per Baltijos šalių regioną.
Naujausi komentarai