Atidarytas šaldytuvas tebeklampinamas teismuose
Klaipėdoje oficialiai atidarytas moderniausias Baltijos šalyse Šaldytuvų terminalas.
Jo statybą tebelydi pučiami skandalai. Šalia esančio Birių krovinių terminalo kolektyvas skundė, kad jis pastatytas neteisėtai.
Skundai pasirodė nepagrįsti, nes valstybinė komisija jį priėmė naudoti. Nuo spalio pradžios terminale jau krauta per 15 tūkst. tonų žuvies ir vištų kulšelių.
Produktus per terminalą gabena JAV kompanija „Globei International“ ir Norvegijos kompanija „Green Reefers“. Jie išvežami į Baltarusiją, Ukrainą, Kazachstaną, Uzbekistaną.
Šiuo metu teismuose tebevyksta ginčai dėl terminalui skirtos maždaug trečdalio teritorijos. Ši teritorija buvo suformuota naujai statant krantines. Birių krovinių terminalo vadovybė mano, kad ji turėjo būti išnuomota konkurso būdu. „Klaipėdos Smeltės“ atstovai įsitikinę, kad jokio konkurso nereikėjo.
„Klaipėdos Smeltės“ prezidento Martino Gusiatino teigimu, kai terminalas pastatytas ir pradėjo veikti, niekas jo nebepajudins.
Šaldytuvų terminalas pastatytas prie naujai įrengtos 270 metrų ilgio krantinės. Tam beveik 28 mln. litų skyrė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija. Šaldytuvų terminale vienu metu galima priimti du laivus.
M.Gusiatinas įsitikinęs, kad Uosto direkcijai tos investicijos greitai atsipirks. Per metus prie terminalo atplauks daugiau kaip 200 laivų.
„Klaipėdos Smeltė“ į terminalo statybą investavo 50 mln. litų. Anot M.Gusiatino, jų investicijos atsipirks maždaug per 7 metus. Per metus šaldytuvuose planuojama krauti iki 400 tūkst. tonų šaldytų produktų.
Vienu metu šaldytuve gali būti penki geležinkelių sąstatai arba 25 tūkst. tonų talpos šaldytų produktų. Terminale veikia penkios šaldymo kameros su skirtinga temperatūra. 28 laipsnių kamera skirta laikyti jūrų gėrybėms, 25 laipsnių – žuvies ir mėsos produktams, 5 laipsnių – daržovėms. Šaldymo kamerose įdiegti slankiojantys stelažai, automatinė krovinių sekimo sistema pagal barkodus.
Šaldytuvų terminalas padarytas taip, kad gali dirbti itin lanksčiai. Į jį šaldyti produktai vienu metu gali būti kraunami tiek iš laivų, tiek iš konteinerinių šaldytuvų, o pakraunami tiek į geležinkelio vagonus, tiek į automobilių furgonus.
Naujajame terminale dirbs 82 žmonės.
Naujausi komentarai